1 mei 2025, 21:58:44

voedsel jonge valkparkiet

Gestart door Henry, 11 mei 2003, 21:48:22

« vorige - volgende »

Henry

11 mei 2003, 21:48:22 Last Edit: 11 mei 2003, 22:02:31 by mr.florida
wat voor voedsel kan ik het beste geven aan een valkparkiet van ongeveer 5 weken geven?ik krijg hem als hij zelfstandig eet.kan hij dan al parkieten voer eten?

Paul

Hallo mr.florida,
Als je valkje al zelfstandig eet kan je hem gewoon het voer van een normale valkparkiet geven.
Ook eivoer en trosgierst altijd in de kooi hangen dat eten ze al heel snel als ze klein zijn.
Als ie al zelfstandig eet hoef je hem echt geen pap te geven.
Nutribird, Kaytee en Cede voeding voor handopfok zijn voor valkjes die nog niet zelf kunnen eten.

Groetjes,  Paul

Henry

en wat voor speeltjes kan ik in de kooi doen?

henry van ellinkhuizen

Paul

Hallo Henry,
Als speeltjes heb je van die houten blokjes aan een ketting met bettetjes eronder en daar zijn die van mij gek op.
Ook heb ik zo'n ring van touw erin hangen daar zijn ze ook veel mee bezig :-)
Je kan er ook zo'n zittouw in hangen daar zijn ze ook vaak gek op, dat is in plaats van een zitstok, erg stug touw wat je met 2 vleugelmoeren zo aan de kooi kan schroeven.
Je kan zelf ook speeltjes maken maar de meeste heb ik gekocht in de dierenwinkel.

Groetjes,  Paul

Speedy

Ik heb er ook een koperen ketting schuin in hangen, hier lopen ze overheen of soms hangen ze eraan...

Mandy

Of een klein simpel kralenarmbandje, kunnen ze ook uren zoet mee zijn hoor. Soms hebben ze juist meer plezier aan klein simpel speelgoed dan dat grote dure speelgoed, wees creatief.  ;)

Je kan ze ook al snel aan andere dingen laten wennen hoor. Zeker in het begin zijn ze ook erg nieuwsgierig naar alle nieuwe dingen en wennen dan misschien ook makkelijker. Geef ze bv al wat groente en fruit, stukje brood enz. Ze zullen er ws eerst mee spelen en als ze er dan wat van binnen krijgen en lekker vinden pakken ze het de volgende keer ook makkelijker, jong geleerd is oud gedaan!  ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl