5 mei 2025, 15:08:06

primrose

Gestart door Benri_Na, 28 mei 2005, 18:14:13

« vorige - volgende »

Benri_Na

Hallo,

Wie weet met wat voor ouders je een primrose jong kunt kweken.

In de mutatie calculator kan ik het niet vinden.

Alvast bedankt,
Greetje.

Tara

Hoi,

je moet Pimrose ouders hebben ofwel valkjes split ervoor, anders raak je'r niet aan.

Groetjes, Tara

Peter

Hoi,

Een primrose is volgens mij een bonte valkparkiet mar dan met een vaste bont tekening. Het is een mooie mutatie, helaas wordt deze niet gevraagd voor tentoonstellingen en ik heb de nieuwe valkparkieten standaard gezien en daar stond de primrose ook niet bij.

Groetjes,
Peter

Karin

pimrose is inderdaad zwaar bont, en bij bont valt er weinig te voorspellen.... helaas. Maar als je 2 zwaar bonte hebt heb je natuurlijk de meeste kans.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter

Yvonne_R

Hoi,

Ik heb het eens even nagevraagd bij Kirsten Munson, omdat ik toch wel nieuwschierig was geworden naar de ze mutatie. En omdat ik een man split voor geelwang en pimrose heb gekocht. Ze had er nog nooit van gehoord, ik heb haar toen de foto hierboven gemaild ter verduidelijking. Volgens haar is het een cinnamon bont geparelde valkparkiet, inderdaad zwaar bont zoals al eerder is genoemd. Het zou dus niet om een aparte mutatie gaan, maar puur om de tekening die het een pimrose zou maken. Ik ben het hier iegenlijk wel mee eens, het klinkt heel logisch en als ik het plaatje zie klopt het precies. Maar het is dus wel heel lastig om te voorspellen of je inderdaad pimrose kunt kweken. Bont kan zo verschillend zijn. Wat denken jullie hiervan?

Groetjes yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Daar zat ik inderdaad ook nog over te twijfelen of het wel gepareld moet zijn. Maar daarentegen kun je de parels soms heel lastig zien bij zwaar bonte valkparkietjes. Dan zou je dus moeten kijken of je ook geparelde jongen krijgt uit een pimrose man tegenover een pop.Maar in ieder geval is het geen aparte mutatie denk ik.

Yvonne's valkenparadijs!