23 juni 2025, 23:20:44

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

dank je wel en je kunt natuurlijk ook gewoon even een persoonlijk bericht sturen als je zo nodig wat kwijt wil, dan kan het hier gewoon over de vogeltjes gaan die gewoon hier wonen zonder poespas en schelden en verwijten toch?

mooi ik wilde even vertellen dat Stitch en Sjaantje er echt hard aan het oefenen zijn voor later ;D minimaal1keer per dag kruipt hij bovenop haar en ze vraagt er dan ook echt zelf om,zo leuk maar ze mogen alleen nog maar oefenen hoor want ze zijn pas een half jaar (sjaantje nog jonger) .
die nieuwe vogels kruipen ook steeds naar elkaar toe omdat de albino snowy het liefst met alle vogels kroelt maar ja die moeten nog een beetje wennen aan de nieuwtjes dus kruipt ze maar tegen sunny aan die kroelt wel met haar.

verder is dazzle begonnen met ruien en die ziet er dus niet uit,over uitstekende veren en dons,heel verward ziet het eruit ::)

dat was het weer even.
groetjes eefje

moonwitch (diana)

Hoi Eefje

Leuk ;) dat die 2 al aan het oefenen zijn, Had je foto´s gezien.
Blij te horen dat ze al aardig aan elkaar wennen.
En ja van de rui heb je niet altijd een mooie vogel maar een warbol, met stekelige pennen ;D.
Leuk te horen dat he lekker met ze gaat.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

eefje nieuwenburg

ja en ik moet even melden dat dazzle toch echt een man is nu 100%zeker,hij krijgt geen parels terug op de nieuwe veertjes,jammer want ik vind die pareltjes zo leuk :-\
maar goed het blijft verder gelukkig dezelfde vogel.

groetjes eefje

bobbie

Hoi Eefje,

Dat is altijd zo jammer van de geparelde mannen, ze verliezen ze na de rui  :-\.

Maar ja, ze zijn er niet minder lief om :D.

Groetjes, Nel :)

Riny

23 november 2005, 18:39:45 #244 Last Edit: 23 november 2005, 19:00:24 by Riny
Citaat van: bobbie op 23 november 2005, 18:37:19

Dat is altijd zo jammer van de geparelde mannen, ze verliezen ze na de rui

Hoy eefje
Je moet maar zo denken ,ze geven de mooie parels wel door aan hun jonkie's.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

ja precies maar ja ik kan natuurlijk niet alle jongen die pareltjes krijgen gaan houden he,dan moet ik een 2e huisje erbij gaan kopen vrees ik want we hebben maar 80m2 tot onze beschikking hoor ;D
we zien het wel,ik heb straks allemaal egale valkjes want al de mannen zijn gepareld en de dames niet.

groetjes eefje

Riny

Hoy eefje
Ik verkoop altijd alle jonkie's.
Misschien dat ik komend jaar een jonkie hou van mijn droomkoppeltje .
Maar ik zal eerts af moeten wachten of het zover komt.
Groetjes Riny ;D

moonwitch (diana)

Hoi Eefje

Paar jaar geleden kocht ik ook een geparelde witmasker, wat later een man bleekt te zijn.
Dit jaar had ik een geparelde wildkleur en witmasker, werden ook mannen ( weet ik omdat ze nog bij in de voliere zitten).
Voor de rest heb ik alleen maar geparelde poppen gehad.
Dus het blijft altijd een verrassing tot de eerste rui.
En wat riny zegt is waar zij geven de parels weer door aan de volgende generatie.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

eefje nieuwenburg

ik heb 1 gep.cin.witmasker waarvan het zeker is dat het een man is dus die raakt de parels ook kwijt en ik heb ook 2wildkleurtjes dus die zijn al egaal nou ja joh ze zijn zo onwijs lief dat het uiterlijk niet eens belangrijk is .
tis alleen wel makkelijk als je weet wat eruit gaat komen dus dat is even puzzelen maar als het blijft zoals het nu is heb ik straks 1koppel waarvan ik zeker weet wat mannen en poppen zijn en de andere 2koppels blijft een verassing,daar kunnen bonte,geparelde en wildkleurtjes uitkomen dus dat blijft een suprise.

groetjes eefje

Olga en Hans

Hallo,

Wat een verhaal, ik ben wel even bezig geweest voordat ik alles gelezen had. Het is altijd triest als je een beestje aanschaft en het blijkt toch niet helemaal te klikken, met alle gevolgen vandien  ???
Ik hoop ook dat alle valkjes en de hond weer een plekje gevonden hebben waar ze zich wel thuis voelen en dat bij ieder weer de rust terug keert.

Leuk om te lezen dat jullie ook een tak hebben van de kronkelwilg die bij Nellie vandaan kwam :D, die takken kwamen via ons bij Nellie, die Hans tijdens zijn werk uit Portugaal heeft meegenomen.
Zo zie je maar weer, kom je iets tegen waar een ander ook weer plezier aan beleeft  :D :D.

