19 juli 2025, 22:08:07

Yvonne's valkenparadijs

Gestart door Yvonne_R, 26 mei 2005, 23:01:16

« vorige - volgende »

Bianca

Het gaat wel lekker hier geloof ik zo te lezen in het laatste gedeelte!
Mooi, houden zo!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Yvonne_R

Hoi allemaal,

Nog even een verfrissing van jullie geheugen. Onderstaande koppels zijn degene die momenteel jongen hebben. Het derde koppel heeft wel jongen maar deze worden grootgebracht door het 1e en 2e koppel. Wel lastig dus om straks de jongen uit elkaar te houden, met name van het 2e en 3e koppel!
Het 4e koppel, de geelwangen is dus helaas niet meer compleet, maar geeft wel aan wat voor geelwangen ik kan krijgen. En dan nog het 5e koppel dat momenteel 3 jongen heeft, waarvan hopelijk ook een geelwang pop.

Koppel 1
Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: gepareld}

man afkomst:
50% bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
50% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% bont witmasker lutino
50% bont witmasker gepareld

Koppel 2
Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon split voor bont {X2: gepareld}
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon split voor bont
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont witmasker cinnamon

Koppel 3
Vader:bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}

man afkomst:
50% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
50% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  lutino}

pop afkomst:
50% bont witmasker cinnamon gepareld
50% bont witmasker cinnamon lutino
Leuke bijkomstigheid is dat deze man bij een eerder vrouwtje onverklaarbare jongen kreeg. Tot bleek dat hier sprake moest zijn van crossover. Wat dit precies inhoudt weet ik niet, dus als iemand het weet.....
Maar wat ik heb begrepen is dat de split op het X2 chromosoom op het X1 chromosoom terecht is gekomen waardoor de man dus in sommige gevallen split is voor X1: lutino gepareld, terwijl dit normaalgesproken niet op 1 chromosoom kan zitten.

Dan zou ik dus het volgende kunnen verwachten:

Vader:bont witmasker cinnamon split voor {X1:  lutino gepareld}

man afkomst:
50% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  lutino gepareld}
50% bont witmasker cinnamon

pop afkomst:
50% bont witmasker cinnamon lutino gepareld
50% bont witmasker cinnamon

Koppel 4

Moeder:bont cinnamon gepareld geelwang
Vader:gepareld split voor {X1:  cinnamon geelwang}

man afkomst:
50% cinnamon gepareld geelwang split voor bont
50% gepareld split voor bont {X2: cinnamon geelwang}

pop afkomst:
50% cinnamon gepareld geelwang split voor bont
50% gepareld split voor bont

Ook hier is crossover opgetreden, van de 7 jonge geelwangen die ik inmiddels heb zit er 1 geparelde geelwang split voor bont bij. Dit moet zijn tgv crossover en dan krijg je onderstaand resultaat:

Moeder:bont cinnamon gepareld geelwang
Vader:gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

man afkomst:
50% gepareld geelwang split voor bont {X2: cinnamon}
50% cinnamon gepareld split voor bont {X2: geelwang}

pop afkomst:
50% gepareld geelwang split voor bont
50% cinnamon gepareld split voor bont

Koppel 5
Moeder:gepareld
Vader:gepareld split voor {X1:  cinnamon geelwang}

man afkomst:
50% gepareld split voor {X1:  cinnamon geelwang}
50% gepareld

pop afkomst:
50% cinnamon gepareld geelwang
50% gepareld

Of, als er hier weer crossover optreedt bij de man:

Moeder:gepareld
Vader:gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

man afkomst:
50% gepareld split voor {X1:  geelwang}
50% gepareld split voor {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
50% gepareld geelwang
50% cinnamon gepareld

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Citaat van: Lin op 19 juli 2005, 09:24:35
Hey,

jeetje wat een gaaf koppel geelwangen heb je. Kan je nog een keer de mutatietabel geven van hun?

En nog een vraagje heb jij wel eens cinnamon bont geparelde witmaskers?

