8 mei 2025, 01:19:05

Bloed

Gestart door angelina, 13 juni 2005, 21:54:11

« vorige - volgende »

angelina

Hallo,

Vandaag is mijn lieve valkje zazou een vleugelveer verloren in een paniekaanval.
Hij raakte in paniek toen hij voor het eerst een hond zag en ging daarbij zo over de rooie dat hij in die paniek aanval een veer verloren is die wel aan het uitgroeien was maar waarschijnlijk nog net iets te diep zat.
Toen zazou gekalmeerd was ben ik gaan kijken en vond die veer op de bodem van zijn kooi.
Bloeddruppels op zijn voerbakje en de tralies en zelfs een aantal bloedspetters op de muur. Verder heeft hij geen bloed meer verloren.
Ik weet dat het ruien van die veren gepaard kan gaan met bloed wanneer hij zelf zo'n veer uit zou trekken, maar nu heeft hij die veer eerder verloren dan nodig en is er meer bloed bij komen kijken kan dit kwaad? Hij zit verder gewoon weer goed in zijn vel en heeft nergens last meer van.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Tara

Hoi,

het is juist goed dat ie er (helemaal ?) uit is.
Veren die 'gescheurd' zijn, gaan ook bloeden en zijn erg pijnlijk, die moeten er echt uit, ook al bloedt het dan even.

Kan in elk geval geen kwaad hoor, maak je maar geen zorgen :).

Alleen even in de gaten houden.

Groetjes, Tara

angelina

Hoi,

Ja volgens mij is ie er wel helemaal uit.
Zag er in ieder geval niet afgebroken uit. Mooie afgewerkte pen om het maar ff zo te noemen.
Hij ziet er zelfs een soort opgelucht uit. Er zit er nog eentje die er echt uit moet want ook daar heeft ie in zekere zin toch wel last van. Hij is nu al heel de middag ijverig in de weer met die andere veer. Aangezien hij lekker in zijn velletje lijkt te zitten maak ik me ook geen verdere zorgen. Maar als je een paar flinke bloeddruppels vind bij zo'n klein valkje dan schrik je wel ff. :o
Bedankt voor je reactie. :)

G ;)roetjes, Angelique

Love birdies

Paul

Hoi Angelique,

Een paar druppels bloed lijkt soms heel erg maar er is dan niks aan de hand hoor.
Ze moeten natuurlijk niet blijven bloeden maar als er een veer helemaal uit is stopt het bloeden meteen en zal er niet veel bloed te zien zijn.
Een veer die er op de normale manier uit gaat zal normaal ook niet bloeden met de rui maar als een veer opzij gedrukd word doordat ze ergens tegenaan slaan kan het wel gaan bloeden even.
Als de veer er dan helemaal uit is dan kan het geen kwaad maar is er een klein stukje blijven zitten dan is dat een soort open verbinding met het lichaam en daar kan dan bloed uit blijven lopen.
Als dat gebeurd kan je het beste die bloedpen er zo snel mogelijk uittrekken dan sopt het bloeden meteen.
Zoor zoals bij jou is het een complete veer met een puntje eraan dan is hij er helemaal uit gelukkig.

Groetjes, Paul