2 mei 2025, 01:36:45

Wilgentakken

Gestart door pliep, 9 mei 2003, 19:36:55

« vorige - volgende »

pliep

Ik hoorde laatst van iemand dat wilgentakken goed zijn voor de valkparkiet. Is dat ook zo??

Kolkkie

Hoi Pliep,

Ja, wilgentakken zijn goed voor een valk. Ze kunnen er mee spelen en slopen, wat weer goed is voor de snavel. Ook kan je als je grotere takken hebt er zitstokken van maken.
Je kan ze krijgen in een dierenwinkel, maar dit zijn vaak kleintjes. Als je grotere wilt hebben zul je ze van een boom af moeten knippen. Ik weet niet of het zomaar mag, en je moet uitkijken waar je de takken vandaan haalt. Dus niet van plekken waar gif gespoten wordt, waar de grond ernstig vervuild is of waar je ze niet zomaar vandaan kan halen.
Ik hoop dat ik je voldoende info heb gegeven. Zo niet, zet er een berichtje neer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Pliep,
Behalve wilgentakken kan je ook takken van fruitbomen nemen die zijn ook perfect en niet giftig.
Ik heb zelf een paar takken van een perenboom uit de tuin afgezaagd en ze zijn er gek mee :-)
Ze ontschorsen de hele tak en zijn er best wel veel mee bezig.
Je kan vaak bij de bloemist van die paastakken kopen dat zijn ook wilgentakken maar het beste is goed onder de kraan schoonspoelen maar dat moet je ook zeker doen als je een boom lang een weiland snoeit of ergens anders.

Groetjes,  Paul

Paul

Hoi Chris,
Druiventakken zullen zeker heel goed zijn alleen vind ik het een beetje te ver rijden helemaal naar frankrijk om in een wijngaard takken te gaan snoeien.
Ook het gevaar dat die boer daar met een dubbelloops jachtgeweer achter je aankomt is groot  :D

Groetjes,  Paul

Peter

Hoi Paul,

Ja, het is ook erg ver rijden naar Frankrijk om daar een paar takjes op te halen.
Maar takken van fruitbomen kan je rustig geven. Fruit tuintje beginnen:))

Chewy

Hahaha :D.

Je kan ook een stekkie halen bij de lokale kweker... ;-)

demi

hallo
wij hebben zelf in de tuin zo`n wilgen boom en we hebben nu in hun villa zo`n grote tak erin gezet ze zijn er mee aan het spelen en ook knabbelen ze eraan!!! het lijken afentoe net acrobaten :D
groetjes diana

Lique

Hoi Diana,

Ja, mooi ziet dat er dan uit he, als ze zich vermaken.
 En het is nog goed ook voor ze, om lekker met wilgentakken bezig te zijn.

demi

;) ja echt heel leuk gezicht is dat ;)
in allerlei standen hangen ze eraan hihi
groetjes diana

PePitA

Het is toch wel zo van dat je ze niet veel blaadjes van die wilgentakken mag geven. Een paar is niet zo erg maar wel veel.

daan

Ja de vraag van Patita die hier boven staat, is dat zo of kan je gewoon alle blaadjes eraan laten zitten????????
Wie weet het antwoord............

Groetjes Danielle.

Paul

Hoi Danielle,
Ik heb pas een aantal wilgentakken neergehangen en alle blaadjes laten zitten.
De valkjes slopen ze er vanzelf vanaf daar hebben ze erg veel lol in :-)
En ik heb het idee dat ze er meer aan slopen dan dat ze er van eten.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Ik heb nu van dat knaagdiergras. Coco vind het leuker om het te slopen dan het de eten. De een na de aner brak ie af zonder er van te eten >:(. En de zooi opruimen, ho maar :D. Kan het baasje altijd doen. Echt kleuters, laat de rotzooi maar liggen.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

goednmorgen bedankt voor jullie reactie.

Ik heb in iedere kooi een ook de buitenvoliere lekker wilgentakken met de blaadjes voor ze er in gezet. Zwabber vind het geweldig, en in de buitenvoliere ook, die is trouwens heel groot lachen joh lijkt nu net een beetje op een oerwoud. Maar Prego en Pino vinden er niks aan die zitten er niet eens in of aaan, nou misschien hebben ze het nooit bij hun vorige eigenaren gehad en vinden ze het een beetje vreemd zo'n boom in de koi, misschien gaan ze er vanzelf wel aan eten.........Ik heb net ook gelijk overal weer lekker trostgier neergehangen een ook buiten in de tuin, de musjes vinden het ok helemaal geweldig.

gr Danielle