Hoi Lin,

Zie de mutatietabellen in mijn voorgaande post . Ik heb uit de vorige ronde geen cinnamon bont geparelde witmaskers gehad. Het zou theoretisch wel kunnen bij koppel 2, hoewel ik wel twijfel of de pop gepareld is of niet. Maar dan nog moet het kunnen ;) Ze hebben momenteel 4 jongen, dus ik ben benieuwd of er 1 bij zit. Ik heb wel een heel mooi bont geparelde pop uit koppel 1 verkregen, vandaar dat ik die foto nog even opgehaald heb. Deze pop komt tegenover de geparelde geelwang man split voor bont en X2: cinnamon. Dan kan ik er cinnamon bont geparelde geelwang poppen uit kweken! Net zoals de overleden geelwang pop dus, maar wel errug mooi!!!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Citaat van: Bonnie op 19 juli 2005, 15:39:46
jammer Yvonne :(
Nouja, niets aan te doen. Geelwangman split bont... klinkt heel leuk maar je kent mijn kweekplannetje dus laat ik dat maar niet doen. Wel leuk voor jou dat het geelwangen zijn natuurlijk :)

Hoi Bonnie,

Ja jammer voor je. Ik heb 1 van de 2 geelwangen al verzegd aan iemand die graag een tamme cinnamon geparelde geelwang pop wil hebben. Als ze wat groter zijn (lees; meer veren hebben) dan stuur ik mogelijk van beide jongen veertjes op voor DNA-onderzoek. Maar als tegen die tijd blijkt dat uit de split geelwang man en de geparelde pop ook een cinnamon geparelde geelwang pop is gekomen, dan hoef ik dit niet te doen. Dan weet ik immers zeker dat dit sowieso een popje is. Uit dit koppel kunnen wel split mannen komen, maar ze zijn dan helaas niet split voor bont. Dus op die manier gaat je plannetje dan ook niet op. :-X

Beide cinnamon bonte witmasker poppen gaan weg straks. De ene is dus nog volop aan het jongen grootbrengen. De andere inmiddels niet meer, maar dat komt doordat ze niet meer op de eitjes ging zitten. :-\ Aangezien er geen haast bij was zou ik je aanraden om die pop te nemen die nu nog jongen grootbrengt. Ze doet het prima namelijk en dan weet je zeker dat het een goede ouder is. Die andere heeft vorige keer wel de 2 geelwangen met kalkgebrek grootgebracht en dat op zich ook goed gedaan, dus..... Maar goed, ter zijner tijd stuur ik je wel een IM als ze weg kunnen.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Citaat van: Bianca op 19 juli 2005, 16:46:08
Het gaat wel lekker hier geloof ik zo te lezen in het laatste gedeelte!
Mooi, houden zo!
Bianca

Hoi Bianca!

Ja, het gaat idd lekker zo ;D ;D ;D

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Hoi Yvonne,
Als ik jouw koppels zo eens bekijk, dan ben je wel errug gek op geelwang en witmaskers of heb ik het mis ;D

Mooie koppels trouwens.
Moet nog wel even een paar keer de berekeningen doorlezen en alles goed laten bezinken. Het is opeens zoveel informatie. ::)

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ja, ik heb idd een zwak voor geelwangen en witmaskers. Als het goed is heb ik volgend jaar 8 koppels, waarvan 3 geelwangen en 3 witmaskers en 1 bonte en 1 wildkleur.

Ik kan me voorstellen dat het je duizelt hoor met die mutatietabellen, maar ik vind het wel handig om het even weer op een rijtje te hebben wat ik nu kan verwachten.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Lin

:o Oh nee lin is op een paar verliefd...  ;D Tjoh prachtig je hebt de mutatie die ik graag wil.

bont witmasker cinnamon gepareld
cinnamon gepareld geelwang split voor bont

Maar ik moet nog eerst een baan zoeken.

Prachtige koppels heb je..

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoi,

Alles gaat goed verder. De jongste van de 3 uit het koppel split geelwang man en geparelde pop lag gisteren dood in het blok. Het leek erop dat hij/zij vertrapt was. Jammer, maar helaas, zulke dingen gebeuren.

De overige jonge valkjes groeien prima. Vanaf volgende week haal ik de 2 jonge geelwangen in huis om ze met de hand verder te voeren. Er is iemand die wel belangstelling heeft voor een tamme geelwang vandaar. En aangezien ik toch 3 weken vakantie heb vanaf maandag heb ik er wel tijd voor om ze bij te voeren. Ze zijn dan trouwens 4 weken oud en in mijn ogen nog heel goed geschikt om tam te maken. Bovendien hebben ze de eerste paar weken toch alle belangrijke voedingsstoffen via de pleegouders binnengekregen en dat vind ik wel heel belangrijk. Verder ga ik ze waarschijnlijk laten sexen via Gendika, om te weten wat het zijn. En warrschijnlijk neem ik zelf ook 1 van de 2 geelwangen in huis bij Karel en Pino. Ze zijn gewoon zo mooi!!

Gisteren zijn de eerste van een hele serie nog te verkopen valkjes opgehaald. Te weten een cinnamon geparelde witmasker pop van 2005 en een cinnamon geparelde pop van 2003. Heel jammer, maar ja er moeten toch echt valkjes weg. Van de 12 jongen die nu nog in het blok zitten zal ik straks ook het merendeel gaan verkopen en dan ga ik meteen kijken welke overjarige vogels er weg kunnen.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Henry

he yvonne

nou verwen hem of haar maar lekker hoor.en ik heb de valkjes al gevraagt wat ze vonden dat er een mooi valkje komt en weet je wat ze zeiden?nou ze zeiden laat het maar een mooie popje worden dan gaan wij haar lekker verwennen en hetb hof maken ;D ;D ;D ;D

henry en de valkjes

Lin

22 juli 2005, 15:38:59 #130 Last Edit: 22 juli 2005, 16:46:58 by Lin
Hey Yvonne,

Weet je zeker dat het vertrapt is, hoe zie je dat? er is toch ook een ziekte waardoor ze blauwe plekken krijgen? Wat jammer is dat nou weer.

en je houdt dus een geelwang? Als ik ooit een geelwang heb ga ik hem ook houden, maar dat zal nog wel 2 jaar duren.

en verder gaat dus de grote verkoop beginnen? Duimen maar dat alles goed terecht komt.

Groeten, Lin

p.s. Herny wat voor valkje krijg je? en wanneer schrijf je weer eens in je dagboek?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoi Henry,

Leuk dat je mijn dagboek gevonden hebt!
Ik haal vandaag de 2 oudste geelwangen in huis en zal ze dan ook schandelijk gaan verwennen! Ik hoop deze week te zien of er bij die andere geen geelwang tussen zit (=popje), anders zal ik eind van de week wat veren opsturen naar Gendika, om ze te laten seksen.

Ik ben blij dat je andere valkjes het ook een goed idee vinden ;D maar ik sta niet voor de gevolgen in hoor, als ze straks met elkaar gaan vechten om haar ;)

Ik hou je op de hoogte van de vorderingen van Tweety of Snoopy, dat was het toch he?

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

23 juli 2005, 10:53:04 #132 Last Edit: 23 juli 2005, 15:06:32 by Lin
Hey,

Nou gelukkig is het geen ziekte dan. Waarom bij mij die poppen albinos doodgaan is ook een raadsel. En over de geelwangen ik heb nu twee valkjes in reservering. Dan komt dit eruit:

Moeder:witmasker gepareld split voor fallow
Vader:gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon geelwang}

man afkomst:
25% gepareld split voor fallow witmasker {X1:  lutino}
25% gepareld split voor fallow witmasker {X1:  cinnamon geelwang}
25% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino}
25% gepareld split voor witmasker {X1:  cinnamon geelwang}

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor fallow witmasker
25% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow witmasker
25% lutino gepareld split voor witmasker
25% cinnamon gepareld geelwang split voor witmasker

Is voor mij een ideaal koppel. Nu maar hopen dat alles gaat lukken mocht ik deze twee kopen.

Groeten, Lin

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Hoi Bonnie,

Ik heb je een IM gestuurd.

Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Hoi,

Ik wil jullie even voorstellen aan de 2 cinnamon geparelde geelwangen die ik met de hand aan het bijvoeren ben. Ze zitten hier nu lekker met volgevreten buikjes uit te rusten op de bank. Ze lijken allebei rode pupillen te hebben, echt rood. Met name bij de jongste is dat goed te zien. Het was mij nog niet eerder opgevallen bij jonge valkjes. Is dit normaal? Of zit er stiekem toch nog een  andere mutatie in?

Groetjes yvonne

Yvonne's valkenparadijs!