29 juli 2025, 08:15:28

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Dianne

Heej Criene ;D
Wat een mooie foto's
Die van Sjonnie is ook schattig ;D
Maar ik ga weer

Doeg :-*   Kussje Van Je Zussje ;D :D ;) :)

gonnie

Hoi

Ja ik had het ook gezien links bij de lamellen .
ze zeggen bij ons trouwens altijd ; wie mooi wil zijn moet pijn lijden .

hahaha

Groetjes Gonnie

~Natas~

Hoi,

Oh wat een schitterende foto's zeg.
Echt geweldig vind ik die foto's met de vleugels, zo lijken ze echt heel groot en super mooi  ;D
Vooral de 3e foto is schitterend, lijkt wel een beeldje.
Heerlijk is dat nu weer de vogels kunnen weer lekker naar buiten waar de vogels FLUITEN ;)

Groetjes,

NAtas en zielige Joepie

Ankie

Hoi Natas

Alleen het nadeel van het lekkere weer is dat ze wel in hun kooi moeten blijven, Zazou heeft volgens mij liever stortregen,want dan kan hij lekker los. Maar hij mocht vanavond wel lekker uit zijn kooi ,ik heb de tuindeur maar dichtgedaan ,want vond het wel zielig. Hij zit nu alweer een poosje op mijn hoofd, beter dan op mijn schouder(wouw ,die nageltjes),gaat daar gewoon zitten pitten. Is toch wel zijn favoriete plekje. Is trouwens leuk ,hoe ze op andere vogels en geluiden reageren ;D.
Ik hoop dat het met je zielige Joepie weer snel beter gaat.

:-* van Zazou & Ankie

Cor_en_Petra

Hoi Dianne,

Ik ben een beetje aan het proberen geweest op jouw manier maar dat werkt idd niet lekker. Daarom heb ik even verder gekeken en ik denk dat het makkelijker kan, je hebt daar echter wel een ander programma dan Paint voor nodig. Ik zal het je uitleggen adhv IrfanView, een gratis grafisch pakket.

Downloaden kun je op http://www.rocogo.com/iview397.exe

Na het installeren heb je 2 nieuwe icoontjes op je bureaublad waarvan je IrfanView mag starten. Zodra het programma gestart is klik je op 'File' en vervolgens 'Open' en kun je de foto zoeken die je wilt verkleinen. Als de fot er staat kies je 'Image' en vervolgens 'Resize/Resample'. Je krijgt dan het volgende schermpje:

Bij 'Set new size' zie je de huidige formaten van de foto, je kunt dan bv de breedte (width) veranderen in 300 en de hoogte veranderd automatisch mee, vervolgens foto opslaan en klaar is kees. Behalve het formaat is nu ook de grootte van het bestand aangepast, dus je foto is zowel visueel als qua bestand een stuk kleiner.

Klink allemaal lastig maar ik verzeker je, als je het een paar keer gedaan hebt werkt het veel prettiger dan de manier waarop je het nu doet hoor.

Succes met uitproberen en schroom niet te mailen als het niet lukt :)

groetjes,

Cor, Petra en Cheeky

Dianne

Heej,
Hier weer een leuke foto van Zazou

Bedankt voor het handige maniertje om foto's op de site te zeten.
die vorige manier was wel erg lastig he ???
Het programma is heel erg makkelijk ;D
Echt bedankt ;D :D ;) :)

Doeg :-*

Ankie

Hoi

Zazou had mazzel vanmorgen ,want ik was al vroeg wakker(door Kelly :P).Hadden ze zeker afgesproken. Maar goed, Zazou heeft dus al lekker een poos rond kunnen vliegen. De mazzelpik.

gonnie

Hoi Ankie

Je zal het treffen en boodschappen gan doen  dat je denkt waar  kijken de mensen toch naar , bij thuiskomst kijk je even in de spiegel blijkt er poepjes in je haar van zazou te zitten, dus wel effen controleren Ankie voor je van huis gaat.

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Was gelukkig iedere ochtend mijn haar .Hij heeft nog nooooit op mijn hoofd gepoept,maar eens moet de eerste X zijn. Dus ik hou het absoluut in de gaten ;D ;D. Bedankt voor de tip in ieder geval ;D ;D. Je moet er toch niet aan denken :P.

:-* Zazou & Ankie

Dianne

heey,
hier weer wat foto's van Zazou
hier zit hij zich lekker op m'n been te wassen ;D

Zazou in de plant ;D

Leuke foto's he ;D

Doeg Kuss :-*

Lin

Hey,

sorry dat ik er een tijdje niet was. ik had het erg druk met de mijne en met school. wat heb je weer lieve fotos gemaakt. zit Zazou even lekker te poetsen. en de tongpiercing van Carine, nou het zou niks voor mij zijn. en ik wil wel een navelpiercing maar ik hou hem denk ik niet schoon genoeg. Jij was dus ook niet naar NOP? Ik ook niet is wat te ver voor mij. Is Zazou nog een beetje ondeugend of is het eigenlijk het liefste valkje op de wereld? Dat zal wel he.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hey ankie/carine,

Zoals je wel weet heb ik het erg druk, maar wilde graag weer even hier kijken. Ik heb altijd een handdoek op mijn schouder als ik een valkje daar heb zitten. van mij mogen ze niet op mijn hoofd. en als ik wegga dan doe ik de handdoek in de was en je hebt ook geen krassen. Maar wat een leuke fotos heb je laatst gemaakt. Ik zag net bij dianne ook al leuke fotos. fijn dat jullie zo enthousast zijn over Zazou.

Groeten, Lin

Dianne

Heey,
Nee wij waren ook niet naar de Vogeldag, voor ons is het idd ook erg ver, maar volgende keer proberen we wel te komen ;D
En Zazou is heel ongdeugend en brutaal :D
Maar dat is soms ook wel leuk hoor.
Hij vliegt bijvoorbeeld vaak in planten en hapt soms ;)
De eigenwijs :D

Doeg Kussjess :-*

Lin

Hey,

zolang het alleen maar spelen is en niet echt dingen slopen of hard bijten dan is het goed. Wel een lief valkje dus.

Groeten, Lin

Ankie

Hoi

We zijn hier druk bezig om Ed over te halen er nog een valkje bij te nemen. ::) Vanavond tijdens de barbeque hebben we vergaderd ;) over wat voor een we het liefst voor mutatie zouden willen. Dianne maakt het niet zoveel uit. Die vind ze allemaal even mooi, ik ben gek op witmaskers en Carine zou het liefst een Lutino willen ,die ik overigens ook erg mooi vind.Ed weet het verschil nog niet zo goed en hij wil het liefst alleen Zazou, maar als we flink zeuren kan hij niet op tegen 3 vrouwen natuurlijk. :D Dus die krijgen we ook nog wel zover. ;D Hij weet in ieder geval dat we het graag willen voor Zazoutje en het liefst een pop. ;D
Af en toe heb ik wel  te doen met Zazou, ook al krijgt hij heel veel aandacht van ons. We zijn natuurlijk niet altijd thuis. :(.
Maar ik wil nog wel eventjes wachten .Ed moet er natuurlijk ook achter staan en dat heeft even tijd nodig. ;D ;D.

Zazou is weer lekker los geweest vanavond,want het koelde snel af en dus ging de tuindeur weer dicht. Hij heeft lekker even als een gek gevlogen , is toen die arme Kelly gaan plagen en daarna lekker zitten kroelen met mij.Lekker avondje dus ;D