Tommy en Mupke en Suus! En heeeel veel foto's :)

Gestart door hippysuus, 13 augustus 2005, 19:45:44

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Limbozus
Je bedoelt met dat liefje zeker je toekomstige valkje?
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Groetjes Riny  :-*

Petra en Cheeky

Jaaaaa, goeie Riny... dat zou je op meer manieren kunnen opvatten.... hahaha!  ;)

Riny

Hoy petra
Wij begrijpen mekaar :P :P
Groetjes Riny :D

hippysuus

Ik ben benieuwd wie van de twee hier eerder woont... ;) ;D

Kirsten

Hoi Suus,

Wat een verschrikkelijke lieve foto :-*
Bedankt voor het plaatsen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Citaat van: hippysuus op 12 december 2005, 22:13:53

Wij ook!!  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: hippysuus op 12 december 2005, 22:13:53

In ieder geval een knappe vogel ;D
Groetjes Riny :P

Petra en Cheeky

Hihihi! Die Suus....!
Ik wed dat ik al weet wie van de twee.... ik zal het hier ergens opschrijven.... Wat Riny zegt: het is in ieder geval een lekkere vogel!

hippysuus

Hee allemaal, ff een pauze van het werken (ben thuis bezig). Ik was al om 8.00u achter de laptop..vroeg opstaan is niet mijn ding en zal het ook nooit worden.

Zojuist weer uierzalf op de Ozzy en Billy gesmeerd, vooral Ozzy heeft een behoorlijk kale plek inmiddels. Ik ben echt boos op Tommy dat ze de andere 2 zo gaat zitten plukken als ze haar om kroelen vragen  :'( Ozzy ziet er inmiddels uit als een klein giertje :(

Het insmeren vinden ze verschrikkelijk (en ik ook!) en tot nu toe lijkt Tommy zich er niets van aan te trekken dat er zalf opzit. Moet ik het soms meer dan 1 keer per dag doen?

Nu baal ik dat ik woensdag wegga en dan pas vrijdag weer terug ben, ik kan het dan niet in de gaten houden en ben bang dat ze helemaal geplukt zijn als ik terug ben...zal ik Tommy apart zetten?
Hmmm....ze moeten toch met elkaar door de deur nietwaar. Ik weet niet waar ze die rare gewoonte ineens van heeft opgepikt. Ze vind het lekker om de veertjes helemaal tot een klein balletje te verknabbelen.

Riny

Hoy Suus
Hoe erg je het ook vindt maar toch zou ik Tommie alleen zetten als je weg gaat.
Ik heb gelukkig geen ervaring met plukken maar als je hem nu apart zet wordt het misschien geen gewoonte.
Stel die vraag anders eens bij een ander topic.
Ik vindt het ook heel zielig voor die andere twee.
Groetjes Riny :D

Petra en Cheeky

Ha die Suus,

Ik kan je helaas geen advies geven, maar ik vind het wel sneu voor Ozzy die geplukt wordt. Kun je daar geen betadine of zo op smeren, dat schijnen ze niet lekker te vinden en het werkt nog ontsmettend ook. Het lijkt alsof Tommy een soort nesteldrang heeft of zo..

Sterkte met je daagjes weg! Scheiden of samen laten? Ik zou het niet weten... volgens mij is geen van beiden momenteel ideaal....als je ze scheidt, zou ik dat nu al doen zodat je zelf nog even kunt aankijken hoe dat gaat!

Liefs,
Peet

Riny

Hoy Suus
IK heb het net nagevraagd aan Paul die heeft wel ervaring met plukken.
Hij zegt dat het ook verliefd gedrag kan zijn en daarmee begint.
Hij raadt je ook aan om ze te scheiden als je een paar daagjes weg gaat.en je moet pikspray kopen.
Die is er ook van Beaphar en heet Peppick spray.
Die moet je dan iedere dag gebruiken.
Nu hoop ik maar als je die speciale mutatie in huis krijgt dat ze die niet kaal pikken ;D ;D ;D
Want volgens mij helpt die spray daar niet voor.
Groetjes Riny  :-*

hippysuus

13 december 2005, 14:10:22 #552 Last Edit: 13 december 2005, 14:43:51 by hippysuus
Dankjewel voor het navragen Riny, ik zal het straks eens op de foto zetten dan kun je zien hoe sneu die twee zijn. Tommy trekt zich echt niets aan van de zalf en plukt gewoon door, het is niet omdat ze boos is maar omdat ze met die veertjes wil spelen. (denk ik). Ik geloof niet dat het verliefdheid is gezien ze ze allebei kaal maakt.

Gelukkig heb ik hier nog een derde kooi, de oude kooi van Tommy (een mooie grote) staat bij mijn moeder. De derde kooi is groot genoeg voor 1 valkje. Nu ze uit de kooi zijn moet ik steeds foei roepen, dat werkt natuurlijk niet. Want de valkjes blijven hun koppie naar beneden doen om gekroeld te worden alleen doet Tommy daar dus niet aan mee  >:(

Ok, hier eerst 2 foto's van Billy...door de zalf ziet het er erger uit omdat je het beter kunt zien nu.

En dan 2 foto's van Ozzy...

Ik ga nu direct naar de winkel voor die spray...want ik kan ze er niet eens fatsoenlijk samen uitlaten zonder de hele tijd te moeten kijken of Tommy niet aan het veren pikken is :-\

Riny

Hoy Suus
Ja dat is echt zielig.
Zet die vlegel maar alleen de komende dagen want anders zijn ze helemaal kaal als je terug komt.
En ik hoop dat die spray zo vies smaakt dat hij zich een ongelukt tuft ;D ;D
Dan laat die het de volgende keer wel uit zijn valkenkopje.
Groetjes Riny :-*

hippysuus

Hihi hij mag wel flink tuffen maar geen ongeluk hoor ;D En dat terwijl ze zo lief is...en ik snap toch echt niet dat die andere 2 zo bleud zijn om nog steeds naar haar toe te gaan om te kroelen....ze kunnen beter met zijn tweetjes onderling kroelen maar neeee ::)