10 mei 2025, 00:49:34

dringende vraag over vogelpest

Gestart door JERONIMO, 23 april 2003, 22:56:33

« vorige - volgende »

JERONIMO

Hallo ;)
Ik woon momenteel in de  :( :( bufferzone van de vogelpest maar  :-/kan :( dat kwaad voor valkjes ik woon in België(beerse) niet ver van Westmalle(Malle) waar vogelpest is ondekt en kan dat nu  :(kwaad voor valkjes kan het zijn dat die ook dood moeten? :-/
Indien ja  :'( :'( :'( :'(
Dan eis ik een vergoeding ;D ;D ;D ;) ;) ;) van 1 miljard euro  ;D ;D ;D ;) ;) ;)

Tara

Hoi Jeroen,

je valkjes kunnen er niet aan doodgaan, ze kunnen het wel doorgeven, zelfs aan de mens, dus wees voorzichtig.

Er is al iemand gestorven aan de vogelpest ...

yentl

Hoi Jeroen,
ik woon ook niet heel erg ver van Westmalle af, en ik heb ook valkjes zitten, 7, in een buitenvolière, en onze buren hebben kippen... Mij staat het ook niet erg aan :(. De kippen zullen denk ik wel allemaal dood moeten maar ik heb hier zopas alles over vogelpest gelezen en valkparkieten zijn er niet vatbaar voor als je volière overdekt is (als je al een volière hebt)

vraagje: weet er iemand of Grijze Roodstaarten vatbaar zijn voor vogelpest?

groetjes Yent'l

JERONIMO

Ja ondertussen wonen we al in een dubbele bufferzone van vogelpest die van Malle ne van Meer(hoogstraten)

Paul

Hoi Allemaal,
Valkjes kunnen het niet krijgen maar wel overbrengen.
Ze worden gelukkig niet net als de kippen geruimd.
Een grijze roodstaart is net als een valkje een papagaaiachtige en die kunnen deze vorm van vogelpest ook niet krijgen gelukkig.
Tot nu toe zijn er in elk geval een valkjes of papagaaien afgemaakt gelukkig dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.

Groetjes,  paul

Timmety

Ik woon in Someren, ok in de bufferzone,
Maar alleen de bedrijven dus GEEN particuliere moeten geruimd worden.
Tim

Timmety

Maar die moeten zich wel melden!
Tim

Kelly Stark

Hallo,

Ik kreeg gisteren ook een brief van de gemeente (Kapellen) in de bus. Alle inwoners die pluimvee bezitten moeten deze verplicht registreren bij de gemeente. Onder pluimvee werden volgende dieren verstaan: kippen, kalkoenen, parelhoenders, eenden, ganzen, kwartels, loopvogels (struisvogels), fazanten en patrijzen, die gefokt worden voor vetmesterij, de eierproductie of om in het wild te worden uitgezet.

Ik kreeg het wel eventjes warm. Want op het nieuws hadden ze gezegd dat tropische vogels ook vatbaar kunnen zijn. Naar het schijnt zijn er al een aantal siervogels afgemaakt ook.

Kanaries, parkieten, ... kunnen de klassieke vogelpest niet krijgen wordt er gezegd. Ze zijn wel vatbaar voor de pseudo vogelspest. Hiervoor bestaat echter een eenvoudig en veelgebruikt vaccin. Vaak zijn wilde watervogels virusdragers, zonder dat zij zichtbaar ziek zijn. Hierdoor kan ongemerkt besmetting bij pluimvee plaatsvinden.

Groetjes Kelly
Kelly

Kelly Stark

WEET ER IEMAND OF IK NU EEN VACCIN MOET GAAN HALEN BIJ DE DIERENARTS OF NIET?

Een eigenlijk wel bezorgde mama van Treesje.
Kelly

yentl

Bij ons in België hebben de vogels van de zoo een vaccin gekregen, als uitzondering tegenover andere.

groetjes Yent'l