23 juni 2025, 00:57:09

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Monky,

ik heb werkelijk geen idee wat eruit zou kunnen komen,de ouders zijn beide blauw maar ik weet niet hoe het werkt met het ver-erven bij grasjes.

ik denk dat de oudste blauw word,de 2e vermoed ik iets met wit,en de 3e ook weer blauw maar verder ???

blijft een suprise ;D

groetjes eefje

valkje-willeke

hoi eefje, van harte gefeliciteerd met je jonkies leuke foto's
hoop dat er mooie kleurtjes uitkomen.

gr willeke

eefje nieuwenburg

Hey Willeke ;)

dank je ik hoop het ook.
nog 3weekjes dan vliegen ze al weer uit,gaat veel te snel maar ben toch ook wel nieuwsgierig hoe ze eruit gaan zien ;D

groetjes eefje

Maarten

Het is zover, een eitje in het broedblok, maar dat ligt er nu al 24 uur zonder dat ze er op gaat zitten. Zo af en toe gaat ze het blok in. Is dit normaal?? Ik las ergens dat ze pas vanaf het 2e eitje gaan broeden klopt dit? Wat een vragen weer.... En leuk dat het goed gaat met jouw jonkies! 8)

eefje nieuwenburg

He Maarten,

gefeliciteerd met het ei IN het blok! :D
bij mij gingen ze allemaal vanaf ei 1 broeden maar he het kan ook vanaf het 2e ei dus wacht het gewoon maar af en dan zie je wel.
Ze kunnen ook nog langer wachten,laat ze maar oefenen en dan zie je het vanzelf wel. ;)
ik kan je niet vertellen wat ze gaan doen,maar ja misschien moeten ze het wel leren :D laat ze maar rotzooien,doe ik nu hier ook.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ff wat fotootjes,dat grasje waarvan ik dacht dat ie rode ogen had is cinnamon dus het klopte wel alleen trekt dat later weer weg.
De jongste heeft dat nu ook.

bij de valkjes gebeurt nu niet zoveel,de eitjes worden dan weer wel en dan weer niet bebroed dus zal wel niet lukken.

wel heb ik een foto van Duca erbij gedaan want die knapt echt super op nu ,de veren zijn aangegroeid en ze is echt een vrolijk valkje wat lekker speelt met van alles.

groetjes eefje

mar

hoi eefje
wat een leuk kleurtje is de laatste .Ik heb er van de vijf nog maar drie over

gr mar

eefje nieuwenburg

he Mar,
die laatste op de foto dat is het 2e jong en die word lichtblauw en cinnamon.
het laatste jong word ook zo denk ik.
Hier doen ze het allemaal nog en het groeit nog steeds goed.
de rest van de jongen word gewoon blauw zoals pa en ma,ma heeft iets lichter blauw dus daar zal dat van die 2e wel vandaan komen.

groetjes eefje :D

Quendi

Citaat van: eefje nieuwenburg op  8 september 2006, 10:09:42
he Mar,
die laatste op de foto dat is het 2e jong en die word lichtblauw en cinnamon.
het laatste jong word ook zo denk ik.
Hier doen ze het allemaal nog en het groeit nog steeds goed.
de rest van de jongen word gewoon blauw zoals pa en ma,ma heeft iets lichter blauw dus daar zal dat van die 2e wel vandaan komen.

groetjes eefje :D

Hoi Eefje,

Lutino werkt bij grasjes hetzelfde als bij valken en andere vogels. Cinnamon werkt ook hetzelfde bij rosella's als bij valken. Ik denk dan ook wel dat cinnamon ook zo werkt als bij valken. Ik denk dat het cinnamonnetje dan een popje is. Wat denk jij?

Mooie jongen  ;).

Gr Sietske

eefje nieuwenburg

Hoi Sietske,

dat zou heel mooi zijn als het een popje is want ik heb in april 4grasjes tegelijk gekocht maar wist toen het geslacht nog niet en inmiddels ben ik erachter dat het 3mannen en 1popje zijn geworden dus ik heb een overschot ;D
dus als ik dan 2cinnamon grasjes heb mogen die blijven en kunnen ze de heren behagen ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

de oudste is uitgevlogen,zit nog wel wat onzeker op de stok en ik hoef er niet in de buurt te komen want Ma vliegt me aan :o
gezellig dus ;)

de oudste gewoon blauw

de 2e,cinnamon en lichtblauw

de 3e gewoon blauw

de 4e ook gewoon blauw

de5e,iets anders dan anders,heeft blauw in de vleugels dus ben benieuwd

de 6e,een cinnamon lichtblauwe

groetjes eefje

Monky

Citaat van: eefje nieuwenburg op 14 september 2006, 09:35:44

de 2e,cinnamon en lichtblauw

Wat is deze ontzettend mooi. Ik zou hem bijna willen meenemen  ;D

De anderen zijn natuurlijk ook erg mooi en lief, maar die tweede springt er een beetje uit  :-X ;D

Groetjes,
Monky

valkje-willeke

hoi eefje
van harte gefeliciteerd, ze zien zien er wel heel mooi uit !!!

gr willeke

eefje nieuwenburg

Hey Monky en Willeke

de laatste word ook zo dus als je hem wil hebben ;D ;)
alleen de eerste 2hebben een huisje en voor de rest heb ik nog geen huisje,heb eerlijk gezegd ook nog geen advertentie geplaatst of zo want ik wist helemaal niet of ze het allemaal wel gingen redden.
de 5e word volgens mij ook wel mooi,met meer blauw dan al die andere en ik ben echt heel benieuwd maar moet nog even een weekje wachten.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

oh ik zie dat ik weer eens foto's moet plaatsen want ze zijn alweer ernstig verandert zie ik. ;D

er zijn er nu 4uitgevlogen en de andere 2 zullen snel volgen denk ik.
wel vind ik de kwaliteit van de veertjes niet zo goed,ik weet niet of dat normaal is maar het lijkt soms net of ze er heel wat missen. ???

vanmorgen paniek in de toko(bij mij vooral)1van de wildkleurpopjes heeft zich opengehaald aan iets in de voliere of ze heeft gevochten want haar hele poot was dik en zat onder het bloed.
de ring zat helemaal in de poot zo dik was die geworden dus toen hebben we de ring eraf geknipt.
tijdens het knippen ging ze gewoon op haar poot zitten knagen dus nog meer bloed :o :-X ik helemaal in paniek maar de ring is eraf en het bloeden is gestopt dus ik hoop dat ze er gauw vanaf is,ze heeft er wel pijn aan maar zit gewoon op stok dus ik denk dat het wel goed gaat komen maar even afwachten.

groetjes eefje
ps ik heb nieuwe foto's die komen vanavond denk ik.