7 mei 2025, 18:17:59

Is dit een p(r)imrose?

Gestart door Suzanne, 18 mei 2005, 18:56:21

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag 2 valkparkieten gekregen van een vriendin van mij  ;D. Helaas voor haar moest zij de vogels weg doen  :-\.

Nu heb ik het sterke vermoeden dat het mannetje, Chico, een primrose is. Wat denken jullie? De beschrijving klopt nl; de schouders zijn bedekt met een kleurvlak en het lijf is geel.
Op de foto's misschien wat lastig te zien, maar de valk is behoorlijk geel. Chico is een tamme valk die niet weet dat hij kan vliegen. Dat komt omdat hij vroeger gekortwiekt geweest is. Verder kan hij nogal eens agressief uithalen. Maar ik hoop dat het straks in de voliere allemaal goed komt.

De andere valk is een popje, een prachtige geparelde cinnamon. Die heb ik nog niet  :). Ze heet Dena. Dena is niet tam. Dena zit regelmatig kippetje voor Chico, maar Chico geeft haar alleen maar een knauw op haar koppie met de snavel. Hij begrijpt het allemaal niet zo goed.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Of het een pimrose is weet ik niet maar ik vind ze beide wel prachtig.
Uitbreiding van je valkjes gaat nu hard als ik het goed bij gehouden heb, of zijn er ook weggegaan?!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Het gaat idd wel hard de laatste tijd. Ik heb nu 18 valkparkieten, en dan heb ik Smeagle en Dazzle niet mee gerekend. Dazzle wordt verkocht en Smeagle hou ik zelf. Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog Ruby. Dus kom ik op 20 in totaal als Dazzle verkocht is.

Tijd voor een 2e voliere dus  ;). Volgende week gaat de achtertuin leeg, dus het begin is er.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Niemand die het weet  ????

Groetjes

Suzanne

Joyce28

19 mei 2005, 15:31:20 #4 Last Edit: 19 mei 2005, 15:32:56 by -Joyce-
mooi hoor Suzanne :-*
Het lijkt wel een p(r)imrose,maar heb er geen verstand van hoor,hihi

Theetje

Hoi Suzanne,

Het lijkt inderdaad erg op een pimrose. Pimrose is een bepaalde bontaftekening en die lijkt ie inderdaad wel te hebben. Of het een perfecte is weet ik ook niet, maar ach, pimrose of niet, het zijn allebei mooie valkjes om te zien.

Geniet maar lekker van ze.

Groetjes

Theetje

Valerie

Wat ik weet, is dat het een prachtmannetje is. :)

Karin

Ik zou zeggen zwaar bont, maar... is het een man ? Dan lijkt het erop dat hij ook gepareld is geweest, met die wolkjes die hij heeft. Ik zou het een zwaar bont geparelde noemen  ;D Mooi hoor ! Wees er maar zuinig op.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Hoi,

Dank jullie wel allemaal voor de reacties.

Ja, het is een man. Hij baltst en zat bij zijn vorige eigenaresse regelmatig ruitenwissertje te spelen op haar hand.

Het maakt ook verder niet uit, maar was toch wel benieuwd. Maar primrose lijkt me toch ook zwaar bont, of niet  ::). Ik zie eigenlijk ook niet zo het bijzondere aan een primrose. Voor mij is het gewoon een bont valkje met veel wit/geel. Maar het is toch altijd wel leuk om te weten wat je in huis hebt  ;D.

Groetjes

Suzanne