9 mei 2025, 21:50:47

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Mandy,
Ziet er een beetje vreemd uit, maar zouden idd etensresten kunnen zijn. Ik denk niet zo snel aan een schimmel, omdat de schimmels die bij vogels voorkomen met name de luchtwegen en/ of darmen aantasten. (ik heb sectiefoto's van een eend met schimmelinfectie).

Toevallig heb ik onlangs een haan behandeld met het geel (Trichonomias). Dit is een protozoa die onder andere de keelholte aantast met een geel-wit beslag. Hierbij treedt onder meer slijmvorming op, waaraan twee hennen zijn overleden. Deze ziekte komt met name bij duiven voor.
(ook hier heb ik foto's van).

Ik denk dat de kans dat jou vogels dit hebben heel klein is. Ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kirsten

Hoi Mandy,.

Ik heb ook je site weer even gekeken en wat een prachtige foto's staan er :) Jammer dat twee jongen het niet gered hebben :-\
Ik las bij jou en karin (geloof ik) het stukje over appelazijn,. Ik ken dit niet, gebruik je dit alleen als je jongen hebt of bij iedereen en wat is de functie ervan?,. bedankt alvast voor je info
Ook vroeg ik me af wat je bedoel met donkere pootjes?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey Mandy,

Ik heb alles weer bijgelezen. Ook ik vind het natuurlijk erg jammer van de jongen. Maar wat ik begrijp hebben Oki&Doki 6 jongen of heb ik het verkeerd? Gaat dat goed met voeren dan? Ik heb met 4 al problemen. Ook heb ik je website bekeken (eindelijk) en ik ben erg jaloers op je de websiet ziet er professioneel uit, wordt vaak bijgehouden en je hebt hele mooie fotos van je prachtige dieren.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ik leesde net dat jij appelazijn geeft maar hoeveel mag je er van geven in het water??? want wij hebben dat hier ook staan dus ja zou dat wel is willen weten

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

Met de jongen gaat het tot nu toe allemaal goed. :)
Wegens drukte en omstandigheden heb ik even geen foto's. Die komen morgen of overmorgen. ;)

Met het jong bij Oki&Doki gaat het nu goed, geen wit beslag meer, dus toch etensresten geweest dan denk ik. ::)

Citaat van: Kirsten op  9 juli 2005, 22:37:53
Hoi Mandy,.

Ik heb ook je site weer even gekeken en wat een prachtige foto's staan er :) Jammer dat twee jongen het niet gered hebben :-\
Ik las bij jou en karin (geloof ik) het stukje over appelazijn,. Ik ken dit niet, gebruik je dit alleen als je jongen hebt of bij iedereen en wat is de functie ervan?,. bedankt alvast voor je info
Ook vroeg ik me af wat je bedoel met donkere pootjes?

Groetjes
Kirsten

Ik ben appelazijn gaan gebruiken na een tip van Karin.
Het schijnt bloedzuiverend te werken. Ze krijgen om de 2 dagen appelazijn door het water van DHP, dat is eigenlijk voor duiven.
En bedankt voor het compliment. ;)

Citaat van: Christine op 12 juli 2005, 12:39:44
ik leesde net dat jij appelazijn geeft maar hoeveel mag je er van geven in het water??? want wij hebben dat hier ook staan dus ja zou dat wel is willen weten

Je moet 1 dop op 1 liter water doen.
De andere dag doe ik er vitaminedruppels door en de andere dag gewoon water, zo krijgen ze van alles wat binnen. :)

En Kirsten, als je bij de foto van Jut&Jul kijkt dan zie je al dat het middelste jong donkerdere pootjes heeft dan de andere 2. Dat is ook een teken dat dit een gewone geparelde witmasker wordt en de andere cinnamons. Cinnamons houden namelijk lichte pootjes. ;)

Citaat van: Lin op 12 juli 2005, 12:18:35
Hey Mandy,

Ik heb alles weer bijgelezen. Ook ik vind het natuurlijk erg jammer van de jongen. Maar wat ik begrijp hebben Oki&Doki 6 jongen of heb ik het verkeerd? Gaat dat goed met voeren dan? Ik heb met 4 al problemen. Ook heb ik je website bekeken (eindelijk) en ik ben erg jaloers op je de websiet ziet er professioneel uit, wordt vaak bijgehouden en je hebt hele mooie fotos van je prachtige dieren.

Groeten, Lin

Bedankt. :)
Oki&Doki hebben 4 jongen om voor te zorgen. Jong 5, 6 en 7 van Pino&Pipo en hun eigen 1e jong.
Jong 2 en 3 zijn dus overleden.
Jong 4 en 5 zijn bij Ot&Sien geboren en doen het goed.

Maar in hun 1e ronde hadden ze 5 jongen en dat ging ook goed, nu met 4 jongen ook.
Pino&Pipo hebben 5 jongen en ook dat gaat goed.
En ik heb wel eens grotere nesten van 6 en 7 gehad en dat ging wel, maar vaak zag je dan dat de jongste achterblijvertjes werden. Dus ideaal is het niet, daarom probeer ik dat ook te voorkomen en op tijd eitjes of jongen over te leggen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

12 juli 2005, 23:48:17 #110 Last Edit: 15 juli 2005, 02:00:18 by Mandy
Ik stond vandaag trouwens een beetje raar te kijken, want het 5e ei van Pino&Pipo dat ik bij Oki&Doki heb overgelegd daar is een gepareld valkje uitgekomen. Dat is niet zo raar, maar wel dat ik vandaag zag dat het een cinnamon gepareld valkje wordt?! ::)
Eigenlijk kan dat helemaal niet want Pino is niet split voor cinnamon. Hij heeft al een hoop jongen op de wereld gezet maar nog nooit een cinnamon. Ik denk dus dat Pipo vreemd is gegaan en dat Hans of Peppi er een keer op heeft gezeten. :P
Van hun weet ik nog niet of die split zijn voor cinnamon.

Het oudste jong bij Suske&Wiske wordt inderdaad een bonte cinnamon witmasker pop is nu te zien, maar dat dacht ik al wel. :)
Het 2e jong wordt inderdaad een gewone bonte witmasker man en bij het 3e jong kan ik het nog niet officieel zien. Misschien morgen of overmorgen als ik nieuwe foto's maak. 8)

Kirsten

Citaat van: Mandy op 12 juli 2005, 23:35:26
En Kirsten, als je bij de foto van Jut&Jul kijkt dan zie je al dat het middelste jong donkerdere pootjes heeft dan de andere 2. Dat is ook een teken dat dit een gewone geparelde witmasker wordt en de andere cinnamons. Cinnamons houden namelijk lichte pootjes. ;)

ehhh ik ben eens rond gaan kijken hier, maar ehh verliezen ze die donkere pootjes weer een beetje want ik heb hier bijv een koppel witmasker geparelde man en cinnamon geparelde pop, maar de pootjes hebben allebei dezelfde kleur. Ook van de andere zie ik het niet?,. ohh haha zal ik het ooit leren?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Hier zie ik het verschil wel hoor, maar minder dan als ze jong zijn, als ze jong zijn kan je het verschil dus goed zien. 8)

Mandy

15 juli 2005, 02:05:54 #113 Last Edit: 15 juli 2005, 02:10:28 by Mandy
Citaat van: Mandy op 12 juli 2005, 23:48:17
Ik stond vandaag trouwens een beetje raar te kijken, want het 5e ei van Pino&Pipo dat ik bij Oki&Doki heb overgelegd daar is een gepareld valkje uitgekomen. Dat is niet zo raar, maar wel dat ik vandaag zag dat het een cinnamon gepareld valkje wordt?! ::)
Eigenlijk kan dat helemaal niet want Pino is niet split voor cinnamon. Hij heeft al een hoop jongen op de wereld gezet maar nog nooit een cinnamon. Ik denk dus dat Pipo vreemd is gegaan en dat Hans of Peppi er een keer op heeft gezeten. :P
Van hun weet ik nog niet of die split zijn voor cinnamon.

