1 mei 2025, 22:40:13

Wilgentakken

Gestart door pliep, 9 mei 2003, 19:36:55

« vorige - volgende »

Appie-B

Ik loop elke maand / 2 maanden een rondje door het park met een snoeischaar, wat oude takken en wat vers jong hout. En die gaan dan allemaal de kooi in. Kunnen ze klimmen en knagen wat ze willen. Mijn ene vogel is zo destructief dat íe binnen een halve week door tak van een paar cm diameter heen is.
Nu hebben ze pas mijn ficus ondekt als knaagobject; gelukkig groeit íe nogal hard, anders had de plant het loodje gelegd  ::)

Maar met dat snoeien is het inderdaad oppassen dat er niet met insecticide of herbicide is gespoten. Verder let ik niet zo op welk hout ik gebruik. Als ze het niet lusten, stoppen ze snel genoeg met knagen :)

Ellen

Kijk maar uit voor boze boswachters  :D

daan

Ja voor mij is makkelijk ik heb zelf een hele grote wilgenboom, nog hoger dan het huis, in de tuin staan. Dus daar zaagt mijn vriend dan een aantal flinke takken af.
En ik ben vandaag naar het bos geweest en heb mooie dikke takken meegenomen (lagen al op de grond hoor, ik breek niks van bomen af) en van de takken heb ik met touwen allerlei speeldingen gemaakt. Ja ik ben vandaag erg crea bea geweest meer het ziet er weer onwijs leuk uit. En het belangrijkste is dat de vogeld het ook onwijs leuk vinden.

Groet Daan

Ellen

En daar gaat het tenslotte om, dat die beestjes er
plezier van hebben. Wel lekker makkelijk zo'n boom
in je tuin.
Hoef je tenminste niet sneekie het bos in  ;)

Remco_Ultee

Ik reed gisteren door de polder en ik zei tegen m'n vriendin, als we een wilgenboom tegen komen moet ik er even wat takken vanaf halen, en 100 m verder stonden er een paar.

Dus ik klom erin want daar zaten de mooie takken  ;D

Komt de neef van m'n vriendin langs rijden, dus die vroeg zich al af wat ik nou weer in die boom deed. Maarjah in ieder geval ik leg zo'n takje in de voliere bij Gel, en hij begon er gelijk al aan te knagen en te trekken, en vanmorgen lag het takje op een andere plek dus hij is best wel al sterk  8)

Ellen

Leuk is dat toch he?
Als ze er zo'n plezier van hebben.
Gr. Ellen.