9 mei 2025, 01:44:19

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

carco

Hoi Mandy

Ik zou de 5e graag willen hebben:maar ik mag niet meer thuis :'( :'(
Ik blijf nog even zeuren en anders misschien volgend jaar?
Ach ja eigenlijk was 6 de limiet en nu zijn het er al 7, maar 8 klinkt beter toch ;D
Wel vreemd uit 1 nest, geen enkele pop.
Hoe gaat het nu met jou Mandy?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

10 september 2005, 02:23:12 #211 Last Edit: 10 september 2005, 02:29:49 by Mandy
Citaat van: carco op  7 september 2005, 08:27:58
Hoe gaat het nu met jou Mandy?

Met mij? Moe en aan vitamine V toe! 8)
Maar straks heb ik lekker de eerste 2 weken van oktober vakantie en dan gaan we zowieso 8 dagen weg, naar de zon, een last minute. Het is goed, we zijn al 2 jaar niet weg geweest en die 2 weken in augustus was niks. :-\
En morgen gaan we Rico het konijn koppelen aan hopelijk een nieuw vriendinnetje. Als dat lukt laat ik dat nog wel weten bij "andere dieren". ;)

Hier nog een nieuwe foto van de jongen van Idem&Dito;

Op zich gaat het wel goed maar ik heb jong 4 en 5 bij moeten voeren want die krijgen een stuk minder te eten;

Dit was na de pap;

En dit zijn de 3 oudste die wel beter gevoerd waren;

Citaat van: carco op  7 september 2005, 08:27:58
Ik zou de 5e graag willen hebben:maar ik mag niet meer thuis :'( :'(
Ik blijf nog even zeuren en anders misschien volgend jaar?
Ach ja eigenlijk was 6 de limiet en nu zijn het er al 7, maar 8 klinkt beter toch ;D

Vind ik ook hoor! ;)
Inmiddels zijn ze alle 5 al besproken. ;D

Citaat van: Lin op  6 september 2005, 19:32:25
Wat is de berekening dan? of bedoel je wat anders. Jij hoopt op een albino en ik krijg er elke keer 2/3 per nest terwijl ik dat eigenlijk niet wil, omdat ze toch zwakker zijn bij mij. Apart!

Dit is de berekening;

Idem: Witmasker lutino (=albino) man '04, split voor {X1: cinnamon gepareld}
& Dito: Bonte cinnamon geparelde witmasker pop (jong K&B)'04

Zonen:
50% Witmasker cinnamon gepareld, split voor bont {X1:  lutino}
50% Witmasker, split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
Dochters:
50% Witmasker cinnamon lutino gepareld (=albino), split voor bont
50% Witmasker lutino (=albino), split voor bont

Citaat van: Christine op  6 september 2005, 23:22:28
nu ik is heel goed kijk naar de foto's kan ik al een beetje meer volgen wie de twee laatste zijn was wel ff zoeken maar ben er uit :D

Het was vlnr de jongste naar de oudste, bij de laatste 2 foto's. Ik probeer de jongen altijd op volgorde te leggen met het maken van foto's. Ook voor mezelf is het dan duidelijker anders weet ik het ook niet meer hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Christine

ja maar ik vroeg dat omdat ik het laatste wat nu ondertussen al het 4de toen nat was op de foto en ineens ligt daar nog eentje bij tja dan is het al wat zoeken

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

Dat wordt straks proppen op je handen als je ze nog wil vasthouden. Jammer dat de ouders niet super voeren bij het ene nest. Maar wie gaan al je dieren verzorgen als je op vakantie gaat?

Ik ben benieuwd met welk opvang konijn je nu mee thuiskomt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

dat vraag ik me nu eigenlijk ook af wie gaat er voor de valkjes zorgen :o :o

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

13 september 2005, 00:18:54 #215 Last Edit: 13 september 2005, 00:38:55 by Mandy
Citaat van: Lin op 10 september 2005, 12:09:55
Maar wie gaan al je dieren verzorgen als je op vakantie gaat?

Citaat van: Christine op 10 september 2005, 12:21:26
dat vraag ik me nu eigenlijk ook af wie gaat er voor de valkjes zorgen :o :o

Dat gaan mijn broer en vader doen. En mijn broer woont hier in de straat dus dat is makkelijk. :)
We gaan zowieso pas na het weekend van 1-2 oktober weg en vlgs de planning zou het laatste jong van dit jaar, de jongste bij Jut&Jul 3 oktober uit moeten vliegen met 4 weken. Dan kan dat laatste blok ook weg.
De valken zitten dan niet meer apart in de kooien maar dan zijn alle deurtjes open en kunnen ze weer van voor naar achter.  ;)
Ik zal dan voor het gemak van mijn broer en vader de achterste kooien dicht laten zodat ze daar geen eten/drinken neer hoeven te zetten. Dan is het alleen maar in de grote kooi water en voer.
Alleen zullen die dat wel 's avonds doen dus ik moet dan vantevoren de valken laten wennen dat ze 's avonds eten krijgen.
Ik moet alleen even kijken hoe laat het tegen die tijd licht en donker wordt want het is natuurlijk niet handig als ze pas vers eten/drinken hebben als het alweer donker is... 8)

