9 mei 2025, 03:32:24

wat voor kleur

Gestart door mar, 6 juni 2005, 19:07:09

« vorige - volgende »

mar

6 juni 2005, 19:07:09 Last Edit: 6 juni 2005, 19:22:41 by mar
wat voor kleur is dit en is het een geelwang [/img]   groetjes mar

Karin

Een geparelde geelwang.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Maar dan wel een lacewing toch? Zo die langwerpige parels??

Groetjes, Sanna

Tara

Idd, beiden gelijk, een lacewing geparelde geelwang.
Prachtdiertje.

Groetjes, Tara

mar

wat ik jammer vind is dat ze een kale plek in d'r nek heeft moet ik haar een poosje uit de voliere halen het lijkt ook wel of ze het koud heeft al zit ze vaak zo hoor en ze eet ook goed ze zit ook altijd aleen

groetjes mar

Karin

Geen idee, dit is lacewing :

Overigens volgens mij nog niet erkend in Nederland, deze foto is van een kweker uit België.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Karin,

lacewing is geen mutatie, maar gewoon een kenmerk,
een geparelde valk met lange parels is een lacewing geparelde valk.

Groetjes, Tara

Karin

Heb ik vaker gehoord, maar nooit ergens op een site gezien. Ik heb het ooit aan een kweker gevraagt en die zei dat er op deze site ( die ik dus liet zien ) er een foto van stond. Ik vraag me af of het bij de valkparkiet alleen om de langgerekte parels gaat. Ik heb er nog geen duidelijke site van gevonden. Als je er wel één hebt gevonden, wil je dan de utl hier neerzetten ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Karin,

volgens mij gaat het bij valkjes idd om de parels,
bij sommige andere gaat het bij bont, maar bij valkjes gaat het 'm om de parels, ikzelf heb een lacewing gehad, Skippy, maar die's helaas ook overleden.

Zou er op deze site een foto van een lacewing moeten staan?

Groetjes, Tara

Peter op het werk

Hoi Karin,

We hebben een boekje thuis liggen Adri van Kooten die nooit is uitgegeven, daarin wordt ook de term lacewing behandeld. Volgens Adri (en dat onderbouwd hij ook) heeft het niets met parels maar met iets anders. Ik kan wel eens kijken of ik het terug kan vinden.

Ik vindt het zelf ook een wazige stof die lacewing, die zegt dit en die zagt dan.

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!

Peter op het werk

Hoi Karin,

Ik kwam nu een stuk tegen wat ik vaker gehoord had:
Lacewing
(Cinnamon-ino) Sex-linked recessive
+ Sex-linked Recessive
Knowing that the combination of Cinnamon and Ino in the budgerigar produced a novel form known as the Lacewing, breeders were alert to the possibility that the same form might occur in the Cockatiel either accidentally or by design once these two varieties came together. Inevitably, once birds of the expected phenotype started to occurr they were labelled as Lacewings. Although breeding results sometimes seemed to cast doubts on the validity of some of these claims it is probable that at least a proportion of such birds are true Lacewings.
De webcam in de voliere:

Peter op het werk

Lutino Lacewing Pearl Cockatiel Female:

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Tara

Hoi,

die lacewing geparelde lutino lijkt me dan toch weer een geparelde lutino met lange parels, niet Peter?

Groetjes, Tara

Sanna

Whahahahahaha :D :D :D
Dat engelse stukje begrijp ik werkelijk helemaal niks van!!!