2 augustus 2025, 23:40:32

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

Carin

Gisteren wat kattegras voor de bende hier gekocht en je raadt het al: Alle vier vinden ze het enorm lekker, de grasjes wat meer dan de valkjes! Vooral Spikey (gele) weet van gekkigheid niet wat hij moet doen om dat gras te kunnen eten:

Sal op kattegras en in de spiegeling van de ruit zie je Spikey bungelen:

de valkjes keken gewoon toe!

Groetjes Carin

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Carin

Even een update vanuit Villa Kroelkip..

De staart van Cali is lichtelijk bruin, maar hij kan het niet nalaten om op de lamp te gaan zitten..Hoezo niet eigenwijs?

Modo heeft een bakje met Muesli boven mijn computer ontdekt en zit daar graag aan te smikkelen. Hij gaat dan in het bakje zitten en eet zo zijn buikje rond..

Cali daarentegen vindt het heerlijk om gekroeld te worden.. Niets is hem te gek.. Zijn bekje gaat er van open..Modo wordt na verloop van tijd jaloers en zo sta je dus in stereo te kroelen:

Met Modo erbij:

Dan Modo maar kroelen, die gaat er echt voor liggen:

Samen even terug op aarde komen:

Dan komt Sal op de grond en moet Cali daar zeker bij zijn:

Sal op de kooi..

Sal vliegt achter Cali aan en nu Spikey ook.. Vanmiddag zaten Cali en Spikey samen op de bureaulamp. Spikey tikte tegen Cali zijn snavel aan en Cali vond het best.. Dus Spikey heeft wel succes bij Cali!

Op het einde denkt Cali: Ik vind het allemaal wel best! De zijkant van de kooi is het Einde!

Christine

Prachtige foto's met een mooi verhaal en een heel leuk einde!! Je doet echt je best voor Modo! Modo wordt echt mooi met zijn geel koppietje!!

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Carin

Hoi Christine,

Bedankt voor je reactie!

Ja, ik doe veel voor Modo, maar krijg er onwijs veel terug van hem.. Het is zo'n lief vogeltje. Je merkt met een aantal dingen niet dat hij last heeft van zijn rug, maar met andere dingen wel weer.. :'( Ik moet hem echt helpen om ergens op te komen(stoel, bureaulamp) of uit te komen (kooi), maar hij kan inmiddels ook redelijk vliegen en doet dan zelf verwoede pogingen om ergens naar toe te vliegen. Het gaat niet altijd allemaal even goed..

Dan komt hij naar me toe gelopen en blijft op mijn slof zitten of krabbelt via mijn broekspijp omhoog..

Modo is echt een schatje, ben ook heel blij met hem..

Groetjes Carin

Christine

Zolang jij er bent gaat Modo zich ook veel gelukkiger voelen! Je ziet dat hij jou hulp nodig heeft en je geeft dat dan ook! Modo is ontzettend gelukkig bij jou! Dank zij jou kan hij gewoon overal aankomen en voelt hij zich ook gelukkig!  ;) :-*

Rianne

Ik denk dat Modo wel geleerd heeft hoe hij om moet gaan met zijn beperkingen. Maar hij kan in principe alles, met of zonder hulp, en zo heeft hij een valkwaardig bestaan. :)

Carin

Ik denk dat Modo absoluut een valkwaardig leven heeft.. Ik zie hem bijna nooit sjagi of boos.. Tuurlijk moet ik hem helpen met een aantal dingen, maar zelfstandig dingen doen, doet hij ook.. Erg ondernemend sproetig mannetje is het! En errug lief! ;)

Carin

Helemaal vergeten te vertellen..

Elke avond als de valkjes en de grasjes eruit zijn, mogen zij youtube kijken.. Ik zoek elke keer een leuk filmpje met een valkje op en Modo en Cali fluiten wel mee.. Hun favoriete filmpje is Nezumi die tegen Azul fluit..

Dus voor de valkjes niet dit..

Maar YOUTUBE!

Groetjes Carin

Gerda

Wauw ik ben helemaal trots dat hun favoriete film "Nezumi fluit tegen Azul" is!!!!   :D :D

Groetjes, Gerda

Gerda

Hoi Carin,

Deze vind ik helemaal geweldig

Gewoon er plat voor gaan liggen!!!!

Wat heerlijk trouwens dat het viertal zo goed met elkaar op kan schieten. Hier is Spikey niet gesteld op de grasjes. Maar goed, ze hebben elkaar (in een soort "can't live with you - can't live without you" relatie). Het ene moment hebben ze ruzie en het volgende moment zitten ze elkaar weer te voeren of zitten ze dicht tegen elkaar te babbelen!!

Groetjes, Gerda

Carin

Hoi Gerda,

Modo gaat er altijd voor liggen.. Als hij op mijn schouder zit en ik kroel hem, dan ligt hij echt soms in de meest vreemde houdingen en moet ik echt wel kijken of hij zijn nekkie niet breekt!

Mijn grasjes hebben ook een soort van dat relatie met elkaar.. Lekker bekvechten met zijn tweeen, maar ook samen voeren en vliegen. Op het moment is Spikey erg dol op zijn houten spiegeltje. Hij vertelt zichzelf hele verhalen.. Ook als de kooi open is, doet Spikey niets anders.. Heel erg lief!

Groetjes Carin

Lin

Hey,

Fijn dat alles goed gaat hier! en Youtube is wel verslavend he? Mijn filmpjes zijn al 7000 bekeken volgens mij!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Hoi Lin,

Youtube is echt verslavend.. ik weet nu ongeveer wel op welke filmpjes de birdies reageren.. Dus die zoek ik op en zet aan..

vanavond hebben we playbackshow van voetballen.. ik moet nog even een filmpje halen om het op te kunnen nemen.. En Kolk lief aankijken of zij eventueel mijn act filmen kan :)

Overigens ga ik as week beginnen met mijn reiki.. Volgens de reikimaster kunnen valkjes ook ge-reikied worden, dus dat gaan we zeker proberen.. Willen ze het niet, dan vliegen ze wel weg! Maar ik laat jullie wel weten hoe die schatjes van mij erop reageren!

Carin

Vandaag deel 1 van Reiki gehad en het was erg leuk.. In deze les leer je hoe je jezelf en anderen kan behandelen. Je krijgt een initiatie en verder oefen je veel op jezelf!

Thuisgekomen zojuist en gelijk geoefend op mijn schatjes..
De grasjes vlogen gelijk weg, dus bleven Modo en Cali over..

Bij Modo gedaan en die begint gelijk te knorren.. Cali wordt jaloers en bijt me vingers.. Maar als ik Cali probeer te reiki-en buigt hij wel zijn koppie en geniet.. Maar zal het morgen wel eens navragen hoe en wat bij valkjes!