Nou ik weet wie het geweest is hoor; Peppi, het wordt namelijk een GEELWANG! ;D

Wat een verrassing zeg! :D
Maar dat betekent dus wel dat ook Pipo wel van vreemd gaan houdt! :P

Dit wordt dus een cinnamon geparelde geelwang pop en ik ga ze mooi zelf houden voor de TT! ;)

Mandy

15 juli 2005, 02:20:02 #114 Last Edit: 15 juli 2005, 02:23:19 by Mandy
De jongen van Pino&Pipo;

De lutino is 12 juli uitgevlogen en ga ik zelf houden voor de TT.

De jongen van Suske&Wiske;

De jongen van Jut&Jul;

De jongen bij Ot&Sien;

Van de jongen van Oki&Doki ben ik vergeten een groepsfoto te maken, die komt morgen. ;)
Daar gaat het ook allemaal goed mee.

Bianca

GAAF!
Wat een verrassing zeg, een kleine geelwang, stoerrrrrr.
Gefeliciflapstaart!

Bianca
(Wat hoor ik nou kom jij dit weekend rotterdam onveilig maken?
hihihihihi ::))

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

15 juli 2005, 13:11:19 #116 Last Edit: 16 juli 2005, 13:19:02 by Mandy
Bedankt hoor! ;D

En heel misschien dat jong 7 ook nog een geelwang kan worden, dat wordt een bont geparelde pop en daar gaan nu de wangveren doorkomen maar ik zie nog geen rood, afwachten maar. :)

En inderdaad, we gaan morgen naar R'dam en Paco gaat mee, ben benieuwd! ;D

Maar hier is dan alsnog de foto van de jongen van Oki&Doki;

De geelwang zit in het midden. ;)

Mandy

16 juli 2005, 13:16:06 #117 Last Edit: 18 juli 2005, 21:08:49 by Mandy
Ot&Sien maken er weer een potje van.  >:(
Ze laten hun jongen overdag weer veel en lang alleen. :(
Ik zag zojuist dat de jongste van Oki&Doki zelfs witte pootjes had van de kou! :o
Ik heb die nu op goed geluk bij de 2 kleintjes van IDem&Dito gelegd nadat ik 'm wat warme pap in het lege kropje had gedaan. :-\
Idem&Dito blijven tenminste hun jongen warm houden dus hopelijk heeft hij daar een kans. ::)
De andere 2 bij Ot&Sien doen het redelijk. De oudste van Oki&Doki doet het goed maar de witmasker van Jut&Jul die eigenlijk even oud is, is veel kleiner. :-\

O, ja en de jongste bij Oki&Doki wordt bont gepareld maar dat zal wel met cinnamon zijn want gewone bont geparelde krijgen ze niet, wel bonte cinnamon geparelde.
En het 3e jong wat daar ligt, jong 7 van Pino&Pipo, wordt bont gepareld maar ik zie daar nog steeds geen rood doorkomen, misschien ook een geelwang. :)

carco

Hoi Mandy

Wat heb je toch weer leuke verassingen zitten:geelwangen en een bont geparelde? Waar komt ie vandaan dan?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

moonwitch (diana)

Hoi Mandy

Hahaha, verassingseieren heb je.
Weet nooit wat er uit komt of dat ze toch stiekum vreemd zijn gegaan ;D.
Tja zo leggen andere poppen ook eieren bij andere in het nest, dus weet ik het af en toe ook niet meer.
Ik denk dat ik het volgend jaar anders gaat aanpakken en de koppeltjes apart gaat zetten in broedkooien, zodat ik zekers weet wie waar zit en wie wat doen.
Maar zover is het nog niet. Eerst dit broedseizoen maar eens afsluiten.
Groetejs diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer