22 juli 2025, 15:53:59

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

Citaat van: Ankie op 20 april 2005, 07:52:53
Heeft Gismo al wel eens achter Cheeky aangezeten ? Is toch de natuur van zo'n beestje.Zazou is eigelijk nergens echt bang voor en heel nieuwsgierig.
Lijkt me best eng met een poes in de buurt.

Ha Ankie,
Gizmo krijgt van ons de kans niet om achter Cheeky aan te zitten. Ze is trouwens doodsbang van Cheeky zolang die beweegt. We moeten alleen oppassen als Cheeky ergens gaat zitten wat vrij laag is, als hij dan stil zit, wil Gizmo 'm nog wel eens proberen te besluipen... maar ja, dan zijn wij er ook nog! We laten ze eigenlijk nooit samen alleen (alleen als Cheeky veilig in de hoge kooi zit). Cheeky is dus veilig  ;)
Enne.... hij is net als Zazou nergens bang voor! Hij gaat geen uitdaging uit de weg en is gek genoeg om (als hij de kans zou krijgen) boven op Gizmo te landen of er pal naast... Gek beest!  :D
Knuffies van ons allen!
Peet

Ankie

Hallo daar was ik weer.

Zazou had vandaag een baldige bui ;).
Vloog van de ene plant in de andere.Was met niks anders bezig dan Zazou uit de planten plukken. Hij kan lekker fel reageren. Heeft de planten heel wat blaadjes gekost :o
Hij heeft vandaag een stukje wortel en wat brocolli gegeten.
Vond hij best lekker. :). Carine heeft het nogal druk met school,maar ze moet me nog even uitleggen hoe ik foto's moet plaatsen. We hebben er weer heel wat gemaakt. Ze komen snel. ::).
Zazou gaat net als zijn broer Cheeky ook steeds harder en meer geluiden maken. Echt krijsen noem ik het niet, dat doen de parkieten bij ons wel ;).

Knuffies van Zazou ,Ankie en de rest.

Cor_en_Petra

Heeeeeeej Zazou!

Dus jij gaat ook steeds hardere geluiden maken, net als ik?  ;)
Jammer voor jou dat ze ook parkieten hebben die harder kunnen schreeuwen, ik schreeuw bij mij thuis het hardste  ;D

Ben jij ook zo dol op aandacht?? Ik leef erop!! Het is zo heerlijk om steeds geknuft te worden en als ze tegen je praten en je vasthouden... Daarnaast is de vleugeltjes uitslaan ook altijd weer een feest als we een tijdje in de kooi hebben gezeten, he?  ;)

Nou, broertje, ik ga er weer eens mee kappen, na me ervan overtuigd te hebben dat het goed met je gaat!

Een kussssje van Cheeky voor jou en je familie!

Carine

Haaj Allemaal!
Weer wat leuke fototjes... de verhalen hebben jullie al van mn moeder gehoord  ;D

Zazou in zijn veel te kleine badje ;) hij vouwt zich een btje dubbel ;D

Zazou laat weer eens zijn vliegkunsten zien!

Zazou heeft ook wat groenten uitgeprobeerd... het beviel hem geloof ik best!

Zazou aan de wandel ;D

Groetjes, Carine! en een knuffel van Zazoutje

Astrid

Hoi Zazou Ankie & Carine,

Wat een ontzettend leuke foto's,
moest wel lachen om die badder foto, arme Zazou
tijd voor een groter badje in zijn kooi  :D

Pepper heeft ook wortel gegeten, onze eerdere pogingen met een plakje wortel mislukte, maar een reepje wortel is dus veeel lekkerder  ???

Groetjes,
Astrid

Carine

Citaat van: -Astrid- op 21 april 2005, 22:48:55
Hoi Zazou Ankie & Carine,

Wat een ontzettend leuke foto's,
moest wel lachen om die badder foto, arme Zazou
tijd voor een groter badje in zijn kooi  :D

Groetjes,
Astrid

Haaj Astrid, ja wij willen ook graag een groter badje voor in zn kooi, maar die schijnen er gewoon niet te zijn, er zijn we grotere badjes maar die passen niet in de kooi  :-\ We hebben er al naar gezocht... maarjah zo gaat het ook wel  :P Hij moet een beetje proppen maar dan gaat het best ;D
Groetjes, Carine en een kusje van Zazou :-*

Kirsten

Hoi fam van Zazou,

Wat een leuke foto's weer ;D.
Ik heb het standaard valkparkietbadje,. die past ook niet?
Je kan hem wel helemaal verstellen..

