7 mei 2025, 14:35:48

mooi??, maar heel gewoon

Gestart door margreet, 2 juni 2005, 23:21:35

« vorige - volgende »

margreet

hallo allemaal,

Ben zelf niet in het bezit van allerlei mooie mutaties, heb wel een mooie bonte pop en een gepareld mannetje, maar ik vind zelf dat deze foto voor zichzelf spreekt, het diepdonkere van de wildkeur en het knalgele van de geparelde. Zoals gezegd niets bijzonders maar ik ben er toch wel trots op.

groetjes Margreet

Urban Leopard

Heel gewoon?

Geweldig juist. Er is toch niets mooiers dan die kleintjes te zien en te zien groeien. Wat mij betreft is er geen 'gewoon' hoor.

Liefs,

Cor

Mandy

Groot gelijk dat je er trots op bent hoor! ;)
Ze zijn heel mooi. En eigenlijk is er ook niets mooiers dan een wildkleur. Maar als je die eenmaal hebt/heb gehad wil je vaak wat anders en dan gaan velen met andere valken verder. Omdat ik bijna niet van mijn wildkleurtjes af kwam ben ik gestopt om daarmee te kweken, want ik kweek niet om jonge valkjes naar de dierenwinkel te brengen. :-\
Gelukkig heb ik voor 19 van de 20 valkjes nu een baasje gevonden. :)
En jij, ga je ze zelf houden of verkoop je er ook? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

margreet

hallo allemaal,

Leuke reacties, elk vogeltje is inderdaad speciaal, al geniet ik ook wel van andere mutaties en vind het normaal dat kwekers daar hun best voor doen. Ik hoop inderdaad er goede baasjes voor te vinden, heb er 5 in het blok, volgende week gaan ze met foto's op de verkoopsite, en in het plaatselijk krantje, dat levert vaak best veel reacties op, gezien de vorige keer.

groetjes Margreet

jualfa

beste margreet , gewoon heel mooi , zien er heel goed uit margreet , groeten wim roskam hobbykwekerij jualfa jualfa@caiway.nl  te moordrecht

Peter

Hoi Margreet,

Een nestje is altijd leuk :) En de mutatie maakt vaak niet uit, zoals Mandy ook al aangaf is de wildkleur nog steeds de mooiste mutatie!

Zelf kweken we op twee manieren, binnen in huis hebben vaak "normaal" nestjes, de ouders mogen elkaar zelf uitzoeken, al zijn het in de loop der jaren alwel paartjes geworden. Deze valkjes zijn ook allemaal tam.

In de buiten voliere en broedkooien kweken op mutatie. Daar gaan we dus echt de ouder selecteren op mutatie en grootte om zo bijvoorbeeld een bepaalde te kweken.

Het is beide mooi.

Groetjes,
Peter