10 mei 2025, 18:12:50

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe baby !  Leuk hoor, een lutino, geeft wat kleur aan het geheel  ;D Jammer dat Fred en Wilma zijn gaan plukken, maar er zijn ergere dingen  ;D
Heb je al gezien hoe ik je lieve wijffie in bad heb gedaan van de week ? Ze ziet er weer uit zoals een dame eruit hoort te zien. Alleen ze schreeuwt als een viswijf  ;D Ze vind 2 voedingen véél te weinig  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Nicole

Hey Mandy! ;D

Gaat alles nog goed met je 2e ronde?
Met Kika gaat het prima. ;)
Ze heeft het drinkbakje gevonden hoor! :D
Gelukkig maar.

Weet je al of het 1e jong van Fred & Wilma een pop of man is?
Kan er niks aan doen, maar ben zo nieuwsgierig. :P
Als het een pop is dan hoop ik echt dat je prijzen gaat winnen! ;D
Maar dat kan bijna niet anders.
Je valkjes zijn allemaal zo mooi. :)

En dan hoop ik maar dat het 2e jong van Ot & Sien een wildkleurtje is.
Of anders een mannetje van Fred & Wilma uit de 2e ronde.
Ik heb er toch wel een beetje moeite mee wanneer Dinant en ik allebei werken en Kika alleen thuis is. :(
Ze ziet er niet ongelukkig uit, maar als ze een vriendje heeft dan heb ik niet het gevoel dat ik haar alleen achterlaat.

En een 2e valkje vind ik zelf ook errug leuk. ;D
Kika is mijn eerste ooit, maar ik heb er zeker geen spijt van! ;)
Ze is ook zo lief. :D

Dikke  :-* van Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Mandy

Fijn dat het zo goed gaat met Kika! ;)
En nee, ik weet nog niet wat die geparelde is. :-\
Ik zal morgen nog eens kijken als ik er tijd voor heb (heb een bruiloft heel de dag  8) ). Maar ik hoorde al wel dat hij oefende met fluiten dus mijn vermoeden is wel een man. :)

Verder gaat het goed met de jongen. Dit zijn de fallows;

En dit zijn de split fallows waarvan de oudste een geparelde gaat worden;

En dit is de lutino bij Pino van Ot;

Het andere jong is onderweg, afwachten maar wat dat zal zijn. De andere 4 eigen bevruchte eitjes gaan goed.

Alleen de 2 eitjes van Oki&Doki bij Suske&Wiske zijn toch niet goed gegaan, die waren bedorven, helaas. :-\
Maar ze hebben wel zelf 5 eitjes gelegd waarvan 4 bevrucht! ;D
Ik hoop dat er een albino bij zal zijn. :D

Bij Jut&Jul zijn er 2 van de 4 eitjes bevrucht tot nu toe en daar liggen 2 bevruchte eitjes van Pino bij die ook goed gaan. ;)

Bij Oki&Doki liggen 3 bevruchte eitjes van hunzelf en 1 van Pino, dat gaat ook goed. 8)
Misschien dat ik maar een bevrucht ei van Pino bij Jut&Jul hierbij leg want dan kunnen er in allebei deze nesten 5 jongen komen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

O, gelukkig, ik las het eerst verkeerd, ik dacht dat de eitjes van Suske en Wiske bedorven waren  :o , wel jammer natuurlijk van de eitjes van Oki en Doki. Maar goed, je begrijpt dat ik vooral meeleef met de eitjes van Suske en Wiske ! Ik hoop voor je collega dat er een albino bij zit, die wacht al zo lang !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Mandy,

Leuke foto's.
Veel succes met de eitjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Bianca

allemaal weer afwachten dus... ::).......wat leuk dat het zo goed gaat (op de eitjes van oki&doki na)
Wat een schatjes die fallows! I'm in luvvvv :-*
Ik zal voor je duimen dat er een albinootje uit de eitjes van Suske en wiske zal komen!
Geniet maar lekker van je mooi ukkies, doe ik nu ook lekker........hihihihihi

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Nou vanochtend niet hoor. :-\
Gisteren hoorde ik het 2e jong van Ot piepen en ik verwachtte die vandaag te vinden maar toen ik het blok opende zag ik het al meteen. Er zaten geen barsten in het ei en aan 1 kant was het heel donker geworden. Ja hoor, dood in het ei, het was een lutino. Jammer maar helaas, dat is de natuur.  ::)
De eidooier was ook nog niet geheel opgenomen dus ook al had ik geholpen dan had het niet uitgemaakt maar dan had ik wel met een rotgevoel gezeten want dan zou ik me schuldig gevoeld hebben, nu niet.
Maar een eigen ei van Pino staat wel op uitkomen, daar hoorde ik al druk gepiep. :)

Karin

Ach, wat jammer nou  :-[ Maar goed, het zal dan wel een zwak jong zijn geweest en het waarschijnlijk toch niet gehaald hebben denk ik ? Veel plezier met het uitkomen van de rest van de piepkuikens ! Ik ga zo even troela eten geven  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey mandy,

Zit ik wel nog laatst (gisteren?) in je oude dagboek te reageren vergeet ik helemaal in je nieuwe te kijken. Helaas stap ik in een verkeerd moment binnen ik zie al een aantal nare verhalen. Daarentegen gaat het met de geboren jongen heel goed. Ik zal nu weer je nieuwe dagboek gaan volgen!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Geeft niet hoor Lin. ;)
En ja, dit zijn wat minder leuke dingen maar daar heb ik niet zo'n moeite mee, dat hoort er helaas een beetje bij, valkjes die geplukt worden, bedorven eitjes en een dood jong in een ei. Zolang ze maar niet ziek worden, dat is het belangrijktste. ;)

En vandaag zijn er 2 jongen bij Pino&Pipo geboren, dus na wat minder nieuws ook weer goed nieuws. ;D
En met de 7 jongen op dit moment gaat het prima. 8)

Lin

Hey,

Ja het hoort erbij maar wennen doet het nooit.Ik heb in je nieuwe dagboek gereageerd, maar dat zal je wel gezien hebben.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Ja dat heb ik zeker gezien, want dat is dit dagboek! :D

En ook leuk, een jong van vorig jaar, Dito, een bonte cinnamon geparelde witmasker, heeft haar 1e ei gelegd. ;D
Alleen niet in een blok maar op de plank waar de blokken op staan. :-\
Ik heb nu een blok open gelaten waar ze al wel interesse in hadden en heb daar 2 onbevruchte eitjes van Grietje in gedaan. En waarempel, even later zat ze in dat blok op die eitjes! :D
Ik zal even kijken hoe ze het hierop doet en of ze er op blijft als ik het blok weer dicht doe. Dan zou ik haar eigen eitje erin kunnen leggen. Nu ligt het zolang hierbinnen vanwege de hitte buiten. 8)

Verder heb ik weinig nieuws, met de jongen gaat het goed. Het 3e jong van Pino was gisteren al onderweg en vandaag ook nog, ik hoorde 'm nog druk bezig in het ei, als het goed is moet die er morgen zijn en anders klopt er iets niet, afwachten maar. ::)

Bianca

En heb je het kleintje al gezien?
Heeft ie z'n koppie al uit het ei gestoken?
Leuk dat dat popje op die andere eitjes is gaan zitten!
Weer een zorg minder, anders moet je telkens de voliere in om eieren te rapen, hihihihihihihihi.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Ja het 3e jonkie van Pino is er nu ook gezellig bij! ;D
Het gaat met de 4 jongen goed daarzo. De lutino van Ot groeit goed. :)

En Dito zat mooi in dat blok te broeden en ik heb het blok nu dicht gemaakt met de deksel er terug voor. Alleen was Idem net wat van slag omdat hij ineens zijn vrouwtje kwijt was. Maar hij zat al telkens in het blok te kijken dus hij heeft ze gevonden. Alleen moeten ze nu even oefenen om in en uit het blok te komen en elkaar af te wisselen. Pas als dat goed gaat zal ik haar eigen eitje terug leggen. Morgen moet haar 2e ei komen dus dan zou haar 1e ei erbij kunnen. :)

Bij Jut&Jul liggen inmiddels 6 eigen eieren waarvan 4 bevrucht. :D

De 2 eitjes van Pino die erbij lagen liggen nu bij de 3 bevruchte eitjes van Oki&Doki. En daar lag al een bevrucht ei van Pino dus nu liggen ze alledrie daar. ;)

Bij Suske&Wiske gaat het goed met de 4 bevruchte eitjes, de 22e moet de 1e uit komen maar dat zal wel de 24e zijn samen met het 2e ei, dat is vaak zo. :)

Ot&Sien hebben inmiddels een ander blok waar ze eitjes gelegd hebben maar 's middags heb ik Ot er een paar keer afgezien dus hopelijk gaat dat goed... ::)

En met de 4 jongen bij Fred&Wilma gaat het goed, het plukken valt nog mee. :)

En Peppi&Kokki de geelwangen en Hans&Grietje doen nog niks. :-\

Binnenkort weer nieuwe foto's hoor! ;)