18 augustus 2025, 01:19:45

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

nou ik kon toch mijn nieuwsgierig heid niet tegenhouden dus net even snel gekeken hoe de eitjes eruit zien,de eitjes van teun en truus zijn zeker leeg maar zij zitten de ene dag wel en de andere dag niet op de eitjes dus dat kon ook niet missen.

dazzle en luna hebben 4eitjes die bevrucht zijn(in ieder geval de 1e dus de rest ook wel denk ik)

Stitch en Sjaan hebben ook bevruchte eitjes volgens mij 3(ik wou haar er niet helemaal uitjagen.)

en nu maar afwachten.......tot de 20e en dan hopen .......

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

willen jullie even bij ziek kijken?
het gaat niet helemaal zoals het moet met Truus,ze is graatje mager maar ik krijg haar niet aan het eten,als iemand wat weet hoor ik het graag.
morgen ga ik sowiezo Feld bellen maar als iemand al wat weet hoor ik het graag

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou ik heb even wat nieuwtjes.....

Zazou zit te broeden op een ei(samen met Vito) maar ik weet niet of het van haar zelf is,ik dacht dat ze er geen oren naar hadden en dus heb ik ze in de voliere gelaten maar nu ligt er dus een ei......vreemd dit.
het zou ook van snowey kunnen zijn want die zit er af en toe ook in maar ik heb bij geen van beide dames de tekenen van een ei leggen gezien(knikstaart enz.)

Een dezer dagen moeten de eitjes van sjaan en stitch uit gaan komen,ze hebben vol continue gebroed en het ziet er goed uit,nu maar wachten.
3eitjes en 1van dazzle en luna hebben ze,allemaal bevrucht.

een weekje erna(denk ik) moeten de eitjes van dazzle en luna uit gaan komen,ook deze 2 doen het goed en zijn nog super in vorm dus als ze uitkomen heb ik goede hoop.
ook zij hebben 4 eitjes(allemaal bevrucht)

Met truus gaat het beter,ze slaapt wel nog veel maar ze eet ook weer veel en dat vind ik heel fijn want dan komt ze tenminste een beetje aan.
het is een stijgende lijn.

ook de grasjes zitten met blokjes(alleen de oudere grasjes)
maar miep heeft een ei gelegd en het zelf opgegeten,ze ziet er niet uit,ze zit helemaal onder en ze stinkt.
hebben jullie dit wel eens eerder gehoord?(ik niet nl)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik denk dat door het warme weer de eitjes wat sneller uit gaan komen want ik zie in het 1e ei van sjaan en stitch een barst van binnenuit aangetikt.
ik hoor niks verder maar ik wacht af. ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ja ik hoorde piepjes uit het ei en ook zijn er krakjes bij gekomen,hij komt dus wel door de schaal heen dus wie weet morgen een donsje :D
ik ben zo benieuwd!
ze zitten er nu ook niet op maar naast de eitjes in het blok dus ik kan bijna niet wachten......spannend.

groetjes eefje

Saar

hoi hoi

Mijn grasjes hebben ook wel eens een eitje opgegeten.
Maar waarom.. geen idee.. alles was er wat ze nodig hadden dus ja... maar geef miep maar eens een lekker badje ;)

groetjes Saar :-*

eefje nieuwenburg

Hoi Saar,
ze duikt het blok weer in als ik met de plantenspuit kom dus dat gaat niet lukken ;D
ze heeft zichzelf al weer redelijk schoon gemaakt.
maar goed we zien wel,misschien heeft ze gewoon geen zin om te broeden :o

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

het eitje gaat steeds heviger piepen en ook zijn er barstjes bijgekomen en hij zit hevig te tikken in het ei maar komt er nog niet echt doorheen.......wanneer moet ik gaan helpen?ik kan toch pas morgen weer kijken want ik ga nu eerst slapen maar als ik morgen uit het werk kom en hij is er nog niet uit wat dan??????????advies is welkom ;)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nog steeds geen donsje maar wel hevig getik en gepiep.
de luchtvochtigheid staat hier op 70 dus daar kan het niet aan gaan liggen toch?

nu moet ik werken en de hele dag mijn nieuwsgierigheid onder controle houden ::)

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Van luchtvochtigheid heb ik geen verstand.
Wel zal ik vandaag voor je duimen en hopen, dat als je thuis komt er een springlevend jonkie, met zijn ouders, op je zitten te wachten.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

nog niks >:(

hij piept nog hevig en ook word er goed getikt maar hij komt er niet doorheen.

sjaantje probeert nu te helpen.
hoe lang mag dit nog duren?
want ik ben bang als ik help dat het te vroeg is maar als ik niet help dat het te laat is.......help.....
tis de eerste keer he
groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Zo lang als er geen gaatje in het ei zit hoef jij je geen zorgen te maken.
Als er een gaatje in zit dan moet het jonkie er toch wel binnen 2,5 uur ongeveer uitkomen.
Anders kan het eivlies indrogen.
Groetjes en succes bijna valkjesmoeder ;D ;D

eefje nieuwenburg

Hoi Riny,
het vliesje is te zien maar is nog niet door,ik heb er al een drupje water opgedaan zodat het niet uitdroogt maar weet het nu niet goed......ik ben een hopeloze bijna moeder en bloedje zenuwachtig ;D

dit gaatje is trouwens al zo sinds gisteren dus wat nu?
groetjes eefje

Riny

Hoy eefje
Als je het valkje zou willen helpen ,moet je als volgt te werk gaan.
Je neemt een cocktailprikker, en opent zo het eitje precies op dezelfde manier zoals het jonkie het zelf ook zou doen.
Ik zeg je er eerlijk bij ,dat hier een groot risico aan vast zit.
Als de dooier niet geheel opgenomen is , heb je de meeste kans dat het jonkie sterft.
Ik persoonlijk help nooit valkjes uit het ei.
MeestaL is het zo, dat als het jong te zwak is om op eigen kracht uit het eitje te komen, het ook met hulp zal sterven.
Groetjes Riny :-\

eefje nieuwenburg

Hoi Riny,
ik begrijp je ,ik wil ook liever niet helpen maar het jong word nu wel heel moe(het piepen word steeds zachter) maar hij wil er wel echt uit want het tikken gaat onverminderd door.
ik ga straks na het eten nog eens kijken en dan maar goed denken of ik hem aan een beginnetje wil helpen,of ik het risico wil nemen..... :-\
ik vind het heel moeilijk maar zou het zo fijn vinden als er nu eens een jong geboren zou worden moeilijk dit hoor.
Heel erg bedankt voor je advies Riny :-*
ik laat het straks wel weten wat we gedaan hebben....

groetjes eefje