4 mei 2025, 10:31:48

vleugels slaan en vroeg slapen

Gestart door homerlassy, 6 juni 2005, 22:11:28

« vorige - volgende »

homerlassy

Hey valklovers;

heb een vraagje...
Mijn valkparkiet hek ik nu zo'n 2 weken...
Maar geregeld slaat hij zeer hevig met zijn vleugels als hij in zijn kooi zit...
Hierbij ben ik bang dat hij zich bezeert...met vleugel tegen stok...
Heeft dit een reden?
En is het normaal dat een valkje in de loop van de dag al slaapt...en om 9uur 'savonds zijn kopje inttrekt?

Alvast bedankt

Tot vliegs...

bobbie

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je valkje.

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Dat ie met zijn vleugels slaat betekent dat ie behoefte heeft aan beweging.
Mag je valkje overdag ook weleens uit de kooi?
Daar heeft ie dus behoefte aan, lekker rondvliegen.

Dat ie 's avonds om 21.00 uur op stok gaat is ook niet vreemd, mijn valken gaan om 20.00 uur al op stok.
Ook zitten ze overdag weleens te dommelen.
Weet je ook hoe oud ie is?

Veel plezier met je valkje.

Groetjes, Nel :)

homerlassy

Hey;

merci voor je reactie...
Hij moet nu zo'n 2 1/2maand zijn...en met de hand groot gebracht.
Hij komt af en toe uit zijn kooi, maar ben bang..;
Heb hem laten knippen, want in de winkel was hij maar aan 1 kant geknipt en is toen 2 maal tegen de ruit gevlogen...wil niet dat hij zich zeer doet.
En nu kan hij bijna niet meer springen...zit op mijn hand en kijkt dan naar de kast en springt dan ertegen...ben echt bang dat hij zich pijn doet...

Hoe doen jullie dat...jonge valkjes in huis rondlaten?

Net het verhaal van ANGEL gelezen...kreeg een krop in de keel...mag er niet aan denken, en dat terwijl ik hem nog maar 2 weken heb...

Bye

Valerie

Hoi,
Als hij met de vleugels in de kooi slaat, wil dat zeggen dat hij wil vliegen. Als je hem eruit laat zal hij dat wss ook meteen doen. Heb ik hier ook wel eens, vooral als ze door omstandigheden een dag niet uit de kooi zijn geweest. En hier slapen ze soms ook al vroeg hoor. Is afhankelijk van wat ze gedaan hebben en hoe licht of donker het in de kamer is.