3 augustus 2025, 11:44:52

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

~Natas~

Hey Carin,

Haha leuk he vogels en valkjes.
Ze zijn dol op slopen en alles wat ze maar kunnen slopen.
Leuk die foto van Modo, lekker die sproetenkoppie.

Groetjes,

Natas

Carin

Haai Natas,

Valkjes en grasjes zijn erg leuk ondanks dat ze alles slopen!
Ik heb het viertal nu om me heen zitten!
Cali zit in de luxaflex of op mijn stoel, de grasjes op de lamp zichzelf te poetsen en Modo zit te knarsen op mijn schouder! Modo is een echt mensenvalkje!

Gisteren wat leuke foto's van Modo gemaakt, die samen met Cali de kast aan het verkennen was en later zelf op de lamp is gaan zitten.. ;D

Calimero in de luxaflex, is dan tegen zichzelf hele verhalen aan het ophangen

Modo op de lamp waar de grasjes nu zitten!

Met zijn 2en op de bureaukast..

Hmm Cali wat doe je daar? Ik ben nu alleen!

Carin

Ik zit net rustig een verjaardagskaart te schrijven, zie ik de dader weer mijn kunstplant slopen.. Ik heb hem zelf ontmaskerd.. Ik dacht dat Sal er wat mee te maken heeft, maar het is een ander... Zie de foto's voor het overtuigende bewijs:

Inmiddels probeert Cali weer de plant te slopen, maar heb er wat opgelegd.. Dat triggert hem.. ;D

Carin

Vandaag een relaxte chilldag gehad en heerlijk de tijd gehad om de birdies op de foto te zetten..

Bazinnetje, ik was aan het poetsen, maar nu kijk ik wat jij doet! Tuurlijk Sal!

Modo en Calimero luisteren naar het speeldoosje dat speciaal voor hen draait:

Modo heeft inmiddels de wijk naar de bank genomen, want de kleurige kussens lonken:

Cali bekijkt het eerst van zijn knuffel..

Hmm Toch maar naar de kussens denkt Cali

Nee, toch maar weer mijn knuffel.. laat Modo maar zitten!

Toch maar weer de bank!

Nu Modo op de blauwe kussens en Cali op het groene kussen!

Sal bekijkt het van een ander plekje

Nu ook Spikey uit de kooi, die heeft zichzelf uitgebreid bewonderd in het spiegeltje in de kooi!

Cali heeft het inmiddels hogerop gezocht en kijkt op Modo neer  :(

Sal besluit dan om Cali maar van de lamp af te jagen en het alleenrecht op te eisen:

Dit was een uurtje op een zondag in januari in Villa Kroelkip! ;D

Kirsten

Hahah op heterdaad betrapt,. hihi het slopertje :D
Prachtige foto's weer.. :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valkje-jacco

Hoi Carin,
Is Modo niet toevallig een wildkleur split cinnamon?

datzelfde heeft jacco ook en ze zeggen dat het geen split cinnamon is....

leuke foto's verder, van de slopende grasjes, och.....arme ikea-plant,

daar zijn planten toch voor?(gr.Jacco)

mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Carin

Hoi Jacco,

Ikea planten zijn te slopen.. Ook erg aan te raden, alleen betrapte bazinnetje mij toen ik bezig was :(
Greetz Calimero

*-*-*-*-*-*-*-*-*

Hoi Mitchell,

Ik heb geen idee of Modo een wildkleur Split cinnamon is!
Ik weet ook niet wie zijn ouders zijn, ik heb hem bij Jaimy toen opgeahaald.. Maar als er kenners zijn, die het wel weten, blijf ik wel erg benieuwd!

Groetjes Carin

valkje-jacco

Hoi Carin,

Jacco heeft namelijk ook die bruine waas bij zijn veren, kan nou geen plaatje laten zien, zit op school maar misschien moet je maar een topic wil openen als je duidelijkheid wil haha

gr.Mitchell

Hoi Calimero, ik vindt die plastike planten niet lekker heb liever die dure orcidejen of hoe die ook heten.... :-X

gr.Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Christine

Ik had het bij Jacco ondekt dat ie bruine veertjes in zijn wildkleurpakje heeft, Mijn Flutty heeft dit dus niet, dus ja ik weet niet of het splitten zijn daarvoor zou je al moeten kweken voor dat te kunnen weten...

Carin,
Prachtige foto's vooral van de boef!! Toen ik het las in het begin dacht ik dat het één van de grasjes was maar blijkbaar had ik het mis! Wel grappig hoe Cali de plant stuk maakt! Al een geluk dat die plant niet echt was anders was het ergerder geweest! ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Hoi Carin,

Wat een grappige fotorepportage. Ik lag dubbel om 'het slachtoffer' en de 'vermoedelijke daders' en uiteindelijk het 'op heterdaatje'.
Wat een geluk dat Modo zo aan je gehecht is dat hij meteen terug kwam. Jeetje wat een paniek zul je even hebben gehad. Gelukkig is het goed afgelopen.

Split cinnamon is geen uiterlijk kenmerk! Modo zit vaak voor het raam toch?? Daar worden zijn veertjes lichter van, nieuwe veren zijn dan donkerder en daarom zie je verschil.
Geen enkele split is uiterlijk te zien, alleen bij split bont zijn er wat bonte plekjes in de nek te zien.

Ik kom snel weer kijken in Villa Kroelkip!!!

En hopenlijk komen er nog vele 'chilldagen'!!!!

Groetjes, Gerda

Rianne

Hoi,

leuke foto's Carin! Fijn dat het zo goed gaat met Modo. :)

Carin

Hallo allemaal,

heel erg bedankt voor de leuke reacties!! Ik was echt geschrokken toen Mootje het trappenhuis invloog.. Maar alles is goed afgelopen! Modo zit lekker te pruttelen in de kooi!

Wat betreft de kleurtjes van Modo en de zon: de kooi staat niet in de zon, wel bij het raam. Modo is een valkje wat het liefst in het zonnetje zit.. Of op de vensterbank of op de grond.. ;D

Calimero probeerde net weer de plant te slopen.. Ik heb hem er af gehaald!
Vanavond kwam ik thuis uit mijn werk, de kooi mag dan open en de birdies mogen er uit! Calimero vliegt dan naar de lamp en gaat daar zitten. Op een bepaald ogenblik vliegt hij naar me toe in de keuken.. Zie ik dat hij een hele bruine staart heeft waar een stuk van af geschroeid is.. Meneer heeft met zijn staart op de lamp gezeten en dat is gaan schroeien! >:(
Ik geloof niet dat hij er last van heeft!

Cali vrolijk in de lens:

Groetjes Carin

Gerda

Het lijkt Spikey wel. Die ging op de halogeenlamp zitten en schroeide toen ook zijn staart. Hij vloog met een gil weg!! De vonken sloegen er echt af. Ik schrok me rot.
Wat denk je dat meneer een kwartiertje later deed?? Ja hoor, meteen weer op de lamp.
Daarom staat die lamp niet aan als de valken en grasjes eruit zijn.

Hier is Azuultje enorm in de rui. Niet normaal, van alle veren die uitgevallen zijn, kun je bijna een kaal grasje mee bekleden  ;D

Blijf maar lekker veel foto's maken!!!

Groetjes, Gerda

Carin

Hoi Gerda,

Grappig dat Spikey toch weer op de lamp is gaan zitten. Ik heb de lamp vanavond aan en Calimero zit er gewoon weer op. Zojuist zaten ze weer bij mij op de kast. Modo zit te poetsen en Cali loopt op de kast rond..

Ik heb geen last van een in de rui zijnd grasje.. Wel zielig voor Azul als hij nu in de rui is met de komende kou!

Nog even wat foto's van de beestenboel:

Cali op de kast..

Poetsende Modo

Groetjes Carin

Carin

Vanmorgen heerlijk gelopen hier in de bossen! Harde ondergrond, maar wel lekker!!

Sal is verliefd!! ;D :-* En op wie? Niet op een vrouwelijk grasparkietje, ook niet op Spikey.. Maar op een valkparkietje.. Calimero, alleen is de liefde niet wederzijds :(.

Sal is de hele morgen al bij Cali in de buurt.. Biedt hem eten aan vanuit zijn snaveltje, wil tegen Cali aanzitten, snavelen, alleen Cali wil niets van Sal weten. Zo triest voor Sally-Bally.

Als Cali naar de andere kant van de kooi hopt, gaat Sal er achter aan. Sal begint een erg mooi liedje voor Cali te zingen, alleen die vindt het niet leuk. Cali gaat naast Modo zitten, dan probeert Sal aan de andere kant te gaan zitten en avances te maken of tussen Cali en Modo te gaan zitten..

Een klein grasparkietje naast een fors valkje! :D