2 augustus 2025, 16:48:21

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

Carin

Hoi Jaimy,

Dank je wel voor de felicitaties!

Met Modo gaat het echt heel goed.. Het is echt een heel ondernemend valkje, wat heel graag kroelt, maar ook de wereld wil verkennen. Hij komt zelf de kooi uit en ik kom hem soms op de gekste plaatsen in de woonkamer tegen. (op het kleed, bank, vensterbank, krantenbak). Ik zet hem 's avonds op de kooi en dan klimt hij zelf de kooi in.

Mijn gevoel zegt het valkje een tehuis bieden. Maar goed, ik wil ook geen impuls aankoop doen. Wat ik zo weet, is dat het beestje niets mankeert, alleen niet verkocht wordt.

Ik geef Modo een erg dikke kroel van je! Hij knort ervan!
(Als hij iets lekker vindt, gaat hij knorren, iets niet leuk, dan erg hard blazen)

Liefs Carin

Ivy

Hoi Carin.
Ik leef met je mee, het is zo moeilijk om een valkje zo achterlaten als je weet dat ie al maanden in de winkel zit...
Ik heb het ook, ben al een paar keer in een tuincentrum geweest en daar hebben ze een koppeltje geparelde popjes met een beetje beschadigde veren en niemand neemt ze mee. Ik heb ook zielig naar ze zitten kijken maar ik heb thuis al twee popjes.
Als je alleen maar bang ben, dat ie niet tam wordt en hem verder wel wil hebben, dan zou ik het toch doen. Misschien als je hem eerst in een andere kamer (kan toch beter eerst in quarantine) zet en dan met hem vaak bezig zal zijn, lukt het toch wel. Bij Nel zijn er ook veel vogeltjes tam geworden...
En als niet, dan heeft ie het toch hartstikke goed bij je. Als het dan wel klikt met die andere vogeltjes natuurlijk. Maar dat is toch voor latere zorgen ;D
Moet zo lachen om Modo. Kleine deugnietje, maar wel knap, dat ie zo durft.
Enne... gefeliciteerd met je titel...
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Moeilijk he... maar wil je het valkje voor jezelf, of omdat hij daar zo zielig in de winkel zit? Ik denk zelf, omdat het al een ouder valkje is, dat hij beter af is in een voliere met soortgenootjes. Maar je kunt het altijd thuis proberen, hou dan wel die 6 weken quarantaine aan omdat je niet weet of hij een ziekte meedraagt. Mocht het thuis niet gaan is er vast wel iemand met een voliere die plaats voor hem heeft toch?

Jaimy_en_Viggo

Hey Carin,

Hahaha, knorren, wat een schatje is het ook  ;D Het is fijn om te horen dat hij zich niet laat tegenhouden om alles te verkennen ondanks zijn ruggetje..:) Mensen vinden zichzelf al snel zielig als ze iets hebben, maar dieren zullen altijd doorgaan.  :) dus die kleine Modo ook  :-*

Zulke gave foto's, waarbij Modo in de zon zit..helemaal in dromen land..  ;D

Heeft hij nog steeds die leuke gele spikkels op zijn borst? Dat vond ik zo lief, hopelijk blijven die zitten. En maakt hij al wat meer geluidendje?

Geef die kleine, knorrende, waggelde sproetenkont maar een dikke knuffel van mij..en natuurlijk aan je andere vogeltjes :)

Liefs Jaimy

Carin

Hoi Jaimy,

Modo heeft de spikkels nog steeds hoor, niet alleen op zijn borst, maar ook onder zijn vleugels! Het is echt een bijzonder valkje. Hij onderneemt van alles en zet door! Het is een nieuwsgierig valkje. En bevalt het niet, dan blaast hij wel. Echt veel fluiten doet hij niet, Calimero is drukker. Modo waggelt er wel heen als hij iets ontdekken wil.
Modo wil ook echt de hele dag wel bij me zitten en zit dan om zich heen te kijken of te doezelen. Het is echt een knuffelvalkje.
Op het moment slaapt hij bovenop de kooi. Hij ligt als het ware erop en vindt dat heerlijk. Als ik naar bed ga, zet ik hem erin en doe dan de kooi op slot.
Een andere hobby van Modo is eten.. maakt niet uit wat, Modo hapt wel mee! ;D

Je krijgt de knuffels terug van het manneke en de andere vogels!

