29 juli 2025, 21:32:30

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

Nee klopt, het is blijkbaar een net-alsof-rui, want hij verliest wel een hoop donsveertjes.... of hij houdt ons weer eens voor de gek! Issie goed in! Hahahaha!

Ankie

Hoi Peet

Zazou verliest ook van die donsje ,vooral als hij heeft zitten wassen en hij schut zich daarna uit . Altijd leuk als hij bij je zit en je hebt iets zwarts aan. ;D ;D ;D.
Af en toe verliest hij een klein veertje. ;).
Knuffies aan die gekke puber van je.
Jeeee heb ik 3 pubers in huis .....HELP ;D ;D :D :D ;)

Heeee Kirsten

We zijn inderdaad flink geschrokken. Balkon deur gaat niet meer open nu. Carine heeft nog een groot raam in haar kamer met een hor ervoor ,dus da's geen probleem.
Zazou heeft niet zoveel intresse voor de cavia, de laatste dagen heeft hij wel de caviakooi ontdekt en zit er af en toe op

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest.

Dianne

Heey,
Met wat houdt Cheeky jullie allemaal voor de gek dan? :P
Zazou was net weer druk aan het vliegen, hij zat op mijn zus d'r hoofd en vloog de hele tijd heen en weer van een kamertje naar haar hoofd ;D

Doeg :-*

Cor_en_Petra

Nou Dianne, dan heb je Cheeky's dagboek nog niet gelezen, denk ik... hij houdt ons constant voor de gek of doet rare dingetjes.... net nog: zit ik ijverig de typen, landt-ie op mijn hoofd en laat meteen een dunne straal poep zo in mijn pasgewassen haar glijden, dit gleed zo tussen de toetsen van mijn laptop in..... jakkkie! En Cheeky vond het allemaal prachtig, dan zittie er zo naast van: dat heb IK gedaan!!!  ;D 8)

Wie weet komt dat bij Zazou ook, ze komen immers uit hetzelfde nestje? Of is gewoon alle ondeugd in Cheeky terecht gekomen en zijn Zazou en Pepper de brave lieverdjes???? :P

Dianne

Nou Zazou is zeker geen braaf lieverdje ::)
Net tijdens het eten ging hij telkens op de lamp boven de eettafel zitten en ging poepen :o
Zazou vliegt ook telkens in de planten wat dus niet mag ::)
De eigenwijs ;)

Doeg Kuss  :-*

Astrid

Heee lieve broer(s)

Wat ben in dan toch netjes,
toch een echte dame, ik ga als het enigzins kan
van ze af om een poepie te doen, heeeel soms lukt het niet.

Ik verlies ook veel donsveertjes !!

:-* Pepper

Astrid

Citaat van: Cor_en_Petra op  4 mei 2005, 13:38:42

Cheeky doet ook iets raars sinds kort. Als hij gekroeld wordt op zijn koppie dan wringt hij zijn koppie in alle bochten om maar aangehaald te worden. Maar als we dan heel even stoppen, dan begint hij meteen venijnig te happen en heftig te ademen heel snel en heel kort achter elkaar door.... totdat hij weer geaaid wordt en dan is het over. Soms is dat happen zo venijnig dat ik hem boos toespreek en dan vliegt hij weg en is het over. Raar he? Ken jij dat ook?

Knuffies van Cheeky & Petra  :-*

Is het ademen of zachtjes blazen ??

----------------------------------------------------------------

Wij zitten ook regelmatig onder de donsveertjes,
we hebben een speciaal kledingrollertje wat plakt die de donsjes kan weghalen, even afspoelen en hij plakt weer.

Groetjes,
Astrid

Rox4nne

Hai Ankie, (en natuurlijk de rest van de familie) :D

Je vroeg in mn dagboek naar de mutatie van Khayal,
(foto)

(sry dat ik zo'n grote foto in je dagboek zet ::))
Nou dat is nou een ras-echte witmasker!

Hij is nu nog helemaal grijs, maar als hij na de rui (als die ongeveer 6 maanden oud is) een wit koppie heeft, is het een mannetje en als het grijs blijft, is het een vrouwtje. Ik ben er van overtuigd dat Khayal een mannetje is, (Door al zijn gefluit en versier) dus die zal over een paar maanden een wit hoofdje krijgen :)

Je vindt mijn Rainbow zo mooi om te zien, zij is een cinnamon bont geparelde ::) Ik weet nog niet of ze een meisje is, maar ik zeg altijd "zij" als ik over "haar" praat. Als zij d'r pareltjes verliest na de rui, dan is het namelijk een mannetje, houdt ze die, dan is het een mevrouwtje... Poeh,poeh, sorry voor het hele verhaal in je mooie dagboekje Zazou! Als jij een meneertje bent (vermoed ik, want ik heb je mooi brabbelen horen oefenen in je filmpje) dan worden jouw parels op den duur ook minder!

Je bent in iedergeval heeeeel erg mooi :-*

Zo, Ankie, weet je dat ook weer ::)
Liefs,
Roxanne

Karin

Wat een schitterend valkje Roxanne !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey

Zo te lezen is die Zazou ook een echte poeperd. Helaas valt er weinig aan te doen. Behalve dan zorgen dat ie niet op je kop land en een handdoek op je schouders doen.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Roxanne

Bedankt voor de uitgebreide info ;D ;D.
Ben heel benieuwd hoe de valkjes er na de rui uitzien.
De foto van Khayal is schitterend. Vinden we helemaal niet erg zo'n mooie grote foto in ons dagboek.

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Carine

Hallo Allemaal!
Ik ben net even met Zazou in bad geweest, douchen vind hij eng dus ik denk ik probeer het eens zo uit...
Zazou zat de hele tijd op mn hoofd, dus ging ik liggen in het water met alleen mijn gezicht erboven... waar zazou zat... Hij ging wel een btje uitproberen dus het water aan te raken... Hij vond het alleen nog wel erg eng is is toen maar op de stang van het douchegordijn gaan zitten, en daar heeft ie zich toen lekker zitten wassen  :)
Ik denk dat Zazou dus gewoon niet echt een waterratje is  ;)
We gaan hem straks nog wel even met de plantenspuit nat maken want hij heeft al een tijdje niet gebadderd en we willen natuurlijk geen vies vogeltje in huis hebben  ;) :P

Groetjes, Carine en een knuffel van Zazou ;D

Lin

Nou gaat ie nog steeds niet snorkelen? wat een watje  ;)

Ankie

Hoi Lin

Snorkelen zit er niet echt in bij Zazou :(.
Jammer wel, vooral omdat we gisteren een soort in huisfonteintje hebben gekocht. Hij heeft er even bijgezeten,maar toen stond die uit. ;D.Zazou vind het maar een eng geval.Ach ,wie weet ;) misschien komt het nog. De plantenspuit-douche vind hij wel lekker,niet te lang maar lang genoeg. Zazou heeft andere kwaliteiten, hij fluit als de beste ;D :D ;) en je kan niet alles hebben.

Knuffies van Zazou, Ankie en de rest

Lin

Nee je kan inderdaad niet alles hebben. En ze kunnen echt wel een tijd zonder sproeien hoor.

Groeten Lin