3 augustus 2025, 13:35:10

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

Carin

Hoi Suus,

Ik zet Modo vaak voor het raam, hij kan het zelf niet met zijn ruggetje en dan volgt Calimero hem vanzelf!

Grappig dat je jezelf in het plaatje van Woody Woodpecker herkent! Ik heb er vandaag ook zo bijgelopen ;D

groetjes Carin

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

Lin

Hey,

De beste wensen! Zo te lezen dus een leuke jaarwissleing gehad. fijn ook dat de valkjes niks gemerkt hebben.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Vandaag de laatste dag van mijn vakantie :(, maandag weer werken!

De grasjes en de valkjes zijn er de hele middag uitgeweest en dat was dikke pret. Calimero vliegt tegenwoordig met de grasjes mee, dus er zoeven drie vogels om je hoofd heen. Modo doet op zijn manier mee. Die waggelt op de grond en gaat bovenop mijn slof zitten, zodat ik hem op moet tillen. Voldaan zit hij op mijn schouders de wereld te bekijken en is er niet af te krijgen. :D

Modo is in de rui en krijgt een lekker geel koppie. Ook krijgt hij donkergrijze vlekken door zijn verenkleed heen en zijn vleugels worden donkergrijs.. Lekker contrasterend..

Cali is aan het fluiten. Dan ziet hij buiten weer wat gebeuren en hop daar hoor je hem weer! Ook heeft hij de staanlamp ontdekt om vanuit daar de wereld te bekijken! ;D

De grasjes hebben mijn drinkglazen ingenomen. Spikey gaat erop zitten en kijkt lekker eigenwijs om zich heen. Sal vindt het interessanter om tegen het glas te tikken. Daar zijn ze gewoon een half uur zoet mee..

Dit was even een dag uit het leven van Villa Kroelkip! ;D

~Natas~

Hey Carin,

Jaja voordat je het weet zit je vakantie er weer op hoor.
Wat vliegt die tijd dan voorbij he.
Modo is een mooi valkje, en straks na zijn rui wordt hij nog mooier met dat gele koppie  ;D
Sterkte maandag met werken.

Groetjes,

Natas

Kirsten

Ja demi moet maandag ook weer naar school,. het is weer even over met de pret helaas :-\ :P

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Carin

Hallo allemaal,

Ik wil er nog niet aan denken om maandag weer te gaan werken.. Echt geen zin.. Ook omdat ik denk dat ik thuis nog zoveel te doen heb!

Vandaag mijn kast met pa in elkaar gezet, dus veel spullen bij de kooi van de valkjes neergezet. Die snapten er niets van. Zaten alles te bekijken met grote ogen.

Modo is in de rui, maar ik zie bij hem allemaal gele spikkels in zijn masker komen.. Mijn spikkelvalkje!

Ik heb wat trosgierst in de kooi opgehangen en dat zorgde voor ruzie in de kooi tussen Spikey en Calimero. Een valkje ruzie aan het maken met een grasje. Beiden zaten met hun snavels tegen elkaar aan te tikken. Ik heb er maar even bijgestaan. Sal en Modo waren vreedzaam aan het andere stukje trosgierst aan het knabbelen!

Straks lekker Idols kijken met Calimero. Hij gaat op de rand van de bank zitten en bekijkt de TV. Wat hij ziet weet ik niet, maar het ziet er bij hem altijd erg interessant uit 8).
Als het hem verveelt, gaat ie weer terug de kooi in.. Modo opzoeken! ;D

~Natas~

Hi Carin,

Joepie kijkt ook altijd mee hoor.
Hij gaat dan op de tafel zitten en gaat recht voor de tv zitten hoor.
Wat ze zien weet ik niet, maar ze zien wel bewegingen hoor.
Joepie reageert ook op bepaalde dingen, en als hij het zat is komt hij weer bij ons zitten.
Leuk he valkjes in de rui...........

Groetjes,

Natas

Carin

Hoi Natas,

Modo in de rui is verrassend.. het wordt een bont spikkelkontje.. ;D

Ik heb gisteren Calimero bekeken tijdens idols. Hij ziet idd wat en bekijkt dat.. Dan vliegt hij even terug naar Modo, maar dan wint zijn nieuwsgierigheid weer en gaat weer kijken. Heel apart..