Liefs Carin

Carin

Hoi Rianne en Ivy,

Ik wil het valkje graag een goed tehuis geven en hem zelf ook hebben. Niet omdat hij zielig is en ik het eigenlijk niet wil zeg maar! Als ik hem in huis haal, dan wil ik hem zelf wel een goed tehuis geven met Modo en Calimero en dan niet na verloop van tijd wegdoen! Dan kan ik hem beter niet adopteren.. Maar goed, hij zit op dit moment nog in de dierenwinkel.. Het is en blijft een dilemma hoor! Wat is de juiste beslissing!

groetjes Carin

hippysuus

Hoi Drs. Carin  ;D

Nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je opleiding, een hele prestatie!

Waar ben je nu Drs. in?

Kun je eens een foto maken van het valkje in de dierenwinkel?Ik ben er helemaal nieuwsgierig naar geworden. Weet je het inmiddels al?

Groeten,
Suus

Carin

Hoi Suus,

Eindelijk een reactie.. Men is hier voor de deur bezig met wegwerkzaamheden en er waren een aantal kabels geraakt. Dus twee dagen geen telefoon, internet, radio en tv!

Ik ben afgestudeerd in de bestuurskunde. Ik heb deze studie in deeltijd naast mijn baan gedaan. Door mijn HBO diploma mocht ik het verkorte traject doen en dan heb je een fiks aantal vrijstellingen en duurt de opleiding 4 jaar.  Ik heb het als enige van mijn cohort (leergang, zoals dat op een uni heet) in 4 jaar gedaan. Ik ben wel blij dat het erop zit!

Een foto van het valkje heb ik niet, maar hij lijkt op Nezumi van Gerda. Ik weet niet of hij nog in de dierenwinkel is. Ga dat zeker nog uitzoeken ;D

Groetjes Carin

hippysuus

2 dagen geen communicatie..dan heb jij vast en zeker lekker veel met je valkjes gekroeld ;D

Maar zonder gekheid, je hebt een fikse studie gedaan...zeker in deeltijd naast een baan. En dan 4 jaar lang, echt waar..alle respect. Wat zul jij ineens een tijd over hebben!

En heb je nu ook vooruitzicht op een flinke promotie?

Groetjes,
Suus

Carin

Hoi Suus,

De valkjes zijn afgelopen dagen niets tekort gekomen qua aandacht. Ik kijk niet echt veel tv, maar luister meer naar de radio. De valkjes zitten dan gewoon bij me of zitten op de kooi te soezen. Gisteravond had ik twee maiskolven op de kooi neergelegd, alle 4 de birdies zaten in de kooi. Modo ziet ze, klimt de kooi uit en waggelt naar de maiskolven. En heeft lekker zitten te smikkelen. Zijn bekje, kopje en vleugels zaten onder het mais. (Net een papbaby) Ik pakte mijn fototoestel om dit vast te leggen, knippert het lampje op rood.. :(
Modo ziet dit, waggelt over de kooi naar me toe en pakt een rouche op mijn bloes met zijn snavel, gaat daar aan verder knabbelen. Allemaal mais op mijn bloes, maar dat maakt me niets uit. Intussen probeerde Calimero vanuit de kooi mais te eten, die hing op de kop aan de onderkant te plukken.
De grasjes waren inmiddels ook al driftig aan het eten!

Op dat moment realiseer je je, dit is gewoon geluk. Vier tevreden beestjes, lekker knabbelend aan een maisblok.

Ik heb inmiddels tijd over, vul dat met sporten en lekker lezen, internetten, sociale activiteiten. Ik denk over een cursus Reiki, maar goed dat moet ik nog uitzoeken!

