Ik wil Heinrich zijn vleugels terugtoveren!

Gestart door Roosje, 20 augustus 2005, 22:08:44

« vorige - volgende »

Roosje

Nou is dat niet mogelijk natuurlijk, maar is er een manier om het proces te versnellen? Ik vind hem zo zielig zo! Voor degenen die het niet weten, we hebben ons laten overhalen om heinrich te laten kortwieken door een vogelarts, en die heeft er een potje van gemaakt, hij kan nu niet eens een beetje normaal landen. Ik weet dat soms de vleugelpennen eruit worden getrokken, maar ik weet niet of dat risicos met zich meebrengt. Of moeten wij en heinrich dan maar geduld hebben...

margreet

hallo Roosje,

Hangt er vanaf wanneer hij gekortwiekt is, vlak na de rui, dan kan het wel ruim een half jaar duren voordat de eerste vleugelpennen gaan verwisselen, daarna kunnen ze wel redeljk snel weer wat vliegen. De pennen eruit trekken, zeker de grote vleugelpennen lijkt mij geen goede optie. Jammer dat hij niet gekortwiekt is op de manier van methode B, daarmee kunnen ze nog redelijk vliegen en zijn ze makkelijker te pakken. Misschien toch maar geduld hebben.

groetjes Margreet

Roosje

Oke als dat het beste is...Gelukkig kan hij al aardig klimmen :) Tsja ik denk nu wel meer dan 3 keer na voor ik naar een vogelarts ga >:(

Riny

Hallo Roosje
Ik kan begrijpen dat je een beetje boos bent op die vogelarts.
Maar ik denk wel dat ze niet allemaal zo zijn,je hebt gewoon pech gehad.
En toch zal er niets anders op zitten voor jou en Heinrich om geduld te hebben.
Je hebt prachtige valkjes ,vooral Poppie steelt mijn hart.
Groetjes Riny :D :D :D

Henry

bij welke dieren arts ben je geweest al;s ik vragen mag?

henry

trienke

ik hoop voor je dat heinrich zijn vliegveren snel weer terug krijgt.

Groetjes Trienke

Roosje

Ik ben bij I.Palgi geweest in den haag >:( Grrr...die mag nooit meer aan mijn vogels komen. (heb van mijn oom ook al gehoord dat hij slechte ervaringen met hem heeft wat betreft zijn paarden). Bovendien heb ik véél te veel geld moeten afrekenen, en dat terwijl we al niet zo rijk zijn :(

jellevdl

OHHHH,

Ocharme Heinrich.
Wat dat beestje allemaal al niet meegemaakt heeft zeg :(

Allegeluk dat het een foutje is waar een heel simpele oplossing voor is hé : wachten :)

groetjes

Brede W

Inderdaad is wachten de beste oplossing. Het is wel mogelijk om de pennen er onder verdoving uit te laten trekken, maar in deze situatie niet echt wenselijk lijkt me. Want elke verdoving is natuurlijk een (klein) risico en het trekken van de veren ook. De kans bestaat namelijk dat de veerfolikel (zeg maar haarzak) beschadigd wordt, en een dierenarts zal dit dan ook alleen doen als er een dringende reden toe is.

Groetjes,

Wendy

Henry

nou ik weet niet hoe erg het is he maar ik had ook 1 valkje wat zeg maar bewerkt was met een schaar zeg maar en toen had feldt die pennen onder narcose eruit gehaalt en na ruim 3 weken had hij weer nieuwe staart en kon hij weer gewoon vliegen.

henry

Roosje

22 augustus 2005, 18:48:35 #10 Last Edit: 22 augustus 2005, 19:17:29 by Roosje
Oeeh dan heb ik liever geduld, ben niet zo voor narcose met die kleine beestjes. En heinrich heeft al zoveel stress gehad. Ik doe nu veel de deur open bij de voilere zodat ze lekker veel frisse lucht krijgen, zou dat helpen?

Brede W

Inmiddels is het bij mijn grijze roodstaart al twee keer gedaan, maar dr. Hedwig vertelde dat het gemiddeld drie keer kan en dat het dan dus kan gebeuren dat veren niet meer terug kunnen groeien. Het is dus niet zo dat het altijd direct gevaarlijk is, maar als het je het kan vermijden is dat beter natuurlijk. (vergelijk het met mijn amandelen, die zitten ook al een jaar te klieren, maar ze verwijderen, doen ze alleen als het echt niet anders kan - gewoon om de risco's).

Ik heb geen idee of die frisse lucht helpt (is osteovit geen rui-activerend middel???), misschien wel. Maar pas op met de tocht he! Maar verwen Heinrich maar lekker, zal hem vast goed doen!!!

Groetjes,

Wendy

Groetjes,

Wendy

Roosje

Ja tocht ben ik heel voorzichtig mee hoor. En lief dat ik twee keer de groetjes krijg :P

Brede W

Hehe, beter een keer te vaak dan te weinig he...

Nogmaals groetjes dan :P,

Wendy

Roosje

Yes! Heb zojuist al één lange vleugelveer gezien bij heinrich! :D