3 augustus 2025, 12:57:10

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

Carin

Gijsje is nu een week hier en neemt al aardig de gebruiken van de andere twee heren over.. Overal achteraan vliegen, net als Calimero in een open glazen stolp duiken en dan maar tikken..
Gijsje doet de naam ook eer aan.... Hij eet als een holle bolle Gijs..  ;D Ik dacht dat Modo eten kon, maar Gijs evenaart Modo! :)

De grasjes zijn like usual erg druk.. Sal blijft het proberen bij Calimero en het lukt hem.. Hij mag zelfs de kuif van Cali herschikken.. Ik geloof mijn ogen niet.. :o
Spikey blijft druk met zijn spiegeltjes!

Carin

Even een update:

Gijsje is inmiddels 6 weken bij ons en het is een enorm leuk beest.. Niet supertam, maar met zonnebloempitten kom je bij Gijs erg ver.
Modo is een erg lief valkje.. Rustig, bekijkt de wereld vanaf een sepiablokje en vindt alles best.. eet als een grote vent..
Tja en Calimero, blijft een apart beest. Op het moment dikke maatjes met Sal en Coco..

Coco? Ja, Coco.. Coco is het valkje van mijn collega en omdat zij op vakantie zijn, logeert Coco bij ons. Coco is erg gericht op mensen, maar sinds zijn logeerpartij hier (6 juli) begint hij zich ook wel naar de valkjes te richten. Coco kan gigantisch mooi fluiten en als hij dat doet, schurkt Calimero helemaal tegen hem aan! Cali gaat dan een poging doen om Coco zijn kuif te fatsoeneren. Ook is Coco supertam, dus die laat zich heel erg lang kroelen. Cali wil dan gelijk ook weer! ;D

De grasjes gaan ook goed, die zijn erg ondeugend en borrelen de gehele dag.. 8) Met elkaar en tegen de Valkjes. Met name Sal doet erg zijn best bij Cali en dat lukt hem.. Hij mag Cali zijn kuif doen.. ::)

Ik ga de birdies op het balkon in de schaduw zetten en even wat lekkers voor ze halen.. tenslotte is het vandaag ook nog eens mijn verjaardag!

Carin

Even een update vanuit mijn vogelhuis:

Coco de logee, is afgelopen dinsdag weer naar huis gegaan. Zijn baasjes kwamen hem halen en hij ging gelijk bij hen zitten. Alleen toen zij naar huis wilden, dacht Coco van bekijk het maar. Ik zit goed op de ventilator met mijn vrienden.
Uiteindelijk hebben we hem in de vervoersbox kunnen krijgen.

Met de valkjes is het goed. Gijs begint aardig geel te worden in zijn masker en kletst erg veel. Calimero en Modo hebben het nog steeds naar hun zin met elkaar en ook met gijs.
De grasjes vliegen er gewoon omheen. Af en toe een beetje die grote vogels teasen, maar die hebben gewoon lol.
Vanmorgen vroeg had ik mijn 3 valkjes schatten op mijn bed zitten, waren me aan het wakker maken en zaten voor mijn slaapkamerraam naar buiten te kijken. Ik kijk vanuit mijn slaapkamer uit op een parkje en daar zitten veel vogels.
Nu zitten ze met zijn allen op de vensterbank in de zon.

Vanmorgen weer even wat Youtubes filmpkes bekeken. Calimero wil echt die computer inkruipen en Sal doet hem dan na.. Modo en Gij bekijken het van veilige afstand.

Ik probeer binnenkort wat foto's te maken en hier neer te zetten!

Gerda

Hoi Carin en beestenspul!!

Ik had jullie al een tijdje gemist! Maar met het warme weer zit je ook minder achter de pc, hoewel het de laatste twee weken echt pc-weer is. Of lekker liggen lezen weer!!!

Fijn dat alles goed gaat met de valkjes en de grasjes!!
Ik zal de komende dagen weer eens gaan kijken in onze grasjes-dagboeken. Met de drukte op het werk, de vakantie en nu het nestje ben ik niet veel meer geweest om te schrijven  :-[

Ik verwacht wel nog een mooie foto van Gijsje hoor!! En als Modo en Cali er ook op kunnen is dat zeker geen bezwaar  ;D

Liefs, Gerda

Carin

Ha die Gerda,

Vanavond even een aantal foto's gemaakt van mijn 3 schatjes en de grasjes.. Alleen Spikey liet zich er alleen opzetten, Sal vloog weg..

Bij deze wat foto's:

Sallie toch geflitst

Modo

Op de ventilator

Gijs

En Calimero

Met zijn grote fan Sal

Geniet van de foto's!

Christine

Hoi Carin!
Prachtige foto's! ;)

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Carin

Hoi Christine,

bedankt voor je complimentje!

