22 juli 2025, 23:10:24

de nesten van biggles en sparky

Gestart door moonwitch (diana), 11 mei 2003, 21:31:30

« vorige - volgende »

Ellen

Wat een prachtige valkje is Twinkle zeg.
Als ik alle verhalen goed gehoord heb en ik heb er
wat van opgestoken, is het waarschijnlijk een pop?
Heb ik het goed?  :)
Of sla ik de plank mis?

Maakt ook niet uit want  het blijft een mooie valkparkiet.
Zit ook lekker op zijn gemak, in de voliere, zo te zien.
Groetjes......Ellen.

moonwitch (diana)

hoi ellen

Eerlijk gezegd durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik hoop het wel dat het een pop is, dan behoud ze tenminste haar parels. En inderdaad zijn ze erg op hun gemak. Komt waarschijnlijk dat we meerdere keren per dag in de voliere komen. Een van de geparelde jongen gaat naar een meisje/jonge vrouw hier uit de buurt en zij komt ook iedere dag een uurtje langs om haar valkje vast te houden en aan haar te laten wennen.
Ik ben blij dat ze dat kan doen zo ontwikkel je al snel een band met je valkje, en wordt hij/zij toch nog verzorgd door de ouders.
Hier is nog een foto van het valkje van dit meisje, die van haar zit rechts op de foto
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Ellen

Oh ... maar die is ook mooi.  :)

Leuk hoor als je de volgende verzorger(s) al kent
van de nieuwe valkjes.
Krijg je toch al een beetje een idee van waar ze naar
toe gaan. Toch?
Lijkt me toch een soort van geruststelling, dat ze
goed terecht komen.
Het is een mooi nestje geweest van biggles en sparky,
goeie combinatie   :)

Gr. ellen.

moonwitch (diana)

hoi ellen
hier is een foto van suzanne met haar valkje die ze de naam sparkle heeft gegeven
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

en hier is er nog een van suzanne met biggles dia aan haar oorbel trek.
Sparkle heeft ze in haar hand
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

Hahahaha.............lig in een deuk hier.
Wat leuk zoals al die valkjes lekker brutaal op haar
schouder springen.
Biggles maakt hem helemaal mooi, die is volgens mij
nergens bang voor.
Leuk hoor. En het is volgens mij een heel leuk type
voor een valkje. Ze heeft in ieder geval een hele mooie
uitgezocht met een mooi naam. Dat moet ik wel zeggen.

Groetjes Ellen.

Sparkle

Hallo Diana,
Ik heb me nu ingelogd! Echt heel leuk die foto's en het hele dagboek!!!! Zoals iedereen weet komt sparkle over ongeveer twee weken bij me wonen! Ik ben heel erg blij dat ik sparkle zo kan zien opgroeien. Ik heb hem voor het eerst gezien toen hij nog in het nestblok zat en ongeveer 3 weken oud was. Ik had nog nooit eerder zulke jonge valkjes gezien in een nest. Nou ik kan vertellen dat ik opslag verkocht was. Eigenlijk wel voor alle valken van Diana maar in het bijzonder voor sparkle! Morgen kom ik weer hoor met mijn fototoestel! Ik kan er niet genoeg maken! Hahaha dat heb je als je verliefd wordt op een valkje! Tot morgen!!! Groetjes Suzanne (sparkle)

Ellen

Hoi Suzanne,

...................... :D
Duidelijk een geval van "besmet met het virus".

Maar zonder dollen, je kan je lol op met "sparkle".
Je wil straks nooit meer zonder, zo lief zijn ze.
Hoop nog veel van jou en Sparkle te horen en te
zien (foto's).

Groetjes Ellen.

Sparkle

Hoi Ellen
Dank je voor je leuke reactie! Ik heb wel al eerder valkjes gehad, eentje is 8jaar geworden die heette doophy.
Maar zo jong heb ik ze nog nooit gezien hoor! Echt heel leuk!
Doei doei groetjes suzanne

Paul

Hoi Suzanne,
Die valkjes bij Diana hebben je zo te zien aardig te pakken gehad zeg :-)
Ik heb zelf ook al 16 jaar een valk en sinds het laatste jaar een heleboel erbij en zeker de jonge valkjes is heel erg leuk :-)
Ik heb er momenteel ook 2 die 4 weken zijn en dan zijn ze echt heel erg schattig :-)
Veel succes met je nieuwe valkje.

Groetjes,  paul

Suzanne

Hallo Paul,
Bedankt voor je reactie! Ik ben tot nu toe nog iedere dag bij Sparkle geweest en hij/zij wordt met de dag tammer! Vandaag was het helemaal mooi: zeven valkparkieten van Diana zaten op mijn handen te eten van de gierst! Dat was echt geweldig! De man van diana heeft daar nog een paar foto's van gemaakt! Morgen ga ik weer naar Sparkle toe en ik kan niet wachten tot hij/zij met mij mee naar huis mag! Hopelijk op mijn verjaardag!
Groetjes Suzanne

Ellen

Hallo Suzanne,

Wat leuk he als ze zo tam zijn dat ze uit je handen eten.
Wachten zal je wel moeilijk afgaan als je elke keer
Sparkle ziet en je kan hem "nog net " niet meenemen.
 :)

Ben benieuwd naar de foto's van die eet-partij.

Groetjes Ellen.

Mandy

Wat een leuke foto's zeg, die van dat winkelwagentje is ook helemaal geweldig! ;D
Je hebt een mooie volière met mooie valkjes en mooie jonkies, daar moet je er zeker één of meer van houden, Twinkel is zeker een mooie aanwinst! ;)
Heb je voor al je jonkies een adres gevonden?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

hoi mandy

bedankt voor je complimenten en je leuke reakties.
helaas heb ik nog niet voor al m'n valkjes een nieuw tehuis gevonden, maar als ik wil dan kan ik er 2 verkopen voor in een voliere bij een verzorgingstehuis. dan blijf ik nog met 1 grijze zitten. Alle geparelde zijn weg behalve buffy en twinkle.
Vandaag zag ik weer het 1e eitje liggen van het derde nest. Eerlijk gezegd vindt ik dat wel weer erg leuk. Als ik die niet kwijt raakt dan kan ik ze naar de dierenwinkel hier in de wijk brengen. Dus ik raak ze wel kwijt als ik wil. Bij mij waren de eerste met 4 weken al uitgevlogen, maar worden nog steeds gevoed door pa en ma, en ze eten ook al zelfstandig gierst.
Rond de 22 zijn de oudste 6 weken en kan sparkle naar suzanne die al met ongeduld zit te wachten.
hier is nog een foto van de 4 jongen uit het 2e nest
R.I.P. Boomer 15-11-06

Speedy

Wat een schatjes Moon zo op een rij.
Er zijn momenteel zoveel aanbiedingen, dat is niet normaal.
Ik heb gisteren nog een paar oproepjes zien staan, die heb ik naar hier gestuurd.
Er zijn dus nog helaas genoeg mensen die niet van deze site weten. (kan het me niet voorstellen, maar toch)
Je kan beter hier je advertenties plaatsen, dan elders hoor vind ik, hier zijn tenminste valkparkiet liefhebbers.

Groetjes,
Trudie