22 juli 2025, 15:46:28

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

We hebben echt valkjes uit een goed nest, he???!!  ;) ;D
Prachtige foto's weer van Zazou!

Cheeky mist Zazou wel hoor! Hij krijgt een dikke  :-*

Liefs, Petra

zazoe

Wat mooi joh, die vliegfoto's!!
Wou dat dat bij Bailey zo goed lukte... ::)

Astrid

Heeel erg leuk hoor de actie foto's

Leuk om te zien hoe Zazou de pootjes laat hangen,
maar wel een beetje dichtgeknepen

Ankie

Hoi Allemaal !

Dank voor alle complimenten over de foto's ;D.
We gaan gewoon door en hopen snel weer mooie plaatjes te schieten :).
Zazou heeft de trosgierst ontdekt. Hij is er niet echt weg van maar knabbeld er wel wat aan. Volgens mij is hij meer groenten/fruit mannetje. :D. Hebben valkjes trosgierst echt nodig of is het meer een lekkernij ? Kan iemand mij dat vertellen.
Zazou heeft mazzel, want Carine is vrij vandaag,dus kan hij lekker veel uit zijn kooi ;D De bofkont :D ;D.
Zazou gisteren nog even gewogen en hij weegt nu 92.
Lijkt me prima :D ;D.
Knuffies van Zazou en groet van Ankie en de rest.

Rianne

Ik geloof dat het gewoon een lekkernij is. :) De meeste valkjes zijn er helemaal leip van maar zoals in jouw geval kunnen ze er ook niet zoveel aan vinden. Hetzelfde als dat er mensen zijn die geen chocola lusten, onbegrijpelijk toch? ;D

Carine

Hallo Allemaal!
We hebben vandaag weer niet stil gezeten  ;D Ik was vrij dus heeft Zazou bijna de hele dag bij me gezeten en dus lekker gevlogen... het zijn weer een paar mooie plaatjes geworden! :D

Een paar closeups! :D

Toen mijn moeder vanavond de tafel ging dekken ging Zazou op de tafel zitten... hij ging in een bord zitten en mijn moeder kwam op het idee om het bord te vullen met water en wat slablaadjes... dit deed ze en het bleek Zazou goed te bevallen!!! Hij ging meteen erin zitten badderen! Dit had hij nog niet eerder zo uitgebreid gedaan (behalve een keer in de wasbak)!

Groetjes, Carine en knuffel van Zazou :-*

patty_dordtse valkjes

wat een pracht foto's zeg jeetje minna's
als ik dat probeer zijn ze zover bewogen dat ze niet echt mooi worden snik snik hahah. ;D

iedergeval mijn complimentjes.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Astrid

Joepie !!!

Zazou weer een keertje lekker in bad geweest,
heerlijk toch.

Zazou vermaakt zich prima zo te zien.

Groetjes,
Astrid

Kirsten

Hoi hoi,

Wat een bofkont, lekker de hele dag verwent :D
Jullie genieten er zichtbaar van en vind ik erg leuk om te lezen.
Uiteraard ook weer erg mooie foto's

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

Citaat van: Carine op 27 april 2005, 20:20:40
Hallo Allemaal!
Toen mijn moeder vanavond de tafel ging dekken ging Zazou op de tafel zitten... hij ging in een bord zitten en mijn moeder kwam op het idee om het bord te vullen met water en wat slablaadjes... dit deed ze en het bleek Zazou goed te bevallen!!! Hij ging meteen erin zitten badderen! Dit had hij nog niet eerder zo uitgebreid gedaan (behalve een keer in de wasbak)!

Ha Zazoutje!

Dat zei ik toch, dat het lekker is om je eerste bad in de slablaadjes te nemen!

Dat is de enigste manier waarop Cor en Petra mij in bad wisten te krijgen en dan nog moest ik er de eerste keer pardoes ingezet worden om dat te snappen! Na 2x in de sla, vind je het vast net zo leuk zonder de sla. Als het maar een diep bord met een randje is, dan kan je de rand gebruiken om erin te duiken!  ;D ;D ;D
Enne... wat ik zelf erg fijn vind is dat er gewoon elke dag een bord met water klaarstaat op een voor mij "veilig" plekje, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik wil badderen. Dat hielp bij mij ook heel goed!

Mooie foto's weer van jou!!!

Groetjes van
Cheeky

Ankie

Hoi Cheeky

Sorry, dat ik niet eerder naar je geluisterd heb :(.
Maar het punt is dat Zazou zijn lievelingsplekjes allemaal veel te smal zijn om iets op te zetten.Stok en heksen voor het raam enzo.(kan je moeilijk wat opzetten).Heb er wel aan gedacht om een emmertje water aan te hangen. ;).Maar dan moet hij eerst zijn zwemdiploma's hebben,net als jij. ;D.
Ik heb nu een mooie fruitschaal op tafel staan,met sla erin.Misschien is dat wat voor hem.

Cor_en_Petra

Maakt niet uit Ankie, was geen verwijt of zo hoor, alleen maar een tip! Zou leuk zijn als het bij Zazou nl. ook zo werkt, hebben ze nog een familie-overeenkomst! :D
Tsja, badjes op stokken of heksen plaatsen is inderdaad niets, maar zo'n emmertje aan een touw, wie weet? Als er maar een randje omheen zit, waarie op kan staan.
Wordt Zazou ook zo'n brutaaltje? Cheeky heeft echt overal lak aan en doet zijn eigen willetje. Als hij zijn zin niet krijgt, wordt-ie chagerijnig, maar daar trekken we ons niets van aan! Soms mag of kan iets gewoon écht niet!

Liefs van Cheeky en Petra

Carine

Hoi Cheeky en Petra

Ik vatte het ook niet op als een verwijt hoor ;D.
Ben niet zo gauw op mijn ... getrapt :D.
De schaal water staat op tafel, maar tot nu toe is Zazou niet echt enthousiast.
Maar we zetten door en af en toe zetten we hem op de rand.
Hij moet even doorkrijgen hoe lekker het is. ;) Geduld ,komt vanzelf wel. En JA ,Zazou is erg brutaal en zeer vasthoudend af en toe. Vliegt regelmatig in mijn planten en als we hem erdan uithalen wordt hij boos en vliegt gelijk weer terug naar de plant. Maar....wij zijn sterker en de baas. Sommige dingen kunnen gewoon niet ,voor hun eigen bestwil.Cheeky ,Pepper en Zazou hebben niks te klagen.Ze zijn veel uit hun kooi en hebben het erg goed getroffen. Ik loop nog wel eens de dierenwinkel in en mijn hart draait om als in daar dan de vogeltje zie zitten. Niet alleen de valkjes ,maar ook andere beestjes.(maar met valkjes heb ik nu eenmaal meer)
Ik weet niet hoe het bij jullie is,maar hier is zelf een winkel waar hondjes verkocht worden. Die zitten in de etalage!!!.
Zo in en in triest. :'( Maar ja ,mensen kopen ze wel en zolang ze dat doen stopt het ook niet. Maar genoeg ellende. :'(.
Zazou vind het heerlijk om over zijn koppie geaaid te worden en in zijn nekkie gekriebeld.En heeft Cheeky favoriete kriebelplekjes. Ik las trouwens dat Cheeky het bouwvakkersfluitje ook al nadoet. Leuk is dat !!!! Zazou doet dat ook , met name s'morgens als hij uit zijn kooi wil . Waarschijnlijk om ons te verleiden. ;D.
Maar helaas ,dat kan niet altijd. Ik heb het idee dat hij ook steeds meer op zijn naam gaat reageren. Totaal geen spijt gehad van deze aanschaf en ben blij dat de meiden zo door hebben gezeurd. ;D :D ;D

Doe ook de groeten aan Cor.

gonnie

Hoi Carine

Wat een mooie foto`s en zo scherp , en het is een heel mooi valkje, ik heb momenteel een valkje, vanaf augutus 2004, en hij kletst je soms de oren van het hoofd , hij fluit ook liedjes na, die zet ik regelmatig aan, die vind je hier op de site , mijn valkje reageert er altijd meteen op , ik zet momenteel [ de laatste 2 weken ] v. d happy cockatiel- newton song op.

groetjes Gonnie

Carine

Hoi Gonnie.

De computer staat boven en Zazou is meestal beneden.
Dus die song word wat lastig. :( We zullen zelf moeten fluiten. Heb jij enig idee waneer een valkje zou kunnen gaan praten. Dus bv. zijn naam zeggen.? Als ze dat al doen natuurlijk.