3 mei 2025, 17:32:19

aan je tanden zitten

Gestart door luukluuk, 5 mei 2003, 19:53:07

« vorige - volgende »

luukluuk

is dat normaal ???
ons valkje kiki zit gewoon aan je tanden met zijn snavel  :P
hij lijkt de tandarts wel
groetjes Margot en kiki

Kolkkie

5 mei 2003, 20:15:25 #1 Last Edit: 6 mei 2003, 01:16:46 by kolkkie
Hoi Luukluuk

Dat is heel normaal. Coco doet het ook altijd bij mij. Hij wil dan denk ik de laatste restjes eten op eten. Ik heb wel eens gehad dat hij met zijn pootjes op mijn onderkaak en lip zat en zijn kop ergens achterin mijn keel. Kuch, kuch. Ik had toen mijn mond open liggen vanwege de scherpe nageltjes aan zijn pootjes.
Soms eet hij de dingen die op je bord liggen niet, maar als het uit je mond komt wel.
Ik zou je er maar geen zorgen over maken. Misschien is het de ideale tandentrekker van uw kind(eren) :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

ik ken het probleem,
mijn valkjes doen dit ook. En de tong, is ook een groot favoriet.
Dan pakken ze soms een smaakpapil, en dat is poijnlijk, als ze daarin bijten.

Chewy

Fido probeert altijd alle kleine dingetjes op te pakken wat hij tegenkomt. Dus ook op mijn wang, tande, tong. Ook moedervlekjes, kleine haartjes, pukkeltjes noem maar op.
Vinden ze heel leuk.
Maar pas wel op met as en dergelijk. Hierin zit lood, en dit is heel erg giftig. Dus houd die asbakken uit de buurt van je valkjes :).

Groetjes, Chris.

Lique

of de valken van de asbakken.
Pino, sam en punky, zijn zo bijdehand, die pakken alles waar ik ook aan zit. en ook kleine bultjes en porieren op de huid, auww pijnlijk/

Chewy

Ja inderdaad, maar pas op dat ze niet per ongelijk bloed van je binnen krijgen, ik heb gehoord dat dat slecht kan zijn?

Kolkkie

6 mei 2003, 01:40:30 #6 Last Edit: 6 mei 2003, 01:52:00 by kolkkie
Dat wist ik niet van die as. Mijn pa zei dat het gezond was. Ik haal Coco er altijd al weg, want die wil er altijd naar toe. Het is wel fijn om te weten. Zoiets dacht ik al. As van een peuk bah.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Chewy

Wow pas op met die uitspraken. As is alles behalve gezond voor ze. Lood is enorm schadelijk voor ze.

Kolkkie

Dat zei mijn pa, maar ik vertrouwde het toch al niet. Dus laat ik hem niet toe tot een asbak.

Voor de duidelijkheid:

As is giftig!!!!!!!!

Paul

Hoi,
In as zit volgens mij geen lood hoor dat zou toverij zijn.
En as kunnen ze nog beter binnen krijgen dan de tabak want nicotine is juist wel heel giftig voor ze en dodelijk.
Als ze een keer aan de as zitten zal dat echt niet zo'n probleem zijn maar uiteraard niet gezond.
Mensen worden ook ziek als je as in hun drinken gooit en ze drinken het op.
Als as echt zo giftig was had ik nu zeker een aantal valken minder want ze schuifelen wel eens stiekem door de asbak heen.
Waar wel lood in zit is in potloden en die zijn van houd dus een gewild knaagobject voor valkjes.
Kijk daar dus heel goed mee uit.

Groetjes,  paul

Chewy

In as zit heel weinig lood, maar het zit er wel in. Het zal dus niet direct gevolgen hebben. En as is gelukkig iets wat je niet zo snel opeet, en ook valkjes slikken het niet snel door, lijkt me. Maar het zit er echt in Paul :(, hoe weinig het ook is :(. Ik wil gewoon niet dat er iets met je valkjes gebeurt :), dus ik moest het toch even zeggen.

Groetjes, Chris.

Barbara

Over pikken in je mond gesproken, ik heb een tongpiercing, dat vinden ze ook erg leuk! Glimt mooi natuurlijk  :D Ze pakken hem soms echt goed vast en laten niet meer los, dat is wel een vreemd gevoel, maar doet gelukkig geen pijn. FF een btje friemelen en ze laten wel weer los. Mijn moeder vindt mijn piercing al eng, laat staan als er een valkje aan knabbelt, haha, kan ik haar soms lekker mee pesten als ik langs ga, zij en mijn zusje hebben ook valkjes namelijk  ;D

vogelfriek

6 juni 2003, 13:12:10 #12 Last Edit: 6 juni 2003, 18:54:50 by vogelfriek
hallo vogelliefhebbers

mijn valkje zit ook weleens aan m,n tanden :)
vooral als ik wat heb gegeten dan, wil ze eigenlijk rondkijken
of er nog wat in m,n mond zit. Vaak als ik een stukje koek,
tussen m,n lippen heb, dan probeerd ze die er weer uit te halen. :D wat ik al weleens heb gehad dat ze dacht dat ze een stukje koek in der snavel had, maar dat was geen koek :o
dat was m,n lip waar ze hard op zat te bijten, gelukkig was het niet zo erg, ik had alleen een bloedlip. dus voortaan, kijk ik toch wel een beetje uit. :D
groetjesvogelfriek

Barbara

Dimi wil ook wel een sprecies 1 zo'n papil van je tong pakken, zo'n uitsteekseltje zeg maar. Dat kan wel eens zeer doen, zelfs al doet ie zachtjes  :-X Maar ja, weet hij veel  ::)

Jeffry83

welke idioot denkt nou dat as goed is voor vogels??Zeker in de war met houtskool...
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007