Veel succes met al je dieren en ben heel benieuwd hoe de voliere er straks uit komt te zien.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

eefje nieuwenburg

oh oke dat is grappig dat die takken bij jullie vandaan komen,ze hebben er hier een hoop plezier aan en knagen hem langzamerhand op nu maar ze zitten er altijd op als ze los zijn.
ik ben een poosje terug nog op zoek gegaan naar meer van die takken want ik wilde er een paar ik de kooi hangen en in de vogelkamer neerzetten of nu nu bekend is van de voliere is het ook wel leuk voor in de voliere maar ik heb nu wat twijgjes in een emmer met aarde staan ben benieuwd wat daar uit komt en ik heb wat bomen zien staan in de buurt waar ik eventueel (illegaal) even kan snoeien ;D als er niemand kijkt :o

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

zo weer even wat te vertellen,
Stitch en Sjaan oefenen nog steeds hoor,elke dag een keer en dazzle vind het maar raar dus die gaat stitch pikken als ie er bovenop klimt,jaloers misschien ;D

Vito had van de week wat problemen met zijn ontlasting maar dat lijkt nu over te zijn,het ziet er weer goed uit.
ik ben er ook achter waarom ie problemen had,hij vreet zich vol met sepie en kalk stopt dus gauw wat groente erbij en nu gaat het weer goed.

ook dazzle was van de week niet lekker,hij gaf over en had water als ontlasting en was helemaal zichzelf niet,ik was dus al helemaal bang dat ie doodziek was maar ze hadden trosgierst gehad en hij heeft een hele stengel weg zitten werken dus had zich gewoon overeten en dat was s'avonds na een paar rondjes vliegen en een warme plantenspuitdouche weer over gelukkig.

en waarschijnlijk komt er nog 1vogeltje bij,een popje waarvan het vaststaat door dna test.
die moet nog geboren worden en is dus ook geen beslissing van de 1 op de andere dag.
Als er een jong is waarvan Karin vermoedt dat het een pop is gaat zij de veertjes voor een dna test opsturen en tja als het dan toch een man is dan houd het op maar als het een pop is mag ie bij ons komen wonen ;D
maar eerst maar afwachten of het wel zover komt,de eitjes moeten wel uitkomen natuurlijk ;)

ook zit sunny(de bangste valk van allemaal)weer terug in de grote kooi,ik had hem apart gezet om hem wat meer te laten wennen aan onze bewegingen en handen maar hij raakte helemaal gestressed elke keer dat we maar in de buurt komen dat ik het zo sneu vond dat ie dan ook nog alleen moest zitten dus zit ie weer bij de rest,die komen wel gewoon dus dan kan ie het afkijken zullen we maar denken :D

nou ik geloof dat dat het wel was,heb van de week de kosten van een alu voliere nagevraagd en dat viel nog best mee(hoop ik)40eurie per paneel.
hij word bij ons 2.4m lang en 70cm breed en 2m hoog .
nou nog even kijken wanneer we dat gaan aanpakken.

groetjes eefje

Mandy

Citaat van: eefje nieuwenburg op  3 december 2005, 08:46:21
Vito had van de week wat problemen met zijn ontlasting maar dat lijkt nu over te zijn,het ziet er weer goed uit.
ik ben er ook achter waarom ie problemen had,hij vreet zich vol met sepie en kalk stopt dus gauw wat groente erbij en nu gaat het weer goed.

Pff dat was even schrikken dan, gelukkig gaat het nu weer beter. En ook met Dazzle. :)
Let wel goed op met overeten, dat doen ze vaak als ze een tekort aan iets hebben.
Leuk als er misschien nog een popje bij gaat komen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

eefje nieuwenburg

Hoi Mandy,
nou hij eet zich helemaal vol aan de sepia terwijl dat gewoon standaard in de kooi hangt net zoals een mineralenblokje en elke dag iets anders qua fruit of groente dus of ze iets te kort komen weet ik niet,hij eet overal van mee.
er staat nu een bak kattengras in de kooi daar eet ie ook wel van maar toch is de ontlasting nog niet helemaal naar me zin(het was beter maar nu toch weer niet helemaal top)dus ik heb de sepia uit de kooi gehaald en ga nu eens kijken hoe dat dan gaat.het komt er gewoon heel hard uit en dat komt denk ik door de kalk.
ik had dr.feld al gebeld en die raadde me aan om een boterham met yakult te geven maar daar eten ze dan ook weer zoveel van dat ze weer teveel krijgen(is best moeilijk als je zoveel vogels hebt om te zien wie wat eet)
maar goed nu eerst dit maar eens proberen.

wij zijn gisteren de trotse oom en tante geworden van een neefje genaamd thomas,het is een schatje!

zo en nu nog even 3foto's van de vogels.

vreetfestijn ;D

wat ga je doen :o sunny is altijd alert.

groetjes eefje
g

Karin

6 december 2005, 00:34:40 #254 Last Edit: 6 december 2005, 00:36:59 by Karin
Eefje, probeer anders eens de voeding van de valkjes aan te vullen met bijvoorbeeld nutribird B14. Dit zijn van die geëxpandeerde korreltjes, eigelijk maatje grasparkiet, maar maatje valkparkiet wordt moeilijk gegeten. Ik heb hier in alle kooien een bakje met die korrels hangen, dus apart van het zaad. Het ene valkje eet er veel van en de ander snoept er af en toe van. Je zou zelfs kunnen proberen het 50-50 te geven. Hier zitten alle stoffen in die ze  nodig hebben. 100 % brokjes zou ik niet doen. Zaadjes pellen is een goede bezigheid en daarnaast wordt de kliermaag van de vogels anders lui en slap. Wat voor merk gewoon zaad geef je ? Dat je valkje zoveel sepia eet is inderdaad niet normaal. Ik heb dat nooit gezien bij mijn vogels. Ik geef door het voer ook nog een vitamine / mineralenmengsel ( avian triovit ) en hier zit ook o.a. voldoende kalk in. Ook is het verstandig om regelmatig met bijvoorbeeld een plamuur mesje even de ontlasting van de stokken te krabben. Vaak walsen ze er met hun pootjes doorheen en zit het meteen door de hele kooi  ;D Ik denk dat jij stokken vlak boven andere stokken hebt, klopt dat ? Dan poepen ze er snel op. Ik heb mijn stokken zo hangen dat als ze poepen het op de grond terecht komt. Zo minder kans dat bacteriën in de ontlasting problemen kunnen geven aan het maagdarmsysteem.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves