3 mei 2025, 05:32:55

zelf een binnenvoliere maken

Gestart door eefje nieuwenburg, 19 juli 2005, 16:58:50

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Heeft iemand misschien wat tips als je een binnenvoliere zelf wil maken.
welk hout wel en niet gebruiken,wat is belangrijker,de breedte of de diepte?
enz enz.
Ik heb nog geen concrete plannen maar heb wat ideetjes in mijn hoofd en volgens mij is het goedkoper dan zo'n ferplast kooi ofzo.
Heb op marktplaats ook al gekeken maar daar staan niet zo heel veel kooien die groter zijn dan wat ik al heb of ze gaan over mijn budget heen ;D

alle tips zijn welkom!
groetjes eefje

x.dEMOtape.x

Gebruik best sterk hout dat van nature uit niet snel rot (ik dacht dat ik lork ofzoiets heb) maar dat kan je best eens vragen in de zagerij waar je je hout haalt. Je kan het in ieder geval best niet behandelen want dat is toch alleen maar gerotzooi.
Let wel op dat je geen tropisch hardhout neemt want dan krijg je je draad er niet meer met krammen op vastgezet, dan moet je echt met latten je draad gaan vastzetten en wanneer je hiervan een splinter in je vinger ofzo krijgt ontsteekt het heel snel.
Qua vlucht heb ik het gevoel dat je ze beter een ruimte geeft van vier meter lang en een meter breed dan een simpele vierkant van 2 meter bij 2...

Karin

20 juli 2005, 13:34:38 #2 Last Edit: 20 juli 2005, 23:35:48 by Karin
Vaak ben je aan huot en materiaal meer kwijt dan wanneer je gewoon eenbestaande volière koopt. Je kunt ook gaaspanelen kopen en zelf een volière bouwen ( tik maar eens volièrebouw in bij google ), is wel goedkoper, maar ik vind het zelf nogal kolosaal voor in de huiskamer. Via marktplaats kun ej vaak mooie grote kamervolières kopen voor 100 - 130 euro. Makkelijk schoon te maken en ruim genoeg voor 4 valkjes. Alleen tijden de broed wel apart zetten !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja ik kijk idd ook wel op marktplaats maar wilde me hierin toch ook wat verdiepen omdat ik die binnenvolieres van ferplast enzo toch wel duur vind en de maat die we graag willen zie je bijna niet aangeboden.2e hands
we hebben er natuurlijk al 1 staan maar we willen het liefst 1 grote kooi voor alle vogels ook tijdens het broedseizoen.(volgend jaar pas)
nou goed ik ga me nog wat verder orienteren en tips zijn nog steeds van harte welkom
groetjes eefje

Kirsten

Hoi Eefje,

Zelf ben ik met een idee bezig om een binnenvoliere te gaan maken van Gecoat aluminium (blauw in dit geval). Het is zeker niet goedkoper dan een tweedehands kooi, maar je kan wel de indeling, grootte enzo bepalen.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Je moet wel een hele grote volière hebben om ze tijdens het broedseizoen samen te laten hoor Eefje ! Ik heb een volière van 2 x 2 x 1 meter met 2 koppels en zelfs dat geeft soms al problemen, ondanks dat ik meerdere broedblokken en voerbakken op hang. Je kunt ze beter tijdens het broedseizoen apart zetten. Soms kunnen er zelfs flinke verwondingen veroorzaakt worden !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

dan nemen we gewoon nog een kooi die in de andere slaapkamer gaat staan denk ik,1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.
Ik heb niet zooo veel ruimte in de woonkamer en ik wou graag zelf ook nog zitten ;D
groetjes eefje

Karin

21 juli 2005, 14:44:46 #7 Last Edit: 21 juli 2005, 14:46:17 by Karin
 ;D Maar alleen in het broedseizoen neem ik aan hè ? Voor de rest kunnen ze samen in de kamervolière zitten hoor.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja uiteraard Karin!
veel te gezellig om ze apart neer te zetten.
Als ik nu s'avonds thuis kom dan rekken die nekjes uit en krijg ik een vrolijk riedeltje en een kusje van Teun als welkomstlied.
Veel te leuk om uit de kamer te halen.
groetjes eefje