|
Pagina's: [1] 2 ... 93
|
|
|
Auteur
|
Topic: Tommy en Mupke en Suus! En heeeel veel foto's :) (gelezen 18346 keer)
|
hippysuus
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Zo noem ik ze mijn 3 valkjes en voor de limburgers onder ons heten ze soms ook wel "trio Kwatsch" 
Ooit begon ik met een heel lief tam lutino mannetje dat kon praten en alle melodietjes kon nafluiten (er is er 1 jarig, daar komt de bruid, radetski mars, etc etc). 15 jaar is mijn lieverd geworden en daarna heb ik volgens mij zo'n 2 of 3 jaar geen vogel meer gehad. Ik had er dan ook erg veel verdriet van, hij was echt mijn kameraadje!
Vorig jaar heb ik echter een nieuw valkje gehaald en deze heb ik Tommy genoemd. Tommy kwam uit een buitenvoliere maar was nog jong genoeg om tam te maken. Na zo'n 3 weekjes was ze helemaal tam. Ja ze, want het is een meisje geeft niets dat ze Tommy heet....
Gisteren is officieel mijn vakantie begonnen en precies 1 week geleden heb ik valkje nummer 2 Billy en valkje nummer 3 Oscar erbij genomen. 1 van de twee is volgens mij een mannetje maar ik ben er nog niet achter welke het is 
Ik heb een mooie kamervoliere gekocht waar ze bovenop nog kunnen spelen.
Billy is heel snel al handtam geworden, binnen 2 dagen sprong de schat al op mijn vinger!! Hij had natuurlijk wel een heel goed voorbeeld aan Tommy
Oscar is eigenlijk heel klein voor een valk en is nog heel schuw, hij wil niets van mijn vinger weten maar ik ga niet opgeven, het gaat me vast wel lukken!
Oscar en Billy hebben nu beide een antibiotica kuurtje omdat ze niet helemaal op en top zijn volgens mij. Het rare is dat ze allebei niet ziek zijn in hun gedrag maar zo heeft Billy bijvoorbeeld regelmatig aan 1 kant een beetje bloed bij een neusgat en klonk hij wat verkouden (dat laatste lijkt nu over).
Zijn broertje zit nog apart in de oude kooi omdat deze wat zwaar ademt en soms zelfs een beetje piepend, het gekke is dat ook hij fysiek nergens last van heeft...gek he? Af en toe is het net alsof het astma is maar met de antibiotica gaat het vast wel over.
Hier volgens wat foto's van de kooi en van Billy en Tommy allebei met een kont in de voerbak boven op de kooi 
Het valt me trouwens op...Billy en Tommy zijn liever tegen elkaar als Billy en Oscar, en die twee komen uit hetzelfde nest?
Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven en foto's neer te zetten en laten weten of ik Oscar tam krijg want 3 vliegende pietjes in de woonkamer is toch gezelliger als 2 en 1 in de kooi.
Hmmm dat zeg ik wel zo mooi maar ik draai me nu om en zie dat ze alledrie in de oude kooi zijn gekropen...haha fijn die is dus leuker als de nieuwe zeker 
Oh, trouwens..ik had foto's opgestuurd voor op de site bij alle vogeltjes en kreeg een mailtje dat Tommy nou meedoet voor valk van de maand....ik ben nu toch wel een apetrotse valkjes-mama hoor!!
Dit is Tommy

En dit is de nieuwe kooi met Tommy bovenop en Billy binnenin, de kooi is net neergezet...best mooi he? Nu nog spulletjes erin.

Dit is weer Tommy

En dit is Billy die graag in de voerbak zit

Nog 1 keer Tommy om het af te leren 

De ingerichte kooi en een betere foto van Billy en 1 van Oscar! moet ik nog even klein maken. Ze volgen strakjes nog!
|
|
|
|
|
|
Tommy en Mupke 
|
|
|
|
|
Christine
Valkparkiet

Geslacht: 

*-*Huize Valkjespret*-*
|
Wat een leuke en mooie valkjes heb je daar en wat leuk dat je een verhaal bent begonnen op het forum maar toch welkom en verwen je valkjes maar goed
|
|
|
|
|
|
 *-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*
Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy, Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Hoi, leuk dat je ook wat bijhoudt bij verhalen. Leuke valkjes heb je. En Oscar, hoe oud is die? Omdat ie groei achterstand heeft. Mijn valkje heeft dat ook gehad, die is nu 5 maanden en net zo groot als z'n vriendin van 6 weken! En zijn snavel is ook veel groter!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gerda
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien
|
Wat een gezellig stel: Ozzy, Billy en Tommy. Leuke foto's heb je gemaakt. Ze hebben een mooie hoekkooi met een prachtige speelplaats er bovenop.
Ik kom wel vaker even buurten,
Groetjes Gerda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marianne
Beheer valkje
Valkparkiet

Geslacht: 

www. valkparkiet.com is een fantastische site.
|
Hoi,
Mooie kooi hoor, en gezellig zo met zijn 3e. Veel plezier met ze.
Groetjes Marianne
|
|
|
|
|
|
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!
|
|
|
|
|
Gerda
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien
|
Hoi Suus,
Wat dat douchen betreft, bij mij waren ze ook niet meteen enthousiast. En het hangt ook nog eens van hun bui af.
Ik heb zo'n plantenspuit die je kan pompen (hogedruk) en ik spray zo'n 50 cm boven hun hoofden, zodat er echt een motregen (neveltje) over hun heen komt. Echte druppels vinden ze niets 
Gewoon blijven proberen. Ik zet ze dan wel altijd in de badkamer, want het wordt altijd een waterballet en de valkjes zijn wel nat, maar de omgeving is natter!!!
Groetjes Gerda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lin
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

valkparkiet.com
|
Hey,
Leuk dat je een verhaal bent begonnen! Wat is je vorige valkje mooi oud geworden. Ik hoop dat de mijne dat ook bereiken. En wat heb je nu weer mooie valkjes en een voor mij onbekende grote kooi. Ik zal je blijven volgen!
Groeten, Lin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riny
Gast
|
Hoy Lin en Suus Zo'n kooi bieden ze ook aan op marktplaats. Groetjes Riny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
XxLindaxX
Valkparkiet

Geslacht: 

XxLindaxX
|
Hey,
Wat een leuke valkjes zeg ! Ik ben laatst ook in die winkel in eindhoven geweest. Daar hebben ze echt mooie en goedkope kooien. Mijn oog was toen op die witte jockkooi gevallen die buiten stond voor 97 euro. Helaas is een grotere kooi niet meer nodig. Mijn valkjes kunnen niet samen en nu zijn we buiten een voliere aan het bouwen. Mijn geparelde lutino is 1 jaar en 5 maanden en blijft lekker bij mij binnen, want ze wil geen vriendje. Mijn andere valkje coco is nu bijna 7 weken oud en kwam uit de buitenvoliere en gaat nu dus ook weer in onze buitenvoliere. Ik ben op zoek naar nog een jonge valk. Weet jij misschien waar ik nog een valkje kan vinden ? Ik woon zelf in geldrop bij eindhoven en wil het liefst een valkje in een straal van 25 km vinden.
groetjes Linda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1] 2 ... 93
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.145 seconden met 21 queries.
| |
|