27 juli 2025, 07:55:59

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

Stuur je een koekje op voor Cheeky?  ;) ;D
Klinkt goed!
Groetjes van Petra

Dianne

Haay,
Haha, Ik stuur het koekje gelijk op ;D

Alsjeblieft..Hier is ie  :P

Al onze dieren staan in de tuin, Zazou ook.(Wel in zijn kooi hoor ;) )
We hebben de parkieten net nat gespoten met een plantenspuit, ze zaten helemaal te genieten, ze vonden het heerlijk.
Onze cavia Banjo stond alleen in het bovenstuk van zijn hok in de tuin omdat hij zo'n grote kooi heeft.
Dat bovendeel kan open aan de zijkanten, dus wat denk je...Ontsnapt hij :P
Maar hij is niet ver gekomen, Hij zit weer veilig in zijn hokje ;D

Doei  :-*

Ankie

Hallo allemaal

Het is prachtig weer en we hebben alle beesten buiten gezet ;D. We hebben net Zazou met de plantenspuit nat gespoten. Hij vond het heerlijk en deed zijn vleugels helemaal uit. Schitterend gezicht. We zullen straks wat foto's plaatsen. ;D :D.

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Cor_en_Petra

Citaat van: Carine op 28 april 2005, 20:46:39
Ik loop nog wel eens de dierenwinkel in en mijn hart draait om als in daar dan de vogeltje zie zitten. Niet alleen de valkjes ,maar ook andere beestjes.(maar met valkjes heb ik nu eenmaal meer)

En heeft Cheeky favoriete kriebelplekjes. Ik las trouwens dat Cheeky het bouwvakkersfluitje ook al nadoet. Leuk is dat !!!! Zazou doet dat ook , met name s'morgens als hij uit zijn kooi wil . Waarschijnlijk om ons te verleiden. ;D.

Hee Ankie & de Rest (klinkt ook niet aardig, de rest,  maar ik bedoel het goed hoor  ;) ;D )

Tja, zo af en toe zie je dingen in de dierenzaak... Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan, want er is een hoop ellende onder de dieren! Soms zie je ook mensen met dieren omgaan, waar je hart van omdraait... bah, noemen ze dat dierenliefde? Dieren hebben ook gevoel! Vorige week nog bij de sloot vlakbij mijn werk. Stonden een aantal opgeschoten jochies stenen naar de eenden te gooien! Gelukkig reageerden ze direct toen mijn collegaatje en ik er iets van zeiden, maar hoe halen ze zoiets in hun hoofd! Kan ik ook niet bij!

Dat bouwvakkersriedeltje doet Cheeky ook vaak 's morgens als ik binnenkom... zou best wel eens een verleidingssong kunnen zijn voor ons, inderdaad! Want je wordt er toch vrolijk van, toch??  ;D ;D ;D Tsja, het zijn uitgekookte wezentjes hoor, die valkparkietjes. Maar als ik soms hoor hoe rustig andere valkparkietjes zijn, dan hebben Cor en ik toch wel de doerak van Angelique en Peter gekocht!  ;) Maar goed, als-ie zo braaf was geweest, had-ie nu geen heel dagboek volgeschreven, zo is het ook maar weer! Zolang we maar consequent zelf de baas blijven! (voor hun eigen bestwil) Want anders is het hek van de dam!  ;D

Knuffie van Cheeky & Petra

Cor_en_Petra

Meer... meer..... roept Cheeky.... lekker hoor! Dank je!  ;D

Wat hebben jullie veel dieren zeg, valkparkieten, hamsters, cavia's ...??????? Net een dierentuin  ;) ;D

Groetjes,
Petra

Dianne

Heey,
Haha veel he ;D
Ik heb hier een foto van de dierentuin in de tuin :P

Maar ik had nog 2 vragen..
Soms maakt Zazou een soort van Ratel geluid, Heeft iemand een idee waardoor dit komt ???

En hoe kan je filmpjes op de site zeten ???

Doeg  :-*

Dianne

Heey,
Ik heb iets gemaakt, waar al onze dieren opstaan. :)
Alleen de kikkervisjes niet :(
Maar dat komt nog wel ;D
Want de kikkervisjes zijn natuurlijk ook lief ;D
We hebben er een heleboel :o

Doeg Kusss  :-*

Cor_en_Petra

Mooie foto's weer Dianne! Als je zo door blijft gaan, streef je je zus nog voorbij!
Wat een dierentuin zeg, buiten! Hebben jullie zelf nog wel een plekje om te zitten, hahahaha!
Liefs van Petra

Carine

Hallo Allemaal!
K ben net even behoorlijk geschrokken! :o
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen hebben we koekjes gebakken voor de parkieten, ook onze hond vind deze erg lekker... nu had ik zazou net met zo'n koekje op de tafel gezet maar zazou schoof het koekje naar de rand en toen viel het van de tafel af... Onze hond rende er meteen achteraan en pakte het koekje af... Zazou vloog er meteen achteraan, en ik ging naar ze toe omdat ik weet hoe kelly (onze hond) kan zijn als ze iets te eten heeft (ze wordt nogal agressief als ze denkt dat iemand t af wil pakken... dan gaat ze blaffen en grommen enzo) dus ik wilde het koekje van haar afpakken, wat me met moeite lukte.. Zazou zat ernaast en ineens haalt kelly uit naar zazou!  :o Ik schrok me kapot en was bang dat zazou misschien gewond was.. maar dit is gelukkig niet het geval... kelly heeft haar niet gebeten... ze blafte waarschijnlijk alleen en kwam op Zazou af... maar toch schrok ik er wel erg van! Gelukkig is er niets gebeurt en ik zal zazou maar niet meer in kelly's buurt laten wanneer zij iets te eten heeft!
Groetjes, Carine en knuffel van een toch wel geschrokken Zazou! :-*

Cor_en_Petra

Ha Carine!

Da's schrikken, he?! Weet je wat ik steeds moet doorstaan met de poes in de buurt!

Ja, ik zou ze zowieso nooit samen alleen laten. Meestal gaat het wel goed, maar het risico...

Ik las net in het dagboek van je zusje dat jullie lekker buiten hebben gezeten met de hele dierentuin om je heen? Gezellig hoor!

Knuffeltje voor de schrik van Cheeky & Petra

Astrid

Hoi Carine,

Jeetje, kan me voorstellen dat jullie waren geschrokken,
voor het zelfde geld valt Kelly wel Zazou aan pfffoe, moet je
toch niet aan denken.

Gelukkig weten jullie nu wat jullie moeten doen
als Kelly iets aan het eten is, weer wat geleerd.

Groetjes,
Astrid

Carine

Hallo Allemaal!
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen hebben we vandaag Zazou voor het eerst met de plantenspuit natgespoten toen hij in de tuin stond... Nou hij genoot er echt van! Dat kun je op de volgende foto's ook wel zien  ;D

We hadden uiteindelijk al onze huisdieren maar buiten neergezet, en het was inderdaad een echte dierentuin!
Op de grond helemaal links staan de grasparkieten, Op de standaart staat Zazou, op de tafel staan muis en toad (de hamsters) en voor de tafel op de grond staat banjo (onze cavia)!

Zazou heeft gister ook weer eens kelly lopen pesten, lag ze lekker te slapen in haar mand... komt zazou aan gevlogen en hij jaagt haar zo weg  :P Zazou denkt geloof ik ook dat hij een hondje is, hij ging met het touw van Kelly spelen! :P

Groetjes, Carine en knuffel van Zazou

Dianne

Hey,
Haha, Nee wij moesten binnen zitten met dit mooie weer :'(
Haha, Nee hoor ;D
Wij konden ook gewoon buiten zitten ;D
Maar het is ook mijn bedoeling om mijn zus in te halen :P
Haha, Nee hoor ;)
Ik haal d'r toch nooit meer in :P

Maar bedankt dat je de foto's mooi vind ;D
Doei  :-*

gonnie

Heel leuk idee om je beesten buiten een douche te geven, zijn ze allemaal van jullie samen of delen jullie de beestjes samen ? En hoe maak je de koekjes ,volgens het recept hier op de site ?of toch anders !
Kan het zijn dat je bedoeld knisperen met hun snavel , dat doen ze vaker dan zijn ze tevreden en dan maken ze dat geluidje.
Groetjes gonnie

gonnie

Hoi Carine

Kunnen de grasjes  ook praten ? mijn fransje wil nooi nat gespoten worden , hij loopt wel door een schaal water , gooit een drupje water over zich heen en vervolgens denkt  hij dat ie helemaal nat is , althans zo gedraagt hij zich dan .

groetjes Gonnie