21 juli 2025, 23:23:24

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

16 april 2005, 11:01:14 #120 Last Edit: 16 april 2005, 11:02:57 by Cor_en_Petra
Heee Ankie,

Wij zagen de papyrus ook niet in de lijst met giftige planten staan. Net als het kattegras, knabbelt de poes graag aan papyrus, dus voor haar is het niet giftig, maar of het kwaad kan voor valkparkieten? Bij twijfel maar niet laten knabbelen! Misschien dat iemand met een wat uitgebreider plantenboek uitkomst kan bieden? ???

Op je vraag in Cheeky's dagboek of Cheeky wil helpen om Zazou te helpen badderen, kunnen wij maar 1 ding zeggen: vul een diep bord met een brede rand met een klein laagje water (tot hun enkeltjes) en doe er wat kleine blaadjes sla in. Blijf er niet bij staan, maar zet het bord neer op een plek waar Zazou zich veilig voelt en graag zit.  Wie weet helpt het bij Zazou net zo goed als bij Cheeky!  ;D

Suc6 ermee en houd ons op de hoogte!
Cor & Petra

Carine

Hallo Allemaal!
't is vandaag weer een drukke dag geweest voor Zazou! hij heeft bijna de hele dag losgevlogen en is nu ook wel aardig uitgeput! :D Hij ontdekt nog steeds nieuwe plekjes om te landen en vind het ook erg leuk om over de grond te lopen, achter ons hondje aan  ;) :P
We hebben ook een stok opgehangen voor het raam, we hebben hem er wel al een paar keer opgezet maar hij is er nog niet zelf op geland... maar hij kan er wel lekker naar buiten kijken! ;D
Morgen zullen er weer nieuwe foto's worden geplaatst! :)
Groetjes, Carine (en een knuffel van Zazou)

bobbie

Hallo Carine,

Wat een schitterende foto's zeg. Mij lukt het ook niet met m'n digitale camera. Er zit een vertraging in of zo. Doe ik klik dan zegt de camera na seconden later pas klik >:(

Ik heb hem pas dus ik moet hem ook nog leren kennen, dat scheelt misschien :-\

En wat is Zazou een schitterende valk he. Prachtig. Ook leuk o p de rug van de hond . En die onder de kraan :D

Ik moet echt weer vaker je dagboek induiken want anders mis ik veel te veel.

Groetjes, Nel :)

Kirsten

Hallo baasjes van Zazou,

Elke keer als ik in dit dagboek neus kom ik van die prachtige foto's tegen,. Ik moet toch vaker gaan oefenen denk ik ;D

Heerlijk dat jullie zo genieten,

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

Heeeeej Zazoutje!

Zo te zien aan de foto's en zo te lezen in de verhaaltjes vermaak je je prima bij Carine, Ankie en de rest van de familie! Wat dat betreft zijn we alledrie goed terechtgekomen!
Blijf vooral ook foto's plaatsen, kan ik zien hoe dik je wordt...hahahaha!  ;) ;D
Nee hoor, ik bedoel alleen maar te zeggen, hoe je groeit! Ik word niet gewogen, tenzij ze het niet vertrouwen, maar ben ook al flink aangekomen hoor!

Liefs van Cheeky

Carine

Hallo Allemaal!
Hier zijn weer wat foto's van vandaag! :D

We hebben van de week een stok opgehangen voor het raam, Zazou land daar nu ook uit zichzelf op! :) Op deze foto's zie je Zazou op de stok zitten vanaf buiten... Het is net alsof hij zelf buiten zit! ;D

Ook hebben we vandaag een schaaltje met water voor zazou neergezet... Hij had erge dorst dus ging hij even wat drinken en er ook wel in zitten... maar echt badderen deed hij helaas niet ;)

Hij werd van al het vliegen en badderen wel een beetje moe dus ging hij even op het nieuwe touwstokje (die we pas hebben gekocht) zitten slapen :)

Nog een leuke aaifoto:

Ook was er een grote verassing vandaag! Zazou had eitjes gelegd ;) ;) Het waren allemaal mooie paarse en lila eitjes  :P

Dat was het dan weer voor vandaag!
Groetjes, Carine!

bobbie

Hoi Carine,

Wat een leuke foto's heb je weer gemaakt. Vooral die eitjes zijn heel bijzonder :D :D

Leuk die stok voor het raam. Hij zit daar echt zo van: wie doet mij wat.

groetjes, Nel :)

Cor_en_Petra

Ooooooooooooooooowwww!!! Wat een schitterende foto met die eitjes! Paarse nog wel! Toe maar!  ;D
Groetjes van Cor & Petra

Anita1

;D ach wat is dat toch een lief valkje zeg!.die aaifoto doet me aan jippie van mij denken.die zit ook altijd zo.
maar die foto van buiten zeg..whoehahahaa het is net of hij buiten in die boom zit joh,die foto is echt gweldig.meedoen dus aan een fotowedstrijd.knuff anita

Ankie

Hoi allemaal !

Zazou is vandaag helemaal uitzichzelf in bad gegaan.
In zijn kooi hangt een badje waar hij ook uit drinkt. Vanmiddag zat hij er ineens in te badderen,het is wel wat aan de krappe kant ,maar toch :D :D....
Het is me opgevallen dat Zazou voordat hij gaat slapen altijd een knars geluid met zijn snavel maakt. Ik vraag me af of alle valkjes dit doen en waarom ??? Iemand enig idee ???

Groet van Ankie

Cor_en_Petra

Ha Ankie (en de rest van de familie!)

Cheeky maakt regelmatig dat soort geluidjes, niet alleen voor het slapen gaan. Het zal er dus ongetwijfeld bijhoren, maar misschien dat één van de ervaren valkparkietenmoeder of vaders wel weten waarom-ie het doet. Het lijkt me niet dat het kwaad kan, want Cheeky heeft het van het begin af aan gedaan en groeit en bloeit voorspoedig! :D

Ga vooral door met uitproberen van je nieuwe camera! Wie weet... kunnen we nog wat leuks van elkaar afkijken...  :P

Veel liefs van Petra (uiteraard ook namens Cor en de doerak Cheeky!)

Astrid

Hoi Ankie,

Pepper dat dat ook,
ze beweegt daarbij ook haar snaveltje van links naar
rechts, ze doet dit ook wel overdag ook wel eens,
een teken dat ze in haar nopjes is en zich op hun gemak voelen volgens mij.

Groetjes,
Astrid

Ankie

Hoi allemaal  :)

Zazou heeft een nieuw spelletje  :D.
Hondje plagen ::).Ze probeerd telkens op onze hond te landen. Die is daar niet echt blij mee. Ze is 10 jaar en heeft last van haar hartje :(.Nu krijgt ze ook nog Zazou achter zich aan. Zazou vindt Kelly(de hond dus) erg boeiend. Beestje heeft ook van die leuke haren waar je aan kan trekken.
We houden het natuurlijk wel in de gaten,dat Zazou niet te gek gaat doen met haar ;).
Zazou heeft vandaag voor het eerst een stukje wortel gegeten. Zo gebeurd er iedere dag wel wat :D Gezellig hoor!!!

Groet van Zazou, Ankie en de rest van de Familie

Cor_en_Petra

Heeeeeee Zazou!
Ben jij nou ook al beestjes aan het plagen, boef! Ze vinden het al erg dat ik de poes voor de gek houd, maar bovenop haar landen, heb ik nog niet gedaan! Mag ik ook absoluut niet, en dáár zijn Cor en Peet hééél streng in! Maar is dat leuk? Hondje rijden??? Ik trek tot nu toe alleen aan de haren van Petra (want die heeft van die lekkere lange...). Bij Cor valt er niet zoveel te trekken, bij hem is het leuker om te grazen en gewoon lekker te knuffen!
Liefs van Cheeky

Ankie

Hoi Cor en Petra

Zazou geniet van het hondje rijden,alleen het hondje niet.
Die loopt weg, maar dat vindt Zazou juist leuk ,hij blijft dan lekker zitten. Alleen als Kelly zich uitschut gaat hij ervan af.
In haren kroelen vind Zazou ook prachtig.Als je hem erdan probeert uit te halen wordt hij boos :D. Een grappig gezicht.
Af en toe ben ik wel eens bang dat hij vast komt te zitten in dat lange haar. Heeft Gismo al wel eens achter Cheeky aangezeten ? Is toch de natuur van zo'n beestje.
Zazou is eigelijk nergens echt bang voor en heel nieuwsgierig.
Lijkt me best eng met een poes in de buurt.

Groet en knuffies van Zazou ,Ank en de rest.