2 mei 2025, 07:30:45

Melk

Gestart door Christa, 24 augustus 2002, 09:35:21

« vorige - volgende »

Christa

Is melk schadelijk voor een valkparkiet? Mijn valkparkiet nam gisteren een slokje van mijn warme melk en hij vond dit erg lekker, hij wilde nog meer. Ik heb hem dit niet gegeven omdat ik niet wist of valkparkieten dit mogen.
Groetjes Christa

Tara_

Hallo Christa, melk is volgens mij niet schadelijk, maar je zou toch beter wachten tot Angelique of Peter uw vraag beatwoord, trouwens, hoe gaat het met de valk?

Christa

Met Zeeg gaat alles goed. Ik merk verder niks aan zijn gedrag of uiterlijk. Hij gedraagt zich net zo als altijd.
Groetjes Christa

Peter

Hoi Christa,

We hebben het even voor je uitgezocht, volgens de boeken kun je het beter niet voeren. Dit vonden we in een engels boek:

MILK AND OTHER DAIRY PRODUCTS
Birds are lactose intolerant. This means they are unable to process the lactose (milk sugar) found in dairy products as they lack the enzyme required to break it down. For this reason milk should not be given to your cockatiel as it will result in an upset digestive system and severe diarrhea. Caution must be applied with feeding any other dairy products as they all contain a certain amount of lactose. An occasional offering of low fat yoghurt, low fat or mild cheese or low fat cottage cheese is acceptable. I must stress though, occasionally and tiny offerings. If you notice your cockatiel has diarrhea after eating any of the aforementioned cut back immediately.

Peter

Christa

Bedankt voor de info!
Groetjes Christa

pliep

Hoi Christa,

het lijkt mij nou ook niet echt goed voor je vogel om hem melk te geven. Er lijkt mij wat te veel vet in te zitten.