2 augustus 2025, 00:40:44

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi mensen en valken.

Ik heb even een vraagje over de rui. ???  Zazou verliest nl. al aardig wat veertjes. :o Hij is pas 3 maanden. Is dit een soort voorrui om de baasjes alvast een beetje te laten wennen ofzo ? :P Heb begrepen dat Cheeky en Pepper ( broer en zus van Zazou) dit ook hebben . Is het een soort fam.kwaal? Ik heb al in boeken enzo zitten neuzen,maar kan er niet veel info. over vinden. ???
Wat ik ook graag zou willen weten hoe het zit met het verliezen van de staartveren. Verliest hij die eerst en komen er dan nieuwe terug? Er is vast wel iemand die ons daar antwoord op kan geven , al die mensen met al die ervaringen.
Het gaat heel goed met ons Zazoutje. Gisteravond was hij wat uit zijn humeur,maar dat hebben we allemaal wel eens.
Hij was heel veel uit zijn kooi geweest ,dus ik denk dat hij een beetje moe was.

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Ankie

Goedemorgen

Zazou was gisteravond weer lekker op dreef ;D.
We zaten te eten ,goulash met rijst en dat beviel Zazoutje zeer.Was niet bij onze monden weg te slaan ;D.
Het was zelfs zo erg dat hij op een gegeven moment zo in mijn bord sprong ;D :D ;D. Het resultaat was een vieze Zazou :P.We hebben hem daarna met de plantenspuit geprobeerd schoon te krijgen.Hij had geen zin om te douchen,maar weinig keus ;D ;D.

Rianne

Hahaha en jij een bord met veren! ;D

Kirsten

Goeiemorgen!,

haha wat leuk dat ie zo op je bord sprong. Mijn grasparkiet vroeger vloog altijd de schaal chips in of op een slagroomgebakje ;D
zat ie ook helemaal onder!
Volgens mij zijn die kleine veertjes overigens een soort voorrui, Het verschilt erg per valkje en het kan dus ook al zijn dat Zazou met de rui aan het beginnen is. Ze verliezen dan eerst wel de kleine veertjes en dan de vleugelpennen en staartveren. Als ze er één verliezen komt er weer een nieuwe voor in de plaats. Zover ik weet kan de ene valk één keer per jaar in de rui gaan en andere 2 tot zelfs 4 keer.
Maak je in ieder geval geen zorgen, het wordt alleen wat stoffiger in huis ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Citaat van: Muppet op 12 mei 2005, 08:51:41
Hahaha en jij een bord met veren! ;D
Hoi,hai
Zoiets ja,maar ik heb gewoon mijn bordje leeggegeten ;D.

Bedankt Kirsten voor je uitleg. Nu weet ik een beetje waar ik op kan rekenen.
Ons vorige grasje (die heel tam was), liep ook altijd over ons bord.  ;D. Maar grasjes zijn wel een stukkie kleiner dan een valkie ;). Onze grasjes nu maken ook veel meer rotzooi dan Zazou. Tot nu toe vind ik het nog wel meevallen. Maar hij is dan ook nog niet echt in de rui :P

Ankie

He Hallo

Zazou heb ik tijdens het eten maar even in zijn kooi gezet. Kon hij zelf ook even eten en ik zonder veertjes. ::) Hij was het er niet helemaal mee eens, >:( maar ach, das 't leven. Hij was bijna de hele dag uit zijn kooi geweest ,dus klagen mag hij niet. Toen we klaar waren, mocht hij er weer uit ,maar in onze mond was nix meer te vinden. Zazou is het toen maar gaan proberen bij de heksen die ik voor het raam heb hangen ;D ;D.Ik heb er foto's van gemaakt en zal Carine straks vragen om er wat te plaatsen.Ook weer mooie vliegfoto's ,1 waarvan net lijkt of zijn vleugel doorzichtig is.
Zazoutje zit wel heel veel te poetsen ,heeft dit met de rui te maken.Veren worden groter die hij verliest.

Knuffies van Zazou,groeten van Ankie

Lin

die Zazou krijgt wel een eigen willetje. Maar elke keer veertjes overal is ook niet alles. Poetsen heeft niet met de rui te maken hoor. Ik had dat ook en toen waren ze nog maar een paar weken. misschien voelt Zazou zich vies. Plantenspuit misschien een oplossing? Of nog niet?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dianne

Haaj,
Het gaat nog steeds goed met Zazou ;D
Alleen hij maakt niet zoveel herrie als Kazooie en Sjonnie..die grasparkieten ::) ;D
Maar misschien komt dat nog...ik hoop het niet :P

Doeg Kusss :-*

Ankie

Hoi Dianne

Ik hoop het ook niet en ik hoop ook dat Zazou niet zoveel troep maakt als Kazooie en Sjonnie,alhoewel ik steeds meer veertjes van Zazoutje vindt. Zie je zo ;D :D ;)

Je mams

Ankie

Citaat van: Lin op 12 mei 2005, 20:14:58
Plantenspuit misschien een oplossing? Of nog niet?

Hoi Lin,
We hebben al een aantal x geprobeerd Zazou te douche met de plantenspuit.De ene x vindt hij het heerlijk en de andere x vindt hij het nix. Gisteren was het geen succes. ;). maar we blijven het proberen en we zien het wel.

Lin

Hey,

Gewoon een kussenvulling maken van de veertjes  ;D

Groeten, Lin

Carine

Hallo Allemaal![/size]
Zoals jullie waarschijnlijk wel in de berichtjes van mijn moeder hebben gelezen verzamelen wij de veertjes van Zazou :P Deze doen wij in een bakje... Zazou verliest ook al vrij grote veren:

Dit is een hele gekke foto... Het lijkt net alsof Zazou's vleugel doorzichtig is :o

Hier zie je dat Zazou nu ook uit de mond van de heks probeerd te eten  :P ;) Hij was toen tijdens het eten niet los geweest  ;D

Groetjes, Carine
En een dikke knuffel van Zazou! :-*[/color]

Ria

Hallo,

Wat een leuke foto van Zazou met de heks. En inderdaad die vleugel lijkt bijna doorzichtig. Tja en de rui. Een paar weekjes veertjes naast de kooi maar als het goed is komt er vanzelf een eind aan en zit Zazou weer lekker in de veren.

Groetjes,
Ria

Lin

He,

het begint al op te schieten de emmer gelukkig is het maar een die zoveel veertjes verliest. ik heb er veel meer liggen, de mijne gaan vaak fladderen in de kooi. wat een leuek foto samen met die heks net alsof Zazou kusjes geeft.

groeten, Lin

Cor_en_Petra

Wow, Zazou! Dus zo blijf je slank, je gooit gewoon je veren af!!!!  ;) ;D Nou, zoveel veren als jij, verlies ik nog niet hoor! En de veertjes die ik kwijt raak zijn eigenlijk alleen maar donsveertjes, van die kleintjes!

Jij (jullie) ook nog bedankt voor het bijhouden van mijn dagboek! Ik heb een bereleuke tijd gehad bij de buren (nog steeds, maar dat staat uitgebreid in mijn dagboek, want die muts van een Petra moet zo nodig terug naar de Cote d'Azur!!!). Gelukkig vermaak ik me prima bij de buren, dus zo is het goed geregeld voor ons allen!  ;) ;D

Ik zal al jouw belevenissen nog verder lezen, heb nu alleen de laatste pagina bekeken... maar ik heb zoveel gemist en niet zoveel tijd om echt alles te lezen, vandaar.... Eerst maar eens wat dagboeken bijwerken!

Dikke knuf van Cheeky en Petra