3 mei 2025, 16:33:17

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Joke

Hoi hoi,

Het kan zijn dat het oudste valkje een beetje bang voor je handen is en dat hij daarom zo reageert. Hij zoekt wel aandacht bij je want hij komt zelf bij je zitten en kusjes geven.
Wat je kunt proberen is hem te knuffelen met je neusje en of mond. Lekker kusjes op zijn hoofdje geven en lekker met je neusje het valkje te troetelen. Vaak accepteren ze dit wel en je kunt daarna langzaam proberen een beetje met je vingers te aaien. Lukt dit niet dan hou je op en probeer je de volgende dag dit weer. Onze grumphy is tam en kan ik met mijn handen en gezicht troetelen maar hij is helemaal verzot op kusjes geven op zijn hoofd en met je neus hihihihi.

Groetjes,
Joke

Karin

Ik heb je topic bij verhalen gezet Eefje zoals je al vroeg, en meteen je titel verandert  ;D Vind je de titel niks, dan kun je die in je allereerste berichtje gewoon weer veranderen.

Het gaat goed zo te horen met je 2 deugnieten ! Ik heb ook een aantal valkjes die wel kusjes willen geven, maar niks van handen willen weten hoor. Zit gewoon in het karkatertje, kan je verder weinig aan doen. Gewoon lekker genieten als ze bij je komen zitten  ;D Ik ga zo eerst zelf ff eten en dan kijken of Lilo nog wat pap lust of al bomvol zit door paps en mams  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

gister hebben de valkjes 2uur buiten de kooi vertoeft en volgens mij hebben ze daarna heerlijk geslapen ;D
de oudste heeft al de tijd bij mijn vriend gezeten en de jongste vond het maar eng allemaal en bleef boven op de kooi zitten,ze wilde er eerst niet eens uit.
wat me wel opviel is dat de jongste niet goed kan landen en ook echt denkt dat ie door de muur heen kan,maar hij/zij is geboren in de voliere,dan moet ie toch weten dat je niet oneindig door kan vliegen?
en is het erg als ze een beetje een bloedneus hebben of kan dit niet veel kwaad?het stroomde niet ofzo maar was een beetje rood aan de binnenkant van het neusje van de jongste.
en ik zag ook dat als de jongste gaat vliegen dat ie dan bij het landen persee bovenop die ander wil landen,is dit een soort van dominatie ofzo of meer onzekerheid?
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

we zijn weer een paar dagen verder en het lijkt wel of ik andere vogels heb.
Elke dag mogen ze een paar uur uit de kooi(in de slaapkamer ivm verbouwing e.d.)
De oudste is helemaal gek met ons,hij geeft kusjes zit heerlijk met ons te praten,laat zich aaien :o jaja hij is compleet verandert,alleen als zn bui niet zo goed is wil ie geen hand in zijn buurt zien maar als ie op zijn gemak is komt ie kroelen en kletsen enz.enz.ook het in de kooi zetten gaat super,hand voor zijn buik,hij springt erop en we kunnen zonder ruzie meneer in de kooi zetten,echt helemaal super!
Dan de jongste,dat is een ander verhaal,stitch blijft bang voor onze handen maar ik heb van de week wel voor elkaar gekregen dat ze op schoot kwam zitten,gezellig met zn 2en.
ik had een blauwe spijkerbroek aan en nu wil ie dus wel als je een blauwe broek aan hebt maar  niet als je bijv.een zwarte broek aan hebt ;D gek beest
ook moeten we stitch vangen om in de kooi terug te zetten,insluiten met trosgierst en dan op je hand in de kooi,hij doet het wel maar niet van harte en er gaat ook nog wel menig rondje vliegen aan vooraf.Nou ja daar gaan we nog aan werken en dat komt ook wel goed,stitch is nog erg onzeker ook dus alles komt vanzelf goed.
Nu is het wachten op Lilo maar ook dat komt goed.
ik ben benieuwd hoe dat gaat straks als er 3valkjes rondvliegen,ik hoop dat we dan nog veilig zitten ;D

groetjes eefje

Karin

Hoi Eefje,

Als je Stich niet gewoon terug kan zetten er niet achteraan gaan hoor, dan wordt het alleen maar van kwaad tot erger. Gewoon even wat schemerig maken in de kamer ( dus het beste er 's avonds eruit ), wachten tot hij in slaap valt, dan je vinger ervoor houden en in één soepele beweging terug zetten. Op mijn site staan ook nog tips om tam te maken.
Ff een fotootje van je kleine lieve Lilo samen met broers en zussen :

En Lilo alleen, voor degene die niet in mijn dagboek lezen :

Het kuifje komt al goed door ! En Lilo is goed aangekomen en inmiddels geringd  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

wat goed dat het nu met die oudere zo lekker soepeltjes verloopt.
Gewoon wat meer met stitch in de weer zijn en dan komt het wel goed.

Wat een lieffie die lilo!
echt schattig!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

eefje nieuwenburg

ja weer een weekend voorbij waarin we veel gedaan hebben aan ons huis maar toch ook een hoop tijd hebben besteedt aan de vogels.
Met Teun(de oudste) komt het echt helemaal goed,we kunnen hem nu zelfs aaien met de handen,ik ben vandaag zo vrolijk ;D
Stitch is wat schichtig maar accepteerd steeds vaker onze handen en ja ja nu komt het.......ze is ook klaar om gekroelt te worden 8),ze heeft zitten kijken toen we met teun bezig waren en werd een beetje nieuwsgierig/jaloers en ik heb nu dus de krassen  op mijn borst staan(was erg luchtig gekleed ivm warmte) stitch komt dus ook om aandacht vragen en wil dan dus wel op je handen komen,gaat allemaal heel goed dus.
Teun vind het alleen niet leuk dat ie moet delen,hij gaat blazen als stitch komt kijken en bijt mij als ik met stitch bezig ben,hij heeft geprobeerd mijn ogen op te eten en mijn oorbellen uit te trekken enz.enz. gewoon een beetje beledigt :-\ nou ja komt ook wel goed.
Ze gaan vanavond verhuizen naar de woonkamer en dan hebben ze lekker een grote ruimte om te ontdekken.
Stitch zal wel blij zijn als Lilo komt want Teun moet niet zo veel van Stitch hebben,die heeft meer met mensen.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