Chico de roodstaart en de grasparkieten (die eigenlijk van hun waren) gaan daar logeren, Paco gaat naar het pension en m'n broer/vader zorgen ook voor de konijnen en dat was het. ;)

O, ja en ook wel leuk, bij m'n broer hebben pas 2 roodstaarten, 1 kaketoe, 4 grasparkieten en 2 katten gelogeerd van de stiefzus van mijn schoonzus voor 4 weken en hij heeft toen die roodstaart wat nieuwe dingen geleerd.
Hij heeft die toen oa "appeltje eitje" geleerd wat een stopwoord van hem is. Maar wij zijn hem voor, dat hebben wij Chico al geleerd hahaha!  ;D
Nu nog wat anders verzinnen, zijn naam met iets erachter ofzo, hihi, stout hé. :D

Mandy

13 september 2005, 00:20:25 #216 Last Edit: 13 september 2005, 00:22:10 by Mandy
Met de jongen van Idem&Dito gaat het prima. ;D

Deze foto staat nog niet op mijn site en ik wilde 'm doormailen naar iedereen maar er is iets mis met m'n Outlook. ::)

Hier zijn op volgorde jong 5, 4 en 3 te zien. Ik hoefde ze zoals je ziet dus niet bij te voeren. :D

Ankie

Hoi Mandy

Ook hier gaat het wel lekker gelukkig !!
Wat een schattige foto's !!
Genieten hoor !

Groet van Ankie

Rianne

:o wat een volle kropjes! Konden ze nog wel overeind blijven zitten?? ;)

Mandy

Weer een "nieuwe" foto, van afgelopen vrijdag;

Ze worden prima gevoerd en groeien goed. :)
En met z'n 5-en poepen ze zoveel dat ik iedere dag het blok schoon moet maken! :P

Citaat van: Rianne op 13 september 2005, 11:32:35
:o wat een volle kropjes! Konden ze nog wel overeind blijven zitten?? ;)

Hahaha, nee ze liggen op hun buik en volle krop! ;D

Petra en Cheeky

Dat gaat lekker Mandy! Ze houden je dus goed bezig!  ;) ;D
Lieve foto van de ukkies!

Groetjes,
Petra

Caroline

Hoi Mandy,

Even weer eens wat foto's van Fleur & Pablo. Alles gaat goed met ze vooral Pablo kijkt wel uit naar Chica, de nieuwe bonte cin. witmasker, omdat nu Binky & Fleur de hele dag voor zijn neus zitten te kroelen. En hij dan lekker met Chica kan kroelen, of tenminste dat hoop ik. want ik vind het zo zielig voor hem. Maar nu kroel ik hem gewoon lekker, zie 2de foto.
Hieronder vooraan Fleur met Binky(L.) & Pablo (R.) op de achtergrond.

Pablo lekker kroelen.

Nou ik hoop dat het plaatsen van de foto's is gelukt want ik ben er nog steeds geen ster in.

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur & Pablo.  :-* :-* :-* voor Chica. tot over 1 1/2 week.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Christine

Heel goed gelukt Caroline maar welk valkje neem jij van mandy? zusje van Tosca??

Caroline

Hoi Christine,

Als alles goed blijft gaan en daar gaan we wel van uit dan krijg ik inderdaad een zusje van Tosca. En wel het tweede jong, Chica. Jouw Tosca is ook een poepie hoor maar die had jij al ingepikt, grapje hoor. ;D Ik viel vanaf het begin al op jong 2 en was blij dat jij voor de eerste ging.
Fleur, op de foto's hierboven is een jong van het tweede nest van Suske & Wiske, geboren 27 juni. Zij is dus ook een zus van Tosca en Chica.
Chica is gisteren uitgevlogen, zie hieronder

Sorry Mandy,
Even een foto van Chica in het verkeerde dagboek, maar mag wel hè, is ook een jong van jou.

Dus Christine, misschien komen Tosca & Chica wel samen bij Mandy binnen.

Groetjes maar weer, van Caroline, Binky, Fleur & Pablo.

PS. De laatste is trouwens jong van Jut & Jul, ook van Mandy hoor. En ons mam heeft een broer van Mika, of Miko? Dus uit het eerste nest van Idem & Dito. 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.