Er is me inmiddels wel een baan aangeboden, maar weet nog niet wat de arbeidsvoorwaarden zijn. En ik heb nu ook werk, zit niet op een schopstoel, dus kan ook rustig rondkijken!

Groetjes Carin

Lin

Hey,

nog gefeliciteerd! Heerlijk joh dat je dat heb afgerond! Fijn dat het met de valkjes goed gaat. en ja moeilijk he zon beslissing.

de redenen voor ja:

misschien toch nog tam kunnen maken.
goed tehuis met vriendjes

nadelen.

Niet tam worden
ruzie met andere valkjes
en je weet niks over de ouders ook niet of het ziektes heeft en je kan het niet meer na lopen of later vertellen als je het weet.

dus inderdaad moeilijk, maar als je puur op het uiterlijk een besluit kan maken dan gewoon doen en als je de nadelen niet erg vind.

zelf zou ik voor een jong valkje kiezen bij een kweker, je weet wat de ouders zijn. Kan altijd om raad vragen. Mocht je valkje ziek zijn dan kan jij het hun vertellen en zij kunnen dan een nieuwe geven en weten ook dat zij niet verder hoeven te kweken. Ook zijn jonge valkjes makkelijker tam te krijgen en passen ze zich ook sneller aan. Ik had dit al genoemd maar misschien kan je nu een besluit nemen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Hoi Lin,

Bedankt voor je antwoord! Misschien moet ik maar gewoon de schatten koesteren die ik heb. Cali en Modo kunnen enorm goed met elkaar opschieten, zijn echte maatjes en dit niet verstoren. De argumenten die je geeft, zijn ook mijn argumenten, die blijven spelen.

Op het moment kan ik ook niet echt superveel, heb last van bronchitis. Dus ik hou me echt gedeisd, dan gaat het het makkelijkst!

Groetjes Carin

Petra en Cheeky

15 oktober 2005, 17:07:22 #147 Last Edit: 16 oktober 2005, 12:44:41 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Ha Carin,

Ik zie ineens dat ik je helemaal vergeten was deze week, shame on me!

Wijze beslissing hoor, gewoon houden wat je hebt en geen risico's nemen! Als je er wel voor was gegaan, was daar natuurlijk ook altijd genoeg voor te zeggen, maar deze beslissing is gewoon het minst risicovol voor je eigen valkjes en de sfeer onderling.

Beterschap met je bronchitis enne.... gefeliciteerd met je Drs-schap!

Groetjes,
Petra enneh... je krijgt een dikke knuf van Cheeky & Chara!

Gerda

Hoi Carin,

Allereerst gefeliciteerd!!! Mooi gedaan zeg in korte tijd!!!

En beterschap!! Ik weet wat bronchitis is (heb het minstens 1 keer per jaar), ziek maar lekker uit!

En wat het valkje betreft. Ik snap je dillema. Zelf heb ik op het monent iets van: het is mooi met mijn vijftal, ze zijn aan elkaar gewend en misschien verstoort een nieuwkomer de rust. Maar het blijft altijd moeilijk.
Vooral als het een valkje is dat op Nezumi lijkt !!!!!!!!!

Groetjes Gerda

Jaimy_en_Viggo

Hey Carin,

Ten eerste beterschap!

Ennuh ik las dat je er aan zat te denken een curcus Reiki te volgen :) Gaaf joh. Als je nog een reiki-master zoekt die het goed kan en ook nog betaalbaar is (!!!!) want eerste graads is niet zo duur..maar dan die andere opleidingen om verder te komen zijn zooo vreselijk duur..en bij deze man kosten alle opleidingen het zelfde..zelfs de master opleiding!! Moet je maar roepen..  :D Ik zit er ook aan te denken om die te gaan volgen bij hem, want hij kan echt veel en je hebt er veel aan. :)

Zo te zien gaat het ook goed met je vogeltjes :D Lekker verwend worden met mais! wat een leventje :P dus modo had eventjes nog meer spikkels, dan dat hij al had :P hihi..lief hoor..

Dikke kus weer en ik lees het wel :)

Liefs Jaimy!