15 juni 2024, 22:52:20

Oogje dichthouden

Gestart door ovide, 3 juni 2005, 12:12:06

« vorige - volgende »

ovide

Hallo,

Mijn valkje van 11 wk houd zijn linkeroogje vrijwel continu dicht. Het oogje ziet er niet echt anders uit alleen lijkt de helderheid er een beetje uit te zijn en er lijkt een soort rode glans over te zitten. Het ooglid ziet er niet anders uit.
Ik denk zelf dat mijn grasje er misschien een keer per ongeluk ingekrast heeft met zijn pootje ofzo.

Stel dat mijn valkje een ontstoken oogje heeft, moet ik hier dan een antibiotica-kuur voor geven en ermee naar de dierenarts, of kijken of het vanzelf overgaat? Het is nogal wat voor een valkje; een bezoekje aan de dierenarts.

Groetjes Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

ovide

Is er misschien iemand die mij antwoord kan geven?
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Anita1

hoihoi
ik zou dr feld even bellen als ik jou was,en het verhaal even goed uitleggen.dan stuurt hij je die zalf nu nog op,en kan je m morgen al gebruiken.het telefoon nummer staat links bij dierenartsen hier.
ik denk dat je wel zalf nodig hebt,want iets met de ogen is nooit fijn,en kan lang duren als je het niet behandeld.
dus wens ik je succes.wel nu gelijk bellen,dan kan het nog met de post mee.
gr anita

ovide

Dank je wel voor je reactie, ik ga zeker bellen met Dhr Feld.
Laat wel iets weten, groetjes Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

~Natas~

Hoi Nancy,

Als het oogje dicht zit kan je het oogje ook verzorgen met gekookt water en het schoonmaken met een watje.
Dit wil ook vaak helpen.
Als het oogje niet rood is of dik is er niks aan de hand, dan is het niet ontstoken.
Maar hou het wel goed in de gaten.
Probeer het in ieder geval schoon te maken met gekookt water.

Succes ermee,

NAtasja