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Carine

Citaat van: Kirsten op 21 april 2005, 23:00:12
Hoi fam van Zazou,

Wat een leuke foto's weer ;D.
Ik heb het standaard valkparkietbadje,. die past ook niet?
Je kan hem wel helemaal verstellen..

Groetjes
Kirsten

Die zijn wij geloof ik nog niet tegengekomen? heb je er een foto van? en waar heb jij hem gekocht dan? wij hebben gekeken bij de gewone dierenwinken en bij ranzijn (een groot tuincentrum met een grote dierenafdeling)...

Kirsten

Hoi hoi,

Ik heb er twee,. de ene komt van dierenland en de andere heb ik bij lique en peter meegenomen.
Ik kan er morgen wel even een foto van maken. Ik heb ook krappe niet al te hoge deurtjes in mijn voliere, maar met een beetje aanpassen lukt het dan toch. Je kan nl de schuivers aan de zijkanten losdraaien en verstellen of zelfs omdraaien.
Jammer dat je niet om de hoek woont, dan had je het kunnen proberen/testen.

Groetjes,
Kirsten

Carine

Citaat van: Kirsten op 21 april 2005, 23:28:14
Hoi hoi,

Ik heb er twee,. de ene komt van dierenland en de andere heb ik bij lique en peter meegenomen.
Ik kan er morgen wel even een foto van maken. Ik heb ook krappe niet al te hoge deurtjes in mijn voliere, maar met een beetje aanpassen lukt het dan toch. Je kan nl de schuivers aan de zijkanten losdraaien en verstellen of zelfs omdraaien.
Jammer dat je niet om de hoek woont, dan had je het kunnen proberen/testen.

Groetjes,
Kirsten

hmmm dierenland dat ken ik niet... we zullen nog wel even verder gaan zoeken bij anderen dierenwinkels...  :) idd jammer dat was wel een stuk makkelijker geweest!
:-*

Cor_en_Petra

22 april 2005, 08:24:33 #145 Last Edit: 22 april 2005, 21:37:58 by Cor_en_Petra
Hahahahaha! ;D ;D ;D
Wat een komische badderfoto! Het lijkt inderdaad alsof Zazou er letterlijk uit barst! Heeeeeeeel lief, maar inderdaad, tijd voor een nieuw badje. Maarre.... je kunt toch ook eventueel een badje ergens in de huiskamer zetten voor als-ie rondvliegt? Wij zetten regelmatig gewoon een diep bord gevuld met water boven op het wandmeubel (waar Cheeky graag zit om alles te overzien) en als-ie zin heeft, gaat-ie lekker badderen? Dan hoef je ook z'n kooi niet vol te stoppen.
We horen wel wat het gaat worden.
Liefs van (Cor en) Petra en een knuffie van Cheeky

Lin

Oh jeetje,

wat ben ik hier alweer lang niet geweest. en ik vind ook de badderfoto geweldig. Wat een onwijs leuk gezicht. ik ga je dagboek weer volgen, maar kreeg geen melding dat er een nieuw bericht was. dus vandaar dat ik nu pas weer in je dagboek zit.

Groetenn, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

PB

Hoi Zazou en familie!

Geweldige foto's weer, ik durf het onderwerp bijna niet meer aan te roeren... HOE DOEN JULLIE DAT TOCH DIE VLIEGFOTO'S ;D

Groetjes,
Petra Taxco en Chica

Kirsten

Hoi hoi zoals beloofd hierbij de foto van het badje

Zoals je kan zien zitten er aan de zijkant schuivers met zowel boven als onder draaiknopjes/schroefjes. Op die manier kan ik hem bij mij thuis aanpassen voor op elke kooi.

groetjes
Kirsten

Carine

haaj kirsten...
dat badje hebben wij inderdaad ook gezien maar het probleem is dat de voorkant al niet door het deurtje past:S dus hij is te breed voor onze kooi... als je begrijpt wat ik bedoel... dat is dus het probleem :(
:-* Carine en Zazou