16 juni 2024, 01:28:50

De valkparkieten van Linn

Gestart door Linn, 4 augustus 2005, 16:04:46

« vorige - volgende »

Linn

Citaat van: Bianca op 12 augustus 2005, 23:17:43
Het is niet zo dat ze er meteen dood aan gaan hoor maar het schijnt de slijmvliezen te irriteren.
Ik vroeg me dus eigenlijk gewoon af of je nooit hebt gemerkt dat de valkjes minder trek hebben of dat ze veel drinken of dat ze er bijvoorbeld na meerdere keren eraan geknabbelt te hebben of ze er dan vanaf blijven?!
gewoon uit nieuwsgierigheid omdat de meningen verdeeld zijn, één ding is zeker het is niet GOED voor je valkje maar als deze zich erop aanpassen door er bijvoorbeeld na verloop van tijd vanaf te blijven is het dus niet zo erg als sommige beweren.
Het is belangrijk om ervaringen te delen.............. ;)

Bianca




Als het goed is kunnen ze niet bij de klimop. Tenzij ze erin duiken, wanten de zotstokken zitten er te ver af.
Helaas zitten ze wel aan de andere planten te knabbelen die ook giftig te blijken zijn :-\ :'( .
Van m'n pa mag ik de voliere nu nog niet verbouwen (planten eruit), maar pas in de herfst :-\. En dan mag het alleen als ik een goed idee heb. Het zou fijn zijn als jullie ook met ideeen zouden willen komen! :)

Lin

Hey,

Ze kunnen er natuurlijk heen vliegen. Maar je kan ze toch gewoon eruit halen en het gat dicht maken? waarom mag dat niet dan?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Linn

Gat dicht maken? Hoe bedoel je dat?
Volgens m'n pa wordt het dan zo kaal, ik geloof hem opzich ook wel, maar ik wil die giftige planten er graag uit! ::)

Lin

Ik dacht als je de wortels eruit trekt. Anders plant je bomen die links bij planten staan zoals een appelboom ofzo.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Linn

Hallo,

Gister was Sunny ziek :'( , maar vandaag gaat het een stuk beter met hem/haar.

De valkparkieten en lachduiven worden steeds tammer :D. Echt gaaf!!! :)

Lin

Hey,

Fijn dat Sunny nu wat beter is. en hoe tam kan een lachduif worden dan? Net als een gewone postduif?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Lachduiven zijn wel grappige beesten, is dat dan ook 1 van de duiven die ik op de schommel zeg zitten? Ik kan naar waarheid zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een duif heb zien schommelen ;D


Linn

Citaat van: Lin op 16 augustus 2005, 16:23:40
Hey,

Fijn dat Sunny nu wat beter is. en hoe tam kan een lachduif worden dan? Net als een gewone postduif?

Groeten, Lin


Lachduiven kunnen heel tam worden en zijn echt heel lief! (de meeste tenminste) :)
Ik weet niet hoe tam een postduif kan worden dus ik kan niet zeggen of een lachduif tammer kan worden dan een postduif. ;)

Linn

Citaat van: hippysuus op 16 augustus 2005, 16:32:23
Lachduiven zijn wel grappige beesten, is dat dan ook 1 van de duiven die ik op de schommel zeg zitten? Ik kan naar waarheid zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een duif heb zien schommelen ;D




Ja, dat klopt.
We hebben 6 lachduiven (die zitten samen met de valkparkieten in de voliere). 1 koppel en 4 jonkies van dit jaar (2 nestjes dus, lachduiven hebben maximaal 2 jongen per nest).
Ik wil wel een keer foto's van ze neerzetten. :)

Linn

Hallo,

Toenet dacht ik ik ga de planten in de voliere even natspuiten (omdat het best warm is) Dus ik had de tuinslang gepakt en m'n vinger op bij de waterstraal gedaan (zodat je dus allemaal kleine straaltjes water krijgt). Voor de grap ging ik de valkparkieten en lachduiven nat spuiten. ;D De valkparkieten vonden het wel lekker. Vooral Parel, die is nu zo nat dat hij/zij haast niet kan vliegen en zit nu dus op de grond. ;D Hahaha
De lachduiven vonden de douche eerst niet zo lekker, maar later wel. :)
Het was echt zo schattig gezicht hoe ze met z'n alle zo lekker van de douche zaten te genieten!! :D
Helaas heb ik geen foto's ervan. :-\ Maarja, misschien de volgende keer. :)
Wat is eigelijk het maximale in een week dat je vogels mag laten genieten ( ;D ) van een douche? ( Hoeveel keer per week maximaal? ).

Groetjes Linn

Lin

Hey,

Je mag elke dag sproeien hoor. Maar te nat is ook niet goed hoor. Want dan verdwijnt het vetlaagje volgens mij. Dus let daar wel op.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Er is een topic over sproeien met warm weer. Het word afgeraden om dan de valkjes te sproeien omdat ze dan te snel afkoelen en al hun energie nodig hebben om weer op te warmen. Het beste kun je ze dan 's ochtends douchen en overdag de voliere af laten koelen door op het dak te sproeien.

Lin

Citaat van: Muppet op 18 augustus 2005, 15:27:12
Er is een topic over sproeien met warm weer. Het word afgeraden om dan de valkjes te sproeien omdat ze dan te snel afkoelen en al hun energie nodig hebben om weer op te warmen. Het beste kun je ze dan 's ochtends douchen en overdag de voliere af laten koelen door op het dak te sproeien.



http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10599.0.html


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Linn

Citaat van: Rianne op 18 augustus 2005, 15:27:12
Er is een topic over sproeien met warm weer. Het word afgeraden om dan de valkjes te sproeien omdat ze dan te snel afkoelen en al hun energie nodig hebben om weer op te warmen. Het beste kun je ze dan 's ochtends douchen en overdag de voliere af laten koelen door op het dak te sproeien.


Maar door het warme weer worden ze toch vanzelf weer warm?!

Lin

Heb je de link aangeklikt de ik gaf?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)