oke ze zijn verhuist naar de woonkamer en vliegen wat af.
Kan het gebeuren dat een jong valkje gauw moe is?
want als stitch gaat vliegen doet ie drie rondjes woonkamer en ploft dan hijgent ergens op(spiegel/horraam)
Het is niet zo dat dit lang duurt want na 5minuten is ie wel weer hersteld maar hij is dus wel gauw moe.
ook is het koekelen met stitch over voorlopig,de woonkamer is groot genoeg om op de tv te gaan zitten of de bank maar in ieder geval niet bij ons(tenzij Teun er zit).
jammer maar goed hij stapt nog wel op onze handen(alleen als er trosgierst inligt ;) )
Met Teun gaat alles perfect,hij kroelt,fluit dan erg mooi en lijkt het goed naar zijn zin te hebben,hij wil stitch niet in zijn buurt terwijl die juist heel graag wil kroelen maar helaas dat zit er niet in.
ik heb van rond hout een klimboom gemaakt en daar zit stitch maar teun komt toch liever gelijk bij ons.
nou tot zover weer even,ik heb foto's gemaakt die komen vanavond hier te staan.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

oke nu Lilo er al staat moeten Teun en Stitch er ook maar aan geloven en hun nieuwe huis ook ;D

stitch

teun

de kooi

de klimpaal/boom

groetjes eefje

Petra en Cheeky

Ha Eefje,

Wat een prachtige kooi voor je valkenbende! En de klimpaal helemaal zelf gemaakt? Zullen ze vast zeer waarderen al die leuke zitplekken!

Ik denk dat niet ieder valkje altijd even lang wil vliegen. Cheeky & Chara hijgen soms ook al na 1 rondje (en stoppen dan) en soms vliegen ze er wel 4-6! Heel verschillend dus. Zal wel van allerlei omstandigheden afhangen. Als ze jong zijn helemaal, dan is alles nog zo nieuw, dan hebben ze soms aan 1 rondje of kleine stukjes al genoeg. Volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken zolang het vliegen zelf goed gaat en ze er plezier in hebben.

Groetjes,
Petra

Karin

Zoals beloofd hier de foto's van dazzle jr Eefje. Hier gezellig met haar broer Nesha op de uitkijk. Er is ook zoveel te zien... loslopende katten bijvoorbeeld  ;D :

En hier in "de slaapstand". Ze slapen meestal gezellig met zijn tweetjes op de grond, alleen als ik het deurtje openmaak zijn ze meteen wakker  ;D Ze had hier van de pap gesnoept die ik over had van Madelief.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Dank je wel Karin!
het is net of ze zitten te lachen en ik vind het hele mooie valkjes!
ben benieuwd hoe het gaat als ze strakjes hier is.
Ik heb vanmorgen een hele tijd met Stitch gekroeld en meneer werd boos als ik ermee stopte dan ging ie bijten :o
Ik denk dus dat als dazzle jr straks idd naar Stitch toe gaat trekken dat ze dan vanzelf zo nieuwsgierig word dat ze ook wel gekroeld wil worden.
Ik heb er echt zin in,als straks de hele bende compleet is word het vast grote lol in huis!
Ik heb een bamboe plantje op de tafel staan,deze word langzaam maar zeker ontleed door de valkjes,elke keer een paar blaadjes eraf en lekker knabbelen.
Wat ik me trouwens afvraag,moeten valkjes badderen?
want ze willen bij mij gewoon niet,plantenspuit worden ze panisch van en het badje stappen ze heel mooi omheen.
groetjes eefje

Karin

Badje gebruiken ze bij mij alleen als ze broeden. Probeer eens handwarm water in een plantenspuit en dan zo'n 30 cm boven het valkje spuiten zodat het naar beneden dwarreld.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

heb ik al geprobeerd maar dan kruipen ze allebei in een hoekje,daarna zitten ze wel te poetsen maar echt fijn lijken ze het niet te vinden.
Stitch stapte vanmorgen per ongeluk in het badje en toen ging ie heel moeilijk lopen en kijken naar zn voetjes van wat zit daar nou weer aan......
wel een grappig gezicht natuurlijk.
maar goed het is geen ramp als ze het niet doen toch?
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Zo vandaag weer een bewijs dat Stitch eigenlijk Sloper moet heten.
Ik had ze even alleen gelaten los omdat ze er pas net uit waren en ik boodschappen moest doen.
Ik kom terug en wat denk je heeft ie aan een fotolijstje zitten knabbelen.
Ik heb op het dressoir wat spullen liggen die opgehangen moeten worden en daar vertoeft Stitch dus erg graag.
Mooi een donker fotolijstje met een licht randje nu dus ;D
Nou ja goed dat hoort erbij zullen we maar denken.

Nog even een vraagje tussendoor,kunnen valkjes diarree krijgen van teveel groenvoer?Ik heb bamboe en kattengras staan en Stitch vind dit erg lekker om aan te knabbelen(slopen) en nu is de ontlasting erg dun.
Ik hou ze nu even uit de buurt van de plantjes om te kijken of het over gaat hoor maar ben even benieuwd naar jullie antwoorden(als ik die krijg)
groetjes eefje