27 april 2024, 21:06:56

valkje geboren

Gestart door carola, 18 april 2003, 11:02:58

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Carola,
Het is in elk geval mogelijk om een valkje van die leeftij op te voeden met de hand en proberen is zeker de moeite waard.
Ik weet niet precies hoe lang een valkje zonder voedsel kan maar dat zal maximaal 1 of 2 dagen zijn.
In elk geval veel succes als je het gaat proberen en mochten ze toch de volgende valkjes wel voeren kan je altijd proberen met deze terug te zetten en kijken of ze hem dan wel voeren.

Groetjes,  paul

Carola

Hallo allemaal,

Ik denk toch dat het jonge valkje wat gisteren geboren was niet helemaal gezond was, en het is dan ook helaas overleden vannacht. Maar tot mijn verbazing lag er wel al weer een nieuw jong dat uit het ei gekropen was. Dit jong lijkt ook een stuk levendiger dan het jong wat gisteren geboren is en ligt ook heerlijk onder moeders vleugels
Ik hoop dat dit nu wel goed gaat en dat het dus niet aan de ouderlijke instincten heeft gelegen van mijn valkjes.

Groetjes carola

Carla Vdb.

Hoi allemaal,

Nog even wat vergeten te melden, dit jong wordt nu ook daadwerkelijk gevoerd. Keek toevallig vanmorgen in het blok
en op dat moment was juist de pop hem aan het voeren.
Dus het lijkt allemaal beter te gaan hier.

groetjes Carola

Lique

[shadow=beige,left,300]Hoi Carola,

Wat sneu zeg, dat het kleinste valkje is overleden. Blijkbaar was hij toch te zwak. Maar wel heel erg leuk dat je er een jong bij hebt. En ben blij te horen, dat deze wel gevoerd wordt.

Groetjes Angelique
[/shadow]

Carola

19 april 2003, 15:58:25 #19 Last Edit: 19 april 2003, 16:01:07 by Angelique
Hoi lique,

Ja wij zijn hier ook heel gelukkig. Nu nog even proberen omdat fotootje hier op te krijgen :-)

als het goed is moet het gelukt zijn

Groetjes carola...weet niet of het fotootje te klein is, weet nog niet precies hoe dat allemaal werkt

Lique

[shadow=beige,left,300]Hoi Carola,

Ik heb je foto even erop gezet, want hij ging neit goed.
Als je hem hebt geupload, zie je m tussen het lijstje staan.
Dan klik je m aan, en als dat je gfoto is, doe je met je rechtermuisknop dan eigenschappen, en dan zie je daar de url. Die selecteer je, en dan kopieren. Dan ga je hier naar toe. en doe je [ img] endan de url en dan[/ img] zonder spaties.
Groetjes Angelique
[/shadow]

Carola

Hoi lique,

Bedankt !!
ik zal het wel nooit leren, vorige keer kreeg ik het ook al niet voor elkaar. Ben niet zo handig met pc's.
Maar goed, hij staat er op en dat was wat ik graag wilde. Denk alleen dat ik de foto wat groter had mogen houden. Moet wel goed zoeken zo :-)

Groetjes Carola

cor

hallo carola jammer dat je eerste kuikentje dood gegaan is en ben blij te horen dat het  kuikentje wat je er nu bij hebt wel gevoerd word gr cor

Paul

Hoi Carola,
Het kan heel goed zijn dat het eerste jong niet helemaal gezond was en de ouders voelen dat aan.
Met mijn eerste nestje werd het eerste jong goed gevoerd maar de tweede lag ook helemaal appart in een hoekje en werd slecht of niet gevoerd en is ook overleden toen :-(
In elk geval heel mooi dat het jong wat nu geboren is wel gevoerd word en die zal het ook wel halen als de ouders hem goed verzorgen :-)
Wel schattig he als ze zo klein zijn :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

Gefeliciteerd Carola! ;D
Nou doe ik het wel, want nu gaat het gelukkig wel goed, fijn hoor!
Ik denk inderdaad ook dat dat eerste jong toch te zwak was of iets had waardoor het uiteindelijk in de natuur niet zou overleven en dat betekent dus eigenlijk dat de ouders hele goed instincten hebben!
Veel succes verder met dit dreumisje en de andere eitjes! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Carola

Joehoe !!!!

Het derde valkje is hier geboren en net als met het tweede valkje gaat het prima. Krop zit van beide valkjes vol, dus krijgen goed te eten. Gaat wel snel allemaal achter elkaar. Iedere dag is er hier nog een jong valkje geboren ( jammer dat de eerste het niet heeft overleefd ) Nu nog 1 ei te gaan.
Dus even afwachten of die morgen uit komt, want qua datums klopt hier niks meer van. Maar zolang alles hier goed verloopt hoor je mij niet klagen.
Ik stuur gauw weer een foto, maar wil ze niet teveel uit het nest halen. Dus dat wordt van de week denk ik zo.

Groetjes Carola

Carola

Goedemorgen allemaal,

Het laatste kuiken is hier uit het ei gekropen, ook met dit kleine valkje gaat alles goed. Van de vier eieren, alle vier bevrucht en alle vier uitgekomen en drie overlevenden... is toch niet slecht voor een eerste nestje. We hebben in ieder geval voor 1 valkje een naam omdat we er toch een zelf houden. Zijn naam is dus friday. De andere twee valkjes gaan naar mijn schoonouders, dus dan kunnen wij ze ook nog regelmatig zien.
Had ik toch nog een vraagje ! blijven de ouders nu ook nog constant op het nest zitten ?? Wil graag wat foto's nemen van de kleintjes, maar de ouders komen niet uit het nest blok, als de een er uitgaat gaat  de ander erin. Of ze blijven samen in het blok zitten.

Groetjes Carola

demi

hallo carola heel erg gefeli heel tof voor je!  veel liefs d ;D

Carola

Hallo allemaal,

Heb vandaag even de jonge valkjes kunnen begluren, wat een schatjes, de jongste die vandaag geboren is heeft een heel kaal koppie, dat hebben de andere twee niet gehad. Wel een leuk gezicht zo'n humpie dumpie met een kale kop :-)
Ook zijn oogjes zijn niet zo duidelijk als bij de andere twee, bij de andere twee zie je echt twee zwarte vlekjes zitten, maar dat heeft de jongste dus totaal niet. Voor de rest gaat nog steeds alles goed met ze, ze krijgen goed te eten en kropjes zitten goed vol. Ouders blijven ze goed beschermen, ik mag tot zo ver en niet verder :-) Ene kant maar goed ook,
anders zou ik ze er constant uit willen halen, want ohhh wat zijn het schatjes om te zien zeg.

Groetjes carola

Paul

Hoi Carola,
Het zijn zeker schatjes als ze nog zo klein zijn :-)
Ik hoop ook dat mijn derde koppeltje snel eitjes gaan leggen maar ze paren er elke dag behoorlijk op los :-)
Dat je die oogjes niet kan zien kan kloppen.
De eerste twee hebben waarschijnlijk zwarte oogjes en de laatste die zal rode oogjes hebben dat zie je namelijk veel minder.
Dat zou dus een lutino kunnen zijn met rode oogjes bijvoorbeeld.
Veel succes met je jongen en voor een eerste nest is 3 al een heel goed resultaat vind ik :-)
Ik had minder succes met mijn eerste twee koppels helaas maar het derde daar heb ik meer vertrouwen in :-)

Groetjes,  Paul