21 juni 2025, 04:13:55

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Ik had je al eens eerder op het forum gezien. Maar nu weet ik wat meer van je. De valkjes zijn mooie en je hebt een mooie speelruimte en kooi.

Maar valkjes kunnen inderdaad dunnere ontlasting krijgen door groenvoer. Dat is normaal hoor, dat gaat over. ik blijf je volgen!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

oke dank je wel!
ja ik vind het leuk als mensen lezen maar ik schrijf nog niet zo veel,ik heb nu 2 valkjes en er komen er nog 2 bij.
1 bij Karin vandaan,Dazzle jr en een lutino bij iemand die niet hier op het forum komt geloof ik.
Ik maak nu dus ook niet zo onwijs veel mee en zo leuk als sommige schrijven dat kan ik niet hoor ;)
Ik lees dus momenteel meer dan dat ik schrijf maar dat komt wel als mijn gezeldschap kompleet is 8)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

oke weer even een update maar zonder foto's ,die gaan nog komen!
We hebben ons viertal compleet sinds gister.
We hebben nu dus 2 wildkleur mannetjes en een lutino pop en een geparelde(gister opgehaald bij Karin)
Teun,Stitch,Chicko(of Chicky dat weet ik nog niet echt)en Dazzle jr.
Hartstikke leuk vind ik het en ik kijk er naar uit als ze straks allemaal samen kunnen.
ZE zijn al aardig bezig met indruk op elkaar maken dus dat gaat wel goedkomen.
goed,binnenkort dus foto's erbij!
tot gauw!
groetjes eefje

Roosje

carco

Hoi eefje

Ik ben ook heel erg benieuwd: vooral naar Chico(ik had haar al gezien bij Hannelore).
Maar niet hoe ze nu is.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey

Gefeliciteerd met de uitbreiding! Dat gaat heel snel bij jou  ;D

Groeten, Lin

eefje nieuwenburg

dank je!\ja nu is het voorlopig afgelopen met aankopen hoor,tenzij er straks toch nog een mannetje tussen blijkt te zitten of een pop waarvan we dachten dat het een man was maar dat weten we toch pas over een tijd dus nu gebeurt er even niks meer voorlopig.
ik heb zelf geen digicam dus ben afhankelijk van mijn moeder en ivm verhuizing staat onze pc nog niet en hebben we ook nog geen internet dus alles gebeurt bij mams.
dit word allemaal binnenkort geregeld maar goed alles duurt dus even langer.
ik ga heel erg mijn best doen voor de foto's maar word pas donderdag want mijn mama is op vakantie.
groetjes eefje

Rianne

Lin

eefje nieuwenburg

pfff gelukkig ;)
even nog wat nieuws,
dazzle word een knuffelbeer!
Karin was bang dat dit een tijd zou duren maar ik mag al met mijn neus kroelen en ik mag dan niet eens meer stoppen anders krijg ik een knauw!
Met Chicko gaat het niet zo lekker,ze eet niet zo lekker(krijgt nog pap is pas 6weken)maar ze wil niet veel meer eten en eet ook nog geen vast voedsel dus maak me een beetje zorgen.
Maar misschien dat het een beetje druk is voor haar dus heb haar weer apart gezet en kijken hoe dit gaat,tips zijn welkom.
ik ga tot vrijdag even kijken hoe het gaat en is het niet beter dan ga ik naar de dierenarts.
volgende keer foto's!!

groetjes eefje

Karin

Ik krijg grijze haren van die jongen van Dazzle en Chico !  ;D Het is iedere keer zo dat zodra ze naar hun nieuwe baasjes gaan ze helemaal bijtrekken en supertam worden, maar vanaf een leeftijd van 3 1/2 week tot ze weg gaan zijn het net kleine furies ! Dazzle kon ik dan wel een beetje kroelen maar niet lang. Ik ben blij dat ze zo'n lekere knuf wordt, broertje Duncan is ook al zo'n kroelerd  ;D Dat van dat jong, hoe is het er verder mee ? Is het actief ? Gaat het kropje gewoon goed leeg ? Met 6 weken kan het wel op 2 voedingen per dag hoor als het niet meer wil, en dan zo 12 - 15 cc per keer. Geef trosgierst, eivoer, parkietenzaad, andijvie, geraspte wortel en bruin brood en dan zal het wel goed komen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ze slaapt veel maar word nu steeds actiever,roept echt als we de kamer inkomen dus is alert.
Ze eet nu al weer wat beter maar ik geef vanaf een theelepel dus meet niet op hoeveel ze krijgt,ik weeg haar voor het eten en na het eten en kijk dan of het goed gaat.
ook kijk ik of de krop goed leeg is maar ja er zit een dikke donslaag voor dus is een beetje moeilijk te zien.
Als ie vol zit is het wel goed te zien.
ze eet nu sinds vandaag eivoer en parkietenzaad en trosgierst,ze at het al toen we haar kregen maar de laatste dagen sliep ze alleen maar,nu gaat het dus wel beter.
Ze heeft 2dagen 3x daags gehad omdat ze dus niet zo vel at maar nu ze weer meer eet krijgt ze gewoon 2x daags.
pff lang verhaal weer maar ik hoor dus net dat haar broer ook dood is gegaan en die zat ook op pap,goed in de gaten houden dus.
Ik heb toen ik haar thuis had een soort vlo gezien maar dan wit,zou dit iets van luis ofzo kunnen zijn?
want dan zou het bijvoorbeeld ook bloedarmoede kunnen zijn of niet?
nou ja tot zo ver......chicko.
En karin,niet te grijs worden hoor je bent nog jong ;D
elke keer dat je dit soort berichten hoort over die jongen weet je dat het toch weer goedkomt dus wellicht kunnen ze toch bij elkaar blijven.....en ze leven nog lang en gelukkig ;)

groetjes eefje

Karin

Ik zou de lutino toch maar behandelen tegen beestjes dan. Het zou best kunnen dat dat het probleem is. Let ook op de andere valkjes want die kunnen het  ook gekregen hebben. Hou dat slapen ook in de gaten, want als ik Madelief zie, die is ongeveer even oud, die is de hele dag actief ! Slapt alleen als ik slaap geloof ik  ::)

;D Ja, maar ik wil graag supertamme valkjes overhandigen aan de nieuwe baasjes, en dan bezorgen ze je toch wel grijze haren hoor  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

dit is ook de bedoeling anti parasiet maar heb vandaag weer met een spuit gevoerd en ja hoor 11cc dus dat is goed toch?
ik deed de afgelopen dagen eivoer en parkietenzaad erdoor om alvast wat te wennen aan zaad(tip gelezen op het forum hier) is dit slecht nee toch?want daarom voerde ik van een lepeltje.
Karin,je levert tamme vogels af alleen zie je dat nog niet als ze bij jou zitten ;) nee hoor ik snap het wel ik denk dat ik hetzelfde zou hebben.

groetjes eefje

Karin

De zaadjes moeten ze zelf pellen, dus die kun je beter in een bakje doen. Ik gebruik altijd een spuit, minder geknoei en ik zie precies hoeveel ze krijgen. 11 ml is een goed begin ! Zorg dat het de goede temperatuur en dikte heeft, dan eten ze beter. 39 graden en zo dik als erwtensoep.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves