3 augustus 2025, 18:16:56

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

Carin

Vandaag weer even bij de dierenwinkel wezen kijken, ik kon het niet laten ;)

Het valkje was er nog, hij heeft een iets geel masker met veel wit. Hij zat op de grond aan de tralies te knagen en keek me aan!

Ik ben naar de mevrouw van de dierenwinkel gegaan en heb wat informatie gevraagd. Hoe oud, hoe lang hij daar zat.
Volgens haar zat hij er al een aantal maanden. Hij kostte 17.50 euro, maar een goed tehuis vond zij nu belangrijker als geld.

Mijn dilemma blijft.. Hart zegt goed tehuis bieden, maar verstand zegt, gaat het wel goed met Modo en Cali en de grasjes? Krijg je dat valkje nog wel tam?

Lastig lastig! ??? ::)

Lin

Hey,

tja ik denk dat je het beter niet kunt doen. Ook ik heb maanden naar een valkje gekeken ook een lutino. maar die was 80 euro!!! ik denk persoonlijk dat je beter kan wachten totdat er een valkje is dat meteen nadat het zelfstandig is naar je toe kan. Het valkje kan best tam worden, maar kost veel moeite. verder weet je niks over de ouders... Er zijn veel mensen die nog lutinos hebben en kwijt willen. moeilijke keuze vooral als je verliefd bent.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Ik begrijp je dilemma Carin, en de enige die kan beslissen ben je zelf!

Ik weet dat er dierenzaken zijn waar ze valkjes op de proef meegeven, zodat je ze, als het echt niet mocht gaan samen, nog terug kunt geven. De vraag is alleen, doe je dat dan ook, want je gaat je natuurlijk ook hechten aan zo'n beestje. Het kan zijn dat het valkje hartstikke murv is van het al die tijd al alleen zitten en helemaal opleeft bij jou en je valkjes. En al zou hij niet zo tam worden, als ze het verder onderling goed hebben, hoeft dat nog niet zoveel verschil uit te maken. De ene valk wordt zowieso tammer dan de andere.

Maar goed, Lin heeft ook een punt.
Ik zou het nog eens zorgvuldig overwegen.
Sterkte ermee!
(enne... mocht je er voor gaan, dan hoop ik dat het valkje zich snel zal aanpassen en thuisvoelen en dat jouw valkenbende 'm zal accepteren).

Groetjes,
Petra

Carin

Jullie geven precies mijn dilemma weer   ???

Hoi Lin,

Het valkje is geen lutino hoor, maar een grijze met een wit met geel masker.. Hij lijkt wel wat op Spikey van Gerda.

Klopt, ik weet helemaal niets van de ouders. Ze zeiden wel dat hij van een kweker af kwam.. Maar goed.. welke etc. weet ik niet. Ik heb ook twee grasjes gehad die uit de dierenwinkel kwamen en dat waren ook schatjes.. Je hebt een goed punt!

Hoi Petra,

De argumenten die jij noemt spelen ook bij mij mee.
Cali en Modo zijn valkjes die het goed met elkaar hebben. op zijn tijd hebben ze hun eigen dingetjes. Cali kan ik niet zo uit de kooi halen, die moet uit zichzelf komen en dan is hij wel kroelbaar. Modo wil niets anders dan kroelen en is snel de kooi uit, kortom dat is een ondernemend valkje! Hij heeft dan twee vriendjes. ;D

Ik denk dat hij aan beide valkjes wat heeft. Ik lees hier op het forum genoeg reacties van mensen die ook 3 valkjes hebben. Ik vind het lastig.. Ik wil hem echt graag een huisje geven, maar zwik op twee benen..

Maandag is de winkel weer open... :) Twee dagen om erover na te denken!

Groetjes Carin

Petra en Cheeky

Oops, valt niet mee he, Carin!  ;D
Ik wens je een hele wijze beslissing toe!

(Zelf zou ik het denk ik op proef proberen, gewoon omdat ik het zo'n valkje zo graag zou gunnen dat hij een goed huisje krijgt, maar er zijn ook zat argumenten tegen te verzinnen...)

Groetjes,
Petra

Carin

Hoi Petra,

Het is heel lastig! Ik weet ook niet of het valkje terug kan naar de dierenwinkel! Hoeveel tijd je het beestje moet gunnen om te wennen! Het heeft nu maanden alleen gezeten! Dus zal helemaal opnieuw aan alles moeten wennen! Maar misschien valt dat ook mee, is hij blij met Calimero en Modo!

Het is een erg lastige beslissing! ;D Pffff

Groetjes Carin

Petra en Cheeky

En? Carin? Weet je al wat je gaat doen/niet gaat doen?  ;)

Carin

Hoi Petra,

Ik twijfel nog steeds echt heel erg! Kolkkie heeft me argumenten gegeven om het niet te doen (allergie die kan opkomen), maar ik sta nog in tweestrijd! :D

Groetjes Carin

Petra en Cheeky

Is het nog doorgegaan of niet? Je moet het altijd zelf bepalen hoor, er is in zo'n geval geen goed of fout! Mocht je nog niet besloten hebben, wens ik je heel veel sterkte toe bij het nemen van de voor jou beste beslissing!

Groetjes,
Petra

Lin

Inderdaad je moet het zelf bepalen. Ik heb er wel spijt van dat ik een ouder valkje heb genomen. Vooral omdat ie minder tam was en ik wist helemaal niet wat de ouders waren. Let op dat valkjes uit de dierenwinkel ook ziek kunnen zijn. Dit kan natuurlijk ook bij kwekers maar dan kan je altijd nog overleggen mocht je per ongeluk een ziek valkje hebben. een valkje in de dierenwinkel kan heel lief zijn maar kan straks ook de baas spelen. Jonge valkjes hebben minder snel ruzie.

Had je trouwens al een besluit genomen?

Groeten, Lin

ik dacht geelmasker dus je bedoelt lutino, maar is dus wildkleur, sorry.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Hoi Petra en Lin,

Ik heb nog steeds geen beslissing genomen! Aan alle kanten zit een voordeel, maar ook nadelen.. (Gaat het goed, kan hij wennen, hoe wordt de verhouding nu?) Inmiddels is het ook 1.5 week geleden dat ik het beestje gezien heb.. Misschien heeft hij inmiddels een goed tehuis!

Op het moment ben ik ook druk met andere dingen: Ik moet morgen mijn eindgesprek voor mijn deeltijdstudie houden en krijg dan mijn bul.. Op laatste moment gehoord dat ik morgen mag en ben eigenlijk erg zenuwachtig ervoor!

Groetjes Carin

Petra en Cheeky

Spannend Carin! Hoe is het gegaan?....

Enne.... als je de beslissing uitstelt...heb je eigenlijk al een beslissing genomen!  ;) :P Of hou je jezelf nog even voor de gek? (bedoel ik niet negatief hoor, ik kan het me juist heel goed voorstellen! Je hoopt diep in je hart dat hij een goed huisje heeft, dan voelt het toch goed, al neem je 'm niet!).

Groetjes,
Petra

hippysuus

Maakt het dan zoveel uit als je de ouders niet kent? Ik weet het van alledrie mijn beestjes niet....ze zijn gezond en lief, dat is toch het belangrijkst?

Maar ik snap het heel goed hoor, ik smelt ook helemaal van valkjes in de dierenwinkel...en vaak kun je wel zien wanneer ze net van het blok zijn. Dan kost het me de grootste moeite om er geen mee te nemen.

Groetjes,
Suus

Carin

Hoi Petra,

Ik ben geslaagd voor mijn opleiding! Ik heb het gehaald en mag me nu drs. noemen..Ik leef echt in een roes!

Ik sta er nog steeds heel dubbel in, het beestje blijft nog spoken. Als hij nu een goed tehuis heeft gevonden, hoef ik die beslissing niet te maken. Het enige wat me tegenhoudt is als ik weer een valkje tegenkom, ik die de volgende keer ook niet neem.. Maar goed.. Je hebt er echt volkomen gelijk in!

Hoi Suus,

Dit is een mannetje dat er al een paar maandjes zit.. Beetje ongewenst valkje!! Ik ken van mijn valkjes ook alleen de ouders van Calimero en Modo zijn ouders niet! Maar beide beestjes zijn even lief! Modo zit in de kooi en Calimero zit mijn haar te slopen!

Jaimy_en_Viggo

Hey Carin,

Gefeliciteerd met je opleiding!! En fijn te lezen dat het goed gaat met Die kleine Modo :)

En je bent verliefd geworden? ;) Je hebt nu zoveel argumenten gehoord waarom je het beter niet zo kunnen doen..en toch blijf je twijvelen en aan dat valkje denken.. dat zegt al bijna genoeg..tuurlijk moet je ook nadenken..maar ook je gevoel volgen.. :) als je het niet probeerd weet je het niet..en waarom zou je hem niet nemen..is er iets mis met dit valkje?

In elk geval..tis jou keus ;)

Geef je een dikke knuffel aan dat kleine kroelkontje? en aan de rest natuurlijk ;)

Liefs Jaimy