21 juli 2025, 15:07:45

de nesten van biggles en sparky

Gestart door moonwitch (diana), 11 mei 2003, 21:31:30

« vorige - volgende »

demi

hallo diana
wat een mooie vogels zijn het geworden joh!!!!
ik zou ook wel boodschapjes willen doen :D

echt lief hoor!

veel liefs van mij
diana w

moonwitch (diana)

4 juni 2003, 02:50:07 #91 Last Edit: 4 juni 2003, 02:50:49 by moonwitch
hoi allemaal

Vandaag weer foto's gemaakt maar die moeten nog op de pc gezet worden.
Gister was het ook zo heet, toen heb ik de valkjes een beetje water op een lepeltje gegeven. Vandaag van 7.00 tot 16.30 gewerkt dus niet echt veel tijd gehad voor de valkjes, wel nog het blok verschoont en ze even op de hand gehad.
De 2 nieuwe lutino's wennen al een klein beetje als je met je hand in de kooi komt en een eet al een beetje gierst uit je hand. Dus dat gaat de goede kant op. Anyway zou gauw de foto's op de pc staan zet ik ze weer bij m'n dagboek.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

moonwitch (diana)

hoi allemaal

heb niet zoveel tijd gehad om iets te schrijven maar het gaat nog steeds goed met de jongen. Met dit warme weer haal ik ze overdag uit het nestblok en zet ze in de voliere in een bak op de grond. Biggles en sparky blijven evengoed voederen, en s'avonds gaan ze weer in het nestblok in de binnenruimte met de deksel open en zit biggles op de rand en waakt over de jongen. 2e pinksterdag wordt het eerste jonge valkje uit dit nest opgehaald door de dochter van m'n zwager, zij wilt hem/haar nl zelf verder groot brengen (de valkjes zijn nu 4 weken oud) en heeft ervaring opgedaan met andere vogels.
Verder is er al een besproken door een jong stel uit de buurt, zij wilt haar valkje pas als het zelstandig eet, ze komt wel al veel kijken en als de dochter van mijn zwager haar valkje heeft meegenomen mag zij er een uitkiezen en zo vaak komen als ze wilt om dit valkje aan haar te laten wennen terwijl het toch nog door de ouders wordt gevoed.
Foto's komen nog.
Groetjes moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

hoi allemaal

De eerste jongen zijn al uit gevlogen en 2 zijn er al weg met hun nieuwe baasjes.
Vandaag waren pa en ma alweer bezig met paren, en eerlijk gezegd ben ik hier niet echt blij mee, want ik wou/wil het blok nu weghalen omdat ik het teveel vind worden voor de ouders. 2 nesten al gehad met totaal 11 jongen. Heeft iemand ervaring hier mee en kan mij van advies dienen????
foto's zijn  al op de pc moet ze alleen nog bewerken (kleiner maken).
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

Van wat ik van iedereen begrijp is.............dat
je het nesthokje dan toch gewoon weg kan halen?

Als alle andere jonge valkjes uitgevlogen zijn,  hebben
zij hem nu op dit moment toch niet nodig.
En ze heeft al gebroed, dus mag zij wel een pauze, toch?

Gr. Ellen.

moonwitch (diana)

11 juni 2003, 19:51:58 #95 Last Edit: 11 juni 2003, 19:58:38 by moonwitch
hallo allemaal

hier is dan weer een fot van de jongen van biggles en sparky. 2 jonge geparelde zitten links op de bovenste stok. daarnaast  een grijze valken dan buffy.

Op de onderste stok zitten van li naar re sparky, biggles en een grijze
 groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

demi

hoi diana b

het zijn stuk voor stuk mooie valkjes hoor!!
een mooie foto is het!!!

diana w ;D

Speedy

Wat gezellig zo samen, ja dit lijkt me ook wel wat, maar dan binnen..... ;D

Groetjes,
Trudie

Marianne

Hoi,

Een leuk stel zo bij elkaar en een erg mooie voliere.
Geniet er maar van.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ellen

Hoi hoi

Gezelligheid kent geen tijd?........................leuk hoor  :)

Gr. Ellen.

Kolkkie

Hoi Diane,

Mooie valkjes en voliere hoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi ellen

jij bent een van de trouwe leesters van mijn dagboek, erg leuk en ik plaats zekers nog meer foto's.
Als het ff mee/tegen zit zijn biggles en sparky aan hun derde nest begonnen, en daar zal ik ook weer op door gaan. In ieder geval bedank voor je reaktie, dat is altijd leuk om te krijgen.
groetjes diana  B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

Altijd graag gedaan.

Het is heel leuk om te lezen hoe goed of het gaat
met de jonge valkparkietjes. En met foto's is het
helemaal leuk lezen.
Na het derde nestje van Biggles en Sparky komt
er zeker een rustperiode voor ze?
Dat heb ik tenminste begrepen van andere lezers
hier op de site. Anders zou het te druk en te lang
duren voor de popjes?
Zeg ook maar wat hoor............. :) Ben een ras-leek!

Groetjes en tot horens............Ellen.

moonwitch (diana)

hoi ellen

eigenlijk was het de bedoeling om het na het 2e nestje het zo te laten. Maar biggles en sparky begonnen weer vanzelf, dus laten we het maar zo, maar na het laatste nestje is het echt voorbij hoor anders gaan biggles en sparky er aan onder door en dat wil ik toch echt niet.
Ik vind het echt heel leuk dat je reageert dat geeft ook de voldoening om door te gaan en wel met foto's.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

12 juni 2003, 18:05:11 #104 Last Edit: 12 juni 2003, 18:09:04 by moonwitch
hoi allemaal

vanochtend een foto gemaakt van twinkel (een geparelde jong uit het 2e nest) dit valkje hou ik zelf omdat ik zijn staart mooi vind. Parels lopen nl door in zijn staart, ziet er welis-waar niet uit als parels maar toch.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06