4 mei 2025, 18:51:25

Veel pijn

Gestart door Jill1, 4 juni 2005, 20:10:12

« vorige - volgende »

Jill1

Hoi
Hier zijn we weer hoor. Ik heb een probleempje met Pino.
Hij zat net op mijn arm en opeens begint hij te schreeuwen alsof hij pijn heeft. Ik kan nu niet meer bij hem komen, hij reageert dan erg agressief. Het lijkt alsof er een nieuwe staartveer is die hem erg zeer doet. Deze staat 'raar' in zijn staart. Hij eet, drinkt en zo nog wel. Er is niks aantoonbaars gebeurt. Hij kan ook nog wel vliegen en lopen. Alleen als hij landt schreeuwt hij en doet het pijn. Ik heb hem maar in zijn kooi gedaan voor de rust. Heeft iemand nog een suggestie wat ik hiermee kan doen? Het is echt zielig!! Hij probeert er wel wat aan te doen, maar doet echt te pijn.
HELP
Alvast bedankt
Groetjes Jill en Pino

Anita1

hoi hoi.
wat vervelend.ik zou die staartveer die niet goed is er met een snelle handeling uittrekken!
dan zal hij van de pijn verlost zijn denk ik.probeer het maar,net zo snel als een pleister eraf trekken.
laat even weten hoe het daarna is.gr anita

Jill1

Hoi Anita
Bedankt voor je snelle reactie, maar daar vraag je wel wat van me hoor. Hoe kan ik mijn schatje nou zoveel pijn doen. Weet je zeker dat dat het beste is wat ik voor hem kan doen. En hoe zit dat dan als het heel erg gaat bloeden, of gaat dat niet bloeden?
Groetjes
Jill

Karin

Ik weet dat het vreselijk is Jill, ik heb een valkje die het regelmatig heeft, maar echt .... één harde ruk en hij is eruit. Hij komt altijd gillend naar me toe als hij er weer eens eentje heeft. Het gaat door merg en been en de tranen staan me altijd in mijn ogen. Ik hou hem niet vast, laat hem gewoon op mijn schouder of een takje zitten en dan één heel snel kort rukje. Het is me één keer gebeurt dat hij nog te vast zat en ik hem per ongeluk van de tak af trok  :'( Maar gelukkig gaat het over het algemeen in een klein rukje goed !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

kom op meiss je kunt het!
je kan je valkje pakken en op je schoot nemen.dan kan je zijn voorlijfje vasthouden!
en dan met je andere hand pak je de staartveer,en EEN ruk!
klaar ben je..toe maar.je kunt het!beter ff vasthouden,dan trek je m niet van de bank of zo af.
knuff anita

Jill1

Hoi Anita
Nou dan moet ik alle moed maar bij elkaar schrapen om de veer eruit te trekken. Vind het ook echt vreselijk dat hij zoveel pijn heeft.
Maar kun je me voor die tijd nog even vertellen of het gaat bloeden en als het gaat bloeden, wat moet ik er dan aan doen?
Fijn dat je zo snel reageert steeds
Groetjes Jill en Pino

Henry

ik zou het nooit doen hoor zomaar een staartpen verwijderen.

henry

Anita1

hoi jill
als je het heeeel snel doet..niks aan de hand..doe maar,kom meiss
komt echt goed.knuff anita

Anita1

echt wel doen hoor,anders blijft hij pijn houden.als hij eruit is is,het een hele opluchting voor hem.succes.laat ff weten knuff anita

Anita1

oow ja henry,als je goed leest,gaat die staartpen er ook niet zo maar uit he?
er is wel iets aan de hand,waarom die eruit zal moeten.
gr anita

Jill1

Hoi
Ik ben echt een schijterd hoor!! Ik durf het echt niet.
Er komt zo een vriendin van me die het gaat proberen.
Ik wil het wel heel graag, dan is hij wel van zijn pijn verlost, maar ik KAN het ECHT niet!
Groetjes
Jill

Henry

dan moet je het echt niet doen.dan is je valkje echt gestrest zeg maar.ik zou gewoon laten zitten en maandag als eerste naar een goede dieren arts gaan.

henry

Paul

Hoi Jill,

Hoe ziet die veer eruit voor je gaat trekken.
Is dat een nieuwe veer die nog in een huls zit of is hij al helemaal uitgekomen?
Als het een nieuwe veer is dan kunnen ze daar altijd wel eens wat last van hebben alleen als hij gebroken is en echt niet goed zit moet je hem pas uittrekken.
Als je een veer uittrekt gaat het normaal niet bloeden maar als het wel gaat bloeden kan je er wat meel of bloem op strooien dan stopt het bloeden.
Ik zou trouwens niet de veer er zo met een ruk uittrekken dat doe ik ook nooit je doet de vogel dan toch even flink pijn.
Ik heb een betere manier waarvan ze minder last hebben.
Je pakt de veer stevig vast en als hij dan wegvliegt dan trekt hij zelf de veer uit en de veren komen losser te zitten omdat hij gaat vliegen.
Hier werkt dat heel goed en je merkt niet dat ze er dan pijn aan hebben.

Groetjes, Paul

Jill1

Hoi
Het is inderdaad een nieuwe veer. Hij is nog maar een paar centimeter (ongeveer 3 cm gok ik) en zit ook nog in een vliesje.
Hij lijkt er een beetje raar in te steken, maar zit er niet rechtop in of zo.
Heb je een tip voor me wat ik dan wel moet doen, want hij heeft er echt last van. Ik heb hem in de kooi gedaan, maar elke keer als hij ergens achter blijft hangen met zijn staart schreeuwt hij het uit.
Ik hoop snel van je te horen
Groetjes Jill

Anita1

ooow dat is idd ook een mooie manier paul
heb ik er toch weer ff wat bijgeleerd.
maar wel beter dat die veer eruit gaat toch?
als ze er zooo pijn aan heeft,kan je niet tot maandag wachten.
die manier van paul kan ook.ik heb het 1x gedaan met de snelle handeling,en dat ging heel goed.
maar paul heeft iets meer ervaring  ;) ;)
succes,laat wel weten of het gelukt is.
knuff anita  ;)