Alle birdies zitten nu in de kooi en mogen er vanmiddag weer uit. Ik moet zo weg en laat ze er dan liever niet uit.
Sal zit de hele tijd voor zich uit te borrelen, maar krijgt geen aandacht van Spikey, die het spiegeltje mooier vindt!
De valkjes zitten bij en met elkaar te kroelen. Cali zit in de kuif van Modo en die vindt het allemaal wel best! Daarnaast fluit Cali het hele huis bij elkaar.. Kortom gezelligheid in huize Kroelkip :)

Groetjes Carin

Carin

Villa Kroelkip heeft een Furby! Zo'n leuk wollig beestje wat praten kan.

Vanmiddag heb ik een Furby gekregen en vanavond natuurlijk uitgetest! :D De valkjes zaten op mijn schouder of op de bank toen Furby terug begon te praten. Modo's kuif ging omhoog, zo van wat is dit? Calimero verschuilde zich maar achter mijn hand, hij vond het eng! En de grasjes? Die zaten weer eens in de gordijnen ;D!

~Natas~

hey Carin,

Dit wil ik wel eens op film zien hoor.
Lijkt me geweldig om te zien hoe ze hierop reageren.
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

Natasje

Carin

Hoi Natas,

Ik zal er weleens foto's van maken. Ik heb nog een koelkast van fotocamera zonder filmoptie..

Gisteren Furby aangezet bij de valkjes. Cali vloog terug naar de kooi en Modo zat op mijn hand.. Modo zag dat snaveltje tegen hem praten en roets daar hobbelde hij weer terug mijn schouder op!

Ik heb tegenwoordig een geel kussen op de bank liggen en dat vinden beide birdies ook geweldig! Sterker nog, Modo gaat op dat gele kussen slapen. ;D
Ook daar zal ik morgen ofzo eens foto's van maken!

Groetjes Carin

Carin

Daar zijn we weer na een aantal dagen! :)

Modo zijn staartveren groeien aardig aan, dus het mannetje gaat steeds beter vliegen ondanks zijn kromme rug. Gisteren vloog hij van de kooi op mijn hand, toch een afstand van een meter of 2. Cali ontdekt steeds meer, hij doet echt de grasjes na. Zitten zij op de lamp, dan gaat Cali erbij zitten.

De furby is nog steeds niet favoriet bij de beestjes.. Modo heeft meer lef als Cali.. Als Furby aanstaat, vliegt Cali weg, Modo kijkt met vol verstand en de grasjes vinden het ook interesting!

Bij de grasjes is de lamp erg favoriet. Beiden gaan erop zitten en maar kijken! Ook heb ik een parkietenstandaard. Sal zit daar op en zit dan continue tegen dat nepparkietje aan te praten en te tikken.. Ik heb een foto van de grasjes op de lamp gemaakt! De overige foto's zijn niet gelukt.. Ik denk dat mijn camera het binnenkort gaat begeven!

De grasjes op de lamp:

Op de voorgrond zie je Sal's nepvriendje!

Carin

Vandaag een aantal foto's gemaakt! Furby op de foto gezet..
Modo was me weggevlogen.. De buurman kwam aan de deur voor een brief van de woningbouw.. Mootje zat op mijn schouder (niet op bedacht) en vloog weg het trappenhuis in.. Hij hoorde me gelukkig wel en kwam teruggevlogen.. Gelijk naar binnen gebracht.. Pff stond even te trillen op mijn benen! :o

Vanmorgen ben ik bij de dierenzaak van het valkje geweest en het valkje had voor kerst een goed tehuis gekregen bij een mevrouw die erg veel van valkjes wist. Volgens de eigenaar van de zaak was het beestje absoluut niet tam, veel aandacht nodig en aardig bijterig en agressief!

Vanmiddag ben ik even weggeweest en kom terug, is mijn kunstplant van de IKEA gesloopt! De daders zijn of de grasjes of Calimero! Sal zat van de week al op de plant te grasduinen, dus ik vermoed dat de dader van het grasparkietengeslacht is!

Het slachtoffer

De vermoedelijke daders:

of toch deze lieverd?

En nu de foto's:

Modo en zijn spikkelkopje en gekleurde plekken op zijn vleugel. Je ziet ook erg goed dat zijn pennen aangroeien, alleen blijft de vleugel erg rafelig! Hoe dat komt, weet ik niet!

Dit is Furby:

En nog wat Modo en Calimer samen en apart: