19 juni 2025, 23:36:10

aan je tanden zitten

Gestart door luukluuk, 5 mei 2003, 19:53:07

« vorige - volgende »

Barbara

Ook houtskool is niet goed voor vogels.... en volgens mij is er hier geen idioot die denkt dat as goed is voor vogels, alleen de meningen verschillen over of het giftig is of niet. Ik heb niet gelezen dat iemand het ze expres geeft.

Kolkkie

Hoi Jeff,

Ik zal je eerlijk antwoorden. Mijn vader denkt dat as goed is voor een valkje, maar ik houd Coco daar ook altijd al vandaan hoor. Hij vind dat ik veel te panisch ben, maar ik zeg maar zo, liever te panisch toen over dingen, dan je er niet druk om maken, met alle gevolgen van dien.

Houtskool is alleen goed als je valkje wat aan zijn darmen heeft. Als je het zo geeft, vertraagd het de darmwerking, met alle gevolgen van dien. Dus dat is ook niet goed om zomaar te geven.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Houtskool zit wel vaak door vogelgrit dus misschien is het voor bepaalde soorten als kanaries dan misschien wel goed?
Of moeten ze gewoon van die houtskool af en stoppen het maar in de vogelgrit?
Bij mensen is houtskool ok alleen als medicijn goed in de vorm van Norit maar altijd eten kan verstopping tot gevolg hebben net als bij vogels denk ik.
Mijn valkjes zitten ook vaak in een asbak te pikken en krijgen dan denk ik wel eens wat as binnen maar hebben er nog nooit last van gehad.
Maar gezond lijkt het me in elk geval niet.

Groetjes, Paul

Valerkiet

bah houtskool en as...als wij dat nie opeten dan valkjes zeker nie bah :-X
smakelijk iedereen :D
wij roken niet daar hebben onze valkjes dus zeker geen last van ;D