3 augustus 2025, 09:41:40

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: Carin op 28 april 2007, 00:57:49

Vlak erna kwamBrutus de hond om Ozzie te vangen. Ik heb wel kennis gemaakt met Caroline, dat was erg leuk.. Leuk om je te leren kennen!

Groetjes Carin

:o :o ;D ;D

En dat vangen viel best mee hoor: een kwestie van de volière in de gang zetten en Ozzie er zelf uit laten komen.
Alleen vloog hij in eerste instantie steeds van het ene naar het andere hoofd.
Toen hij op mijn schouder landde stapte hij uiteindelijk gemakkelijk op: zelfs zonder hard te pikken!!

Fijn dat hij het al zo goed lijkt te kunnen vinden met de anderen :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mara

Hoi Carin

Wat leuk dat Ozzie bij jou is komen wonen. Ik wens je heel veel geluk en plezier toe!!

Mara

Carin

Hallo allemaal,

even iets over Ozzy's eerste nacht hier: Die was erg rustig.
Vanmorgen om 6 uur werd ik wakker door twee riedels van valkparkieten, stiekum wezen kijken en ozzie en gijs waren aan het riedelen.

Op het moment zitten alle heren een beetje te dutten en te knarsetanden in de kooi. Calimero zit strak naast Ozzie.

Ze mogen zo op het balkon onder de parasol en vanuit daar de vogeltjes buiten bekijken!

Ik heb het badje er weer in gehangen en Cali staat op de rand. Hij gaat zo weer badderen..

Gerda: nee, ik ga niet door voor een elftal.. Dit is een mooi aantal.. Heel misschien een elftal als ik een huis met een tuin heb! :D

Fijne dag allemaal!

Mara

Hoi Carin

De eerste nacht is meestal even wennen. En nu lekker op het balkon. Ow heerlijk....alleen is het hier echt bloedje heet.

Mara

Carin

Op het balkon is het te harden voor de birdies.. Ze zitten heerlijk te soezen, beetje te riedelen en slapen!

Volgens mij heeft Ozzy het naar zijn zin. Ik weet niet wat ik moet merken als hij het niet naar zijn zin heeft.. Maar hij is rustig, riedelt, dut af en toe en heeft net weer gegeten!

Carin

De hele club zit op de ventilator te slapen! Ozzy slaapt ook en knarsetandt. Gijs gaat af en toe met de veren wijd zitten, begint te zingen naar Ozzy en die zingt dan weer terug!

Volgens mij gaat het allemaal wel goed hier!

ManjaV

Hoi Carin,

Zo te horen gaat het zeker goed! :D Ik ben blij dat Ozzy het zo naar zijn zin heeft. Laat hij zich kroelen? Echt leuk dat hij aansluiting heeft met je andere valkjes.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Carin

Hoi Manja,

Ozzie laat zich nog niet kroelen helaas.. Hij is wel heel relaxt, maar van mijn handen moet hij niets weten. Gisteren zat hij op mijn hoofd en ik wilde hem pakken om in de kooi te zetten, toen kreeg ik een snavel in mijn vinger.

Ik denk dat hij nog even tijd nodig heeft om zich te laten kroelen, zal nog wel wennen zijn!

Op het moment zitten alle heren Valkparkiet te dutten en zitten ze op een poot te knarsetanden!

Carin

Gisteren waren de heren er allemaal uit en ik kreeg Ozzy niet meer de kooi in. Op mijn hand zitten doet hij niet, dan gaat hij pikken. Uiteindelijk heb ik hem via mijn arm in de kooi kunnen zetten.

Vanmorgen was ik Gijs aan het kroelen en ineens zie ik Ozzy zijn hoofd buigen. Hij wilde ook gekroeld worden, dus dat heb ik gedaan. Hij vond het echt superfijn, had zijn ogen dicht en bewoog met zijn hoofd mee. Een uur later weer met mijn hand in de kooi en Ozzy boog zijn hoofd weer. We gaan vooruit!

Overigens zijn hij en Gijs de beste vrienden!

carco

Wauw wat goed dat Ozzy gekroeld wilde worden door je.
Joyce vertelde me dat als Ozzy op haar hoofd zat ze hem zo de kooi in deed: dus haar hoofd met Ozzy er op door het deurtje van de kooi.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Carin

Hoi Caroline,

Dat heb ik ook geprobeerd, alleen Ozzy trapte er niet in bij mij.

Op het moment zit Ozzy te fluiten en Gijs zit als een mannetje met de veren wijd. Ozzy is een erg gezellig beestje en ik ben blij dat Gijs op zijn manier een maatje erbij heeft. Alles wat Gijs doet, doet Ozzy nu na!

Mara

Hoi Carin

Wat mooi dat Gijs en Ozzy zo goed met elkaar om gaan! Echt heel erg leuk.

Mara

Mandy

Wat fijn dat Ozzy een goed thuis bij je gevonden heeft. ;)
Zo kan ik 'm toch nog volgen, hij is wel speciaal voor mij. Ik heb echt super m'n best gedaan om 'm in leven te houden, hij heeft een zware start gehad, z'n broertje heeft het helaas niet gered. Hij heeft een poos bij me binnen gezeten maar ivm m'n papegaai kon ik 'm niet houden. Z'n naam heeft hij wel van mij en ik vind het leuk dat hij die houdt. Ik noemde 'm Ozzy omdat hij zo vaak met z'n kopppie zat te headbangen. ;D
Ben benieuwd naar de foto's. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Carin

Hoi Mandy,

Bedankt voor je verhaaltje over Ozzy. Ik vind het fijn om zijn voorgeschiedenis te kennen.

Headbangen heb ik hem hier nog niet zien doen..

Ik kwam net de kooi in en Gijs ging al liggen om gekroeld te worden. Ozzy zat aan de andere kant van de kooi en kwam er ook aan. Hij vlijt zich helemaal tussen je vingers om gekroeld te worden.. het is een schat van een beest!

Ik zal proberen om binnenkort de heren weer eens op de foto te krijgen!

Ivy

Hoi Carin.
Wat heerlijk dat Ozzy toch tam is. Grappig he, wat een verandering van omgeving al niet kan doen met een valkje. Alles wat ze ooit geleerd hebben komt langzaam naar boven.
Dizzy vindt het ook heerlijk om bij de andere vogels hier te zitten. Hij probeert wel mannetjes te versieren, ik hoop dat hij niet echt een homotje is, want dat was niet de bedoeling ;D
Hij zocht gewoon gelijk mijn wildkleur mannetje op en volgt hem overal. Die lijkt het meest op Ozzy.
Nog veel plezier met de viertal!
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie