6 mei 2025, 14:20:55

DRINGEND RAAD NODIG!

Gestart door Valerie, 30 augustus 2005, 20:28:55

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi!

Heb ff heel dringend raad nodig.

De vogels gaan morgen voor paar weekjes weg. Een van de kooitjes was spijltje los. Han heeft dat vastgelast. Nu is mijn vraag: kan dat kwaad, moet ik dat ontsmetten??? Geen idee of dat giftig is. Han heeft er tin voor gebruikt.

Dankje!!!

bobbie

Hoi Valerie,

Ik zou het even schoonmaken. Tin is niet al te best voor vogels. Succes, Nel

Valerie

Dankje Nel!!!

Is Dethol voldoende? Moet ik er anders wat overheen doen, want ze kunnen er met de snavel bij.

Karin

Zover ik weet is tin erg giftig. Schoonmaken alleen heeft dus geen zin, want als ze er aan gaan knabbelen krijgen ze het nog binnen. Je zou er heel strak tape of iets dergelijks omheen kunnen plakken of zo. En dan dik genoeg zodat ze het er niet af kunnen pulken.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

:o
Ok, ik zal er tape rond doen. Het is gelukkig maar voor een paar weekjes.
Er was een spijltje los en ik heb geen idee hoe dat anders te maken.

~Natas~

Hoi Val,

Het is waar wat Karin zegt.
Tin is echt gevarlijk voor valkjes en zelfs dodelijk.
Heb je geen andere kooi of iets, waar ze tijdelijk in kunnen.
Ik vind het met tape vastmaken ook wel een groot risico  ;).
Want valkjes zijn knagers, en als ze dit door hebben dan gaan ze aan het tape zeker knagen?

Groetjes,

Natas

Ed

Hoi Valerie,

Ik ben het met Natas eens hier knaagt geen enkel valkje aan spijlen of gaas maar als er iets vreemds aan hangt dan gaan ze er voor. DUs voor die tape zullenze ook gaan want het is iets nieuws en dat willen ze altijd even uitproberen. Wat je voor verlopig kan doen is de tin verwijderen en dan het gat met tyraps dicht maken of er iets voor tyrapen en dan wel met die zwart tyraps met een ijzer mesje er in want die plastieken tyraps hebben ze ook zo kapot.

Succes...

Groetjes
Ed

Valerie

:o :-\
Ik heb de vogels nu bij Wendy zitten en Valko en Daffy zitten in die ene kooi. Maar Wendy weet van het lassen en de tape. Dus ik neem aan dat zij dat wel in de gaten houdt.  ;)

~Natas~

Hai,

Ik zal Wendy nog wel ff extra inlichten hoor.
Voor het geval dat?

Natas

Valerie

Probleem was dat we Peppie niet in dat kleine kooitje wilde. Is zooo zielig. Maar het zit onder aan de achterkant in de hoek.

margreet

hallo Valerie,

Kun je er niet gewoon een plankje voormaken zodat ze er niet bij kunnen, plankje, gaatjes, schroefjes en moertjes en klaar is kees.

groetjes Margreet

Brede W

Hmm, op het moment zijn Daffy en Valko met veel leukere dingen bezig dan dingen knagen, heb ze zojuist betrapt op wipwappen :D gezellig stel hoor :)