4 juli 2025, 18:31:11

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Marianne,

ja dat vind ik ook wel :D
maar wat een vreetzakjes zeg,ze eten de hele dag door,ze zijn een minuutje stil en dan hoor je ze weer piepen om eten :o
maar ja laat ze maar lekker goed eten dan groeien ze ook goed.

groetjes eefje

Saar

Citaat van: eefje nieuwenburg op 22 augustus 2006, 16:53:09
Hoi Marianne,

ja dat vind ik ook wel :D
maar wat een vreetzakjes zeg,ze eten de hele dag door,ze zijn een minuutje stil en dan hoor je ze weer piepen om eten :o
maar ja laat ze maar lekker goed eten dan groeien ze ook goed.

groetjes eefje
ja leuk is dat gepiep he ;D
mijn eerste nestje kreeg ik toen ik 8 jaar was...
maar ik kreeg toen geen slaap ;D
het gepiep ging snachts ook gewoon door ;D
en dat is minder :P
maar de jongen zien er goed uit :)
groetjes Saar :-*

eefje nieuwenburg

het gaat hier ook gewoon door snachts,mijn man hoorde het vanacht pas en was helemaal verbaast over het volume van de kleintjes ;D

ik val er van in slaap als ik die piepjes hoor,dan weet ik dat ze nog leven en kan ik rustig gaan slapen ;)

groetjes eefje

mar

hoi eefje
zo te lezen ben je heel trots mag ook wel na al die teleurstellingen die je gehad heb leuke foto's heb je gemaakt .Ik heb ook weer twee grasparkieten jonkies gisteren 1 en vandaag de tweede .Geniet er maar lekker van

groetjes mar

Karin

Gefeliciteerd met je hummeltjes ! Wat klein zeg  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
ja dat klopt maar ze groeien als kool dus voor ik het weet zijn ze groot.

He Mar,

wat leuk dat je ook weer jonkies hebt.
ben benieuwd hoe het hier gaat lopen.
1van de popjes bij jou vandaan heeft ook een ei gelegd,ik heb het overgelegd bij Teun en Vito,die zitten nu te broeden.
Balou zit wel bij het popje te kijken dus ik hoop dat als ze echt meer eitjes gaat leggen dat hij haar dan gaat helpen maar ook de 2vrijgezelle popjes Snowey en wildkleur pop2 willen wel helpen.

groetjes eefje

mar

hoi eefje
ja eefje voor je het weet zijn ze al groot hoeveel heeft ze er al inmiddels
goed zeg dat ze een ei heb gelegen ,waarom heb je het overgelegen dan ging ze er niet opzitten of een andere reden .Heb ze inmiddels al weer een ei of nog niet ik hoort het wel .Dit zijn de kleintjes van mijn grasje
[/img]

groetjes mar

eefje nieuwenburg

He Mar,

ondertussen zijn het 4jonkies met volle kropjes echt super!

ik had het ei bij TEun en Vito gelegd in de hoop dat die zouden gaan broeden en de rest dan met rust laten maar ze gaan niet broeden dus heeft het popje haar ei weer terug en Teun en Vito hebben nepeitjes waar ze niks mee doen.

het popje broed nu alleen dus ik hoop dat dat goed gaat,ze gaat er wel uit zichzelf af om te eten dus dan gaan we wel zien hoe het gaat lopen.
ik hoop dat er nog een valkje in zijn hoofd krijgt om haar te helpen maar dat moet ze zelf ook accepteren natuurlijk,balou wil wel maar die krijgt de wind van voren.
Als Duca haar ontlasting schoon getest is mag ze morgen terug in de voliere en misschien dat ik Teun dan wel even apart zet(zonder andere vogel erbij) in de woonkamer,hij is graag bij ons en morgen begint onze vakantie dus heeft ie de hele dag ons als gezeldschap.Wellicht dat Vito dan alsnog gaat helpen met broeden.

ik heb foto's van de grasjes maar moet eerst even uploaden.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

24 augustus 2006, 18:23:29 #728 Last Edit: 24 augustus 2006, 18:25:34 by eefje nieuwenburg
4op een rij :D

jong1,geboren vrijdag 18-08-2006

jong2,geboren 20-08-2006

jong3,geboren 22-08-2006

jong4,geboren 24-08-2006

nu nog 2eitjes te gaan,ik hoop maar dat dat goed gaat met zo'n groot nest,tis de eerste keer voor dit stel maar ben nu al ontzettend trots op ze ;D

en wat natte neuzen werk ;D

groetjes eefje :D

eefje nieuwenburg

ik heb net de uitslag van Duca dr ontlastingonderzoek gehad en ze is weer helemaal schoon vanbinnen :D
dus ik heb haar gelijk weer in de voliere gelaten bij de rest dan kan ze lekker eindelijk in de groep .

met de grasjes gaat het super,van de 2 oudste zijn de oogjes open en de rest groeit ook goed :D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

effe weer fotootjes van de baby's,ik hoop volgende week ook foto's van de babyvalkjes te kunnen maken maar dat moeten we even afwachten ;)

de 2middelste lijken wel rode oogjes te krijgen en een geel snaveltje(kweet niet of het kan hoor ::) )maar goed we gaan het meemaken.
de oudste heeft al de eerste witte puntjes van de nieuwe veertjes,leuk hoor.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

:D ik heb net voor het eerst de eitjes geschouwd met een lampje en ze zijn allemaal bevrucht,alleen hebben beide koppels er een ei tussenzitten wat al zwart word maar niet piept dus ik denk dat die eitjes niet meer uit gaan komen.
wel heb ik bij beide koppels een piepei,ze moeten dinsdag uit gaan komen maar goed dat zal wel eerder zijn misschien,ikmoet wachten ;)

ook is er bij het wildkleur popje wat met Vito heeft gewipt al vordering,er liggen nu 3eitjes maar ik kan ze nog niet schouwen dus dat doe ik een paar dagen voor het uitkomen pas.

bij de grasjes is eitje5 ook uitgekomen en het blokje begint nu aardig vol te raken ;D
ik hoop dat de ouders het op kunnen brengen om ze allemaal goed te blijven voeren.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Nou het piepei van Stitch en sjaan is uitgekomen,een mooi actief donsje ligt daar nu en het word gevoerd dus ik hoop dat het deze keer wat langer volhoudt dan 3dagen......

het piepei bij Dazzle en Luna is niet uitgekomen,ik hoor niks meer en zie niks bewegen dus ik denk dat het overleden is.
Heel jammer maar ik durf en wil niet meer helpen,de jongen moeten er zelf uit kunnen komen anders zijn ze (is mijn mening)niet sterk genoeg en ik wil dat de natuur toch een beetje z'n gang gaat,we sturen het al zoveel in onze richting maar dit moeten ze zelf doen.
wel hebben ze nog een ei waar ik van hoop dat er nog wat uit komt dus dat moeten we even afwachten,ik heb de eitjes niet genummerd ofzo dus weet niet of dit het 2e op rij was of de laatste we zullen het van de week wel gaan zien.

met de grasjes gaat alles uitstekend,de oudste begint nu echt al wat veertjes te krijgen en die is bijdehand :o overal heen kijken en nieuwsgierig :D
het 2e jong heeft rode oogjes dus ik ben benieuwd hoe die er uit gaat zien,ik zie nl wel een witte met rode ogen maar ik heb hier ook een gele met rode ogen,spannend.

en de rest van de jongen zijn nog kaal en klein,groeien wel voorspoedig maar is nog niets van te zeggen hoe ze eruit gaan zien.

ik zal vanmiddag kijken of ik foto's van het donsje kan maken,stitch zit erop dus moet ik een beetje vrezen voor mijn handen als ik erbij wil :o

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Het is een echte babyboom bij jou , heb ik begrepen.
Ik duim voor jou dat het allemaal mooie gezonde vogeltjes worden.
Groetjes Riny :D

Saar

Citaat van: eefje nieuwenburg op 25 augustus 2006, 19:20:07
effe weer fotootjes van de baby's,ik hoop volgende week ook foto's van de babyvalkjes te kunnen maken maar dat moeten we even afwachten ;)

de 2middelste lijken wel rode oogjes te krijgen en een geel snaveltje(kweet niet of het kan hoor ::) )maar goed we gaan het meemaken.
de oudste heeft al de eerste witte puntjes van de nieuwe veertjes,leuk hoor.

groetjes eefje

Hoi eefje.
Ten eerste gefeliciteerd met je donsje :D
en je grasjes blijven gewoon zwartoogjes.:)
een albino of een lutino ziet er zo uit :

en dit is dan een lutino ;)
groetjes Saar :-*