Vandaag kwam het bazinnetje van Coco naar me toe. Coco was mijn logeetje in de zomervakantie en is een maand bij me geweest en twee weken geleden opgehaald.
Coco is afgelopen zaterdag plotseling overleden. Hij was plotseling ziek geworden en binnen 12 uur doodgegaan.. het was echt een prachtbeest..!

Het was de tweede Coco binnen een week.. Vorige week zaterdag overleed Coco van Kolkkie ineens.. 11 jaar oud..

Ik weet het, het zijn geen leuke berichten, maar wilde het even kwijt..

valkje-jacco

hoi Carin.

gaat alles goed, ik ga even je dagboekje omhoog halen, wat komt die uit een diep dal zeg?!

hoe gaat het met voetbal??

gr.Mitchell

hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Carin

Hoi Mitchell,

Met voetbal gaat het goed.. Afgelopen zondag gewonnen met 5-0.. Jij?

Valkjes gaat het ook goed.. Ik ga Modo opgeven voor een fotowedstrijd in het kader van dierendag! :D

Ik wil van het weekend weer even alles bij gaan lezen, moet nu zo trainen!

groetjes Carin

valkje-jacco

hoi Carin,

Ik zit nog steeds bij de fisio, ik heb te korte spieren waardoor de aansluiting van mijn achilles op mijn hiel gaat ontsteken, dit komt doordat het zo ontzettend strak staat, dus nu is het masseren en dat doet zooo pijn :(

maar ook mijn bovenbeenspieren zijn te kort, en die achter op je ben zitten,(kom ff niet op de naam!)

Maar ik kon mijn been 40 graden minder optillen, dan zaten mijn spieren te strak, na een paar weken is dit al 20 graden minder,  :D

Wil je even in mijn dagboek kijken, daar staat een hele mooie witte valkparkiet in :D

gr.Mitchell :D
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Carin

Hoi Mitchell,

Ik ga je dagboek weer bekijken..Was eerst in de jouwe geweest en toen de mijne! Appie is een mooi manneke!

Balen joh van je spieren.. Zijn de achterspieren niet je hamstrings?
Vandaag gebald en gescoord.. Onterecht met 2-1 verloren!

Over mijn valkjes: die zitten allemaal lekker in de kooi te brabbelen.. Ik ga even eten en dan mogen ze wel weer even vliegen!

Ik ga weer terug naar je dagboekje!

groetjes Carin

Carin

even een update: Modo is niet uitverkozen bij de stentor.. Maakt allemaal niets uit, het is een dot van een vogel.. Cali en Gijs zijn heerlijk ondeugend, doen niets anders dan eten.. De grasjes zijn echt spiegelgek.. :) Zitten de hele dag in hun spiegels te brabbelen..

Binnenkort weer foto's!

Carin

Pfff, ik zie dat de laatste posting van bijna 2 maanden geleden is.. Dikke schande! >:(

Hier gaat alles goed en zijn gangetje. Modo, Gijs en Cali zijn zeer ondeugend. Ik heb nu de kerstverlichting aan en dat vinden ze eigenlijk machtig interessant. ;) Ze zijn echt aan het kijken wat er nu om hen heen gebeurt.

De grasjes zijn ook erg actief. Sal heeft het voor elkaar bij Cali. Hij mag zijn kuif poetsen. Het is geen gezicht, klein groen beestje bij een grote, forse witte vogel.

Deze week krijg ik ook mijn kerstgratificatie en ik ga denk ik voor een ander fototoestel. Ik heb nog een oud koelkast ding en de huidige zijn zeer verfijnd. Kan ik weer mooie foto's van mijn schatjes maken! :D

Gerda

Hoi Carin,

Leuk weer wat van je te horen. Fijn dat alles goed gaat met het spul  :D
Hier heeft Yesil het op zijn 'heupen'. Hij is een beetje een 'hormoonpowerball' en is verliefd op de valkjes en op onze handen en oren.  ::)  Hij heeft energie voor 10 grasjes en dat is enorm  :o

Mooie keuze voor de kerstbonus, kunnen we allemaal mee genieten!!
Ik hoop dat je weer wat vaker langs komt!

Groetjes, Gerda

Carin

Hoi Gerda,

Ja ik wil zeker weer wat vaker gaan langskomen.. :D

Ik ben er nog niet uit, welke camera het gaat worden. Vind de IXUS wel een hele mooie voor datgene waar ik hem voor ga gebruiken.

De beestenbende is er nu uit en zitten overal. Modo en Cali zitten op de grond, Spikey zit in de kast en Gijs zit op de ventilator te slapen.
Sal probeert om ook op de grond te komen, maar wordt niet getolereerd door Calimero. Die vertoont weer wat haantjesgedrag! Sal op zijn beurt vliegt dan maar weer om Cali heen, kortom ze vermaken zich hier enorm goed! ;D