7 mei 2025, 23:57:28

Ed Is Om! (Nala is gevonden!)

Gestart door Carine, 31 mei 2005, 21:53:42

« vorige - volgende »

Carine

31 mei 2005, 21:53:42 Last Edit: 2 juni 2005, 19:08:27 by Carine
Hallo Allemaal!¡!
Dit is een speciaal onderwerp waarop jullie kunnen helpen mijn vader over te halen er een tweede valkje bij te nemen.
In Zazou's dagboek kunnen jullie alle avonturen van Zazou lezen :) We willen er nu ook een vriendinnetje voor Zazou bij hebben maar het enige probleem is dat mijn vader dit niet wil :-\
Daarom hebben we jullie hulp nodig! Dus vertel allemaal maar hoe leuk het is om er een tweede valkje erbij te nemen!
Hier wat argumenten van mijn vader waarom hij geen tweede valkje wil:
* Het is lastiger om onderdak te vinden voor ze als we op vakantie gaan.
* Zazou's aandacht voor ons zal verdwijnen, of iniedergeval verminderen.
* en natuurlijk: daarom niet  ;)

Ik hoop dat het lukt  ;) ;D

Groetjes, Carine en een knuffel van Zazou! :-*

zazoe

Geweldig idee, ik doe mee! ;D

Ik heb een tweede valkje erbij gekregen en Bailey's aandacht voor mij is absoluut niet vermindert!
Als Zazou nog gewoon aandacht van jullie krijgt zal hij echt niet minder tam worden!

Hier op het forum zijn zat mensen die op valkjes willen passen tijdens de vakantie, en dat zijn meestal mensen die zelf ook valkjes hebben, voor hun maakt het dan minder uit of het er nou 1 of 2 zijn!
(kijk maar eens bij vakantie oppas op het forum, wedden dat je iemand vind? ;) )

Ow ja, enne...DAAROM WEL!

Ria

Hallo,

Ja hoe kan ik je vader ompraten. Ik denk dat ik daar niet heel veel moeite voor hoef te doen. Alhoewel je valkje zich prima bij je thuis voelt is het voor Zazou ook belangrijk om contact te hebben met soortgenootjes met name als ie wat ouder is. Verder maakt het qua tamheid niet uit. Heb je een man en pop dan kunnen ze bij een eventueel nestje wat feller zijn of wat agressief maar dat verdwijnt na het nestje wel weer. Verder is het gewoon heel leuk om de vogels samen bezig te zien.

En wie wil er nu niet zo'n poepie bij.

En de vakantie .... Er zijn genoeg adresjes hier op de site en anders  breng je ze maar een paar weekjes naar mij in Assen.

Groetjes,
Ria

margreet

hallo Carine,

Oke, hier de eerste poging, beste pa, het vinden van vakantieoppas is net zo moeilijk (of makkelijk) voor 1 dan voor 2 valkjes, zeker als ze samen in de kooi zitten, dus geen argument, het kan inderdaad waar zijn dat zazou iets minder naar jullie toetrekt, maar daar word ze beslist niet minder tam van, het leuke is dat ze dan zelf een maatje heeft, want ze zal toch ook wel eens alleen zijn, en het tweede valkje kan net zo tam worden, dus dat is dan plezier voor twee, gewoon ervoor gaan daar doen jullie zazou veel plezier mee.

groetjes Margreet

Petra en Cheeky

Ha Ed!

Laat ik dan maar een van de eersten zijn die je over mag halen  ;)

Wij wilden in het begin ook maar 1 valkje hebben. Zoals je misschien al wel gelezen hebt, is dat Cheeky geworden, de grote broer van Zazou. Na een tijdje begon het al een beetje te kriebelen, zullen we wel of zullen we niet... We besloten om in ieder geval tot aan de rui van Cheeky te wachten, omdat wij ook dachten dat anders de valkparkiet zich niet meer zo aan ons zou hechten. Dat blijkt dus totaal niet waar te zijn, hebben we van de echte kenners gehoord! Ze kunnen heel veel plezier aan elkaar beleven als wij even wat minder tijd voor ze kunnen vrijmaken, maar als ze los zijn, kunnen ze net zo knuffelen als anders!

Dat is voor ons de belangrijkste reden om toch voor een tweede valkje te gaan...  gezelschap voor Cheeky (want valkparkieten zijn normaal gesproken geen vogels die je alleen houdt) en gezelligheid in huis. Wij merkten de laatste weken ook aan Cheeky dat hij behoefte heeft aan valkparkietengezelschap... dat laat hij met zijn kreetjes duidelijk merken.

De vakantie hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, want ze zitten toch met zijn tweetjes in dezelfde kooi die dan naar het oppasadres gaat, dus dat mag niet zoveel uitmaken...!

Nou Ed, ik hoop dat ik je minimaal aan het denken heb gezet in de goede richting.... het zou natuurlijk zonde zijn als je meteen overstag gaat, dan wordt dit topic zo kort.... maarrree... ik ben heel benieuwd naar je reactie! ;)

Voor jou zou nog een bijkomend voordeel kunnen zijn dat je van dat gezeur van al die vrouwen af bent.... !!! ;D ;D ;D

Groetjes van

Petra (en Cheeky en binnenkort...?)

bobbie

Beste Ed,

Zoals je weet zijn wij allemaal vogelgekken
we hebben nog net geen veren en snavelbekken.
Nu gaan wij proberen jou te laten zien waarom we zo gek op valken zijn
en volgens mij vind je zo'n vogel ook wel fijn.

Een vogel alleen is maar alleen
liever met zijn tweeën, in je eentje is eigenlijk een beetje gemeen.
Het is een behoorlijk sociaal dier
met een gevleugeld vriendje doe je hem veel plezier.

Beste Ed,
gun al de dames in huis de pret
om er nog eentje bij te nemen
ik ben nu bezig bij jou te flemen.

Uit logeren is totaal geen probleem met zoveel vogelmensen
meer logeeradressen dan jij je zou wensen.
Ik zit nu ook te typen met 2 valken op mijn kop
ze blijven zich interesseren in mij en dat is top.

Als je kinderen zeggen als jij iets vraagt
DAAROM NIET dan vind jij dat erg gewaagd.
Dat is geen antwoord op een vraag van je koters thuis
gun die lieverds nog een vogel in huis.

Beste Ed,
ga nu maar naar bed
morgen ben je om voor nog een snavelaar
nu is dit gedicht dus klaar.

Groetjes, Nel :)

Joyce28

kort maar krachtig,heb je voor 1 vogel in de kooi onderdak,heeft de ander het automatisch ;D
En genoeg mensen op de site die zelfs als oppas willen fungeren,dan weet je zeker dat de valkjes aandacht,vliegen en goed verzorgt worden

En de 2e ben ik het ook totaal niet mee eens,als je in beide evenveel tijd besteed heb je dubbel zoveel lol,en blijven beiden tam en bovenal voor de uren die je er niet bent heeft je valk een maatje ;) :)

Sanna

::) Ik schrok een beetje van de titel van dit onderwerp, maar ik begrijp ondertussen dat Ed overgehaald moet worden voor een vogeltje meer.... anders zat je op de verkeerde site en had je met centen over de brug moeten komen :D ;D.

Nee echt joh, meer vogels = meer fun. Ze gaan nog gekker doen waardoor je nog harder om ze moet lachen. Omdat ze achter elkaar aanvliegen krijgen ze meer beweging = gezondere vogels. En jij krijgt dubbel zo veel aandacht. Ik heb nu 4 valkjes en ze vechten allemaal wie er nu weer met mij mag knuffelen... ;D :-*

Groetjes, Sanna

Carine

Citaat van: Sanna op 31 mei 2005, 22:21:52
::) Ik schrok een beetje van de titel van dit onderwerp, maar ik begrijp ondertussen dat Ed overgehaald moet worden voor een vogeltje meer.... anders zat je op de verkeerde site en had je met centen over de brug moeten komen :D ;D.[/color]

Haha je had gelijk! Haal Ed Om klinkt niet zo heel erg goed ;)
Heb t meteen veranderd hoor :P

Dianne

Heey Carine :D
Slim van je om nog een dagboek te maken ;D
En ik ga ook m'n best doen om papa over te halen ;D
Hopen dat het lukt ;D

Doeg Kussjess :-*

PB

Kort maar krachtig.

Need I say more  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Petra

Ankie

Ik reageer nu vanuit mijn onderduik adres  ;D want ik begrijp dat er een prijs op mijn hoofd staat.  ;D ;D

Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk idee vind om te proberen mij op deze manier over te halen, maar zo gemakkelijk zal dat niet gaan.

DAAROM NIET is nog steeds een van mijn sterkste argumenten en daar is nog weinig tegen in gebracht.  8) ;)

Pas bij een reactie of 50 denk ik dat ik om zou kunnen gaan, maar ik denk dat niet dat jullie dat gaan halen.  :P :P

Ik wacht rustig af om te zien wat jullie nog meer kunnen verzinnen om mij "om" te krijgen.

Groeten van Ed  8)

Joyce28

nee nee,daarom niet is geen reden,zeggen mijn kids ook altijd

goeie argumenten Ed,en die heb ik nog niet gezien ;D
enne die 50 reacties halen we met gemak :P

Ankie

Hoi Allemaal

Het vorige berichtje was dus niet van mij maar van Ed.
Hij zat op mijn topic .Hij wil niet herkent worden ;D.
Maar jullie hebben het gelezen, 50 reactie moet te doen zijn, zegt het voort

:-* Ankie

gonnie

31 mei 2005, 22:48:04 #14 Last Edit: 31 mei 2005, 22:52:16 by gonnie
Hoi Ed

Je hebt gezegd 50 hè, nou ik garandeer je dat we dat glansrijk gaan overschrijden.

Ik vond juist met een tweede valkje dat mijn oppas er veel minder werk mee heeft . want de valkjes houden elkaar bezig .
en nog wat ,mijn eerste valk wordt zelfs tammer , zelf kan ik het ook nog niet goed geloven maar dat is echt zo .

en dit is reaktie 12 van de 50 nog 38 te gaan

groetjes Gonnie