7 mei 2025, 12:15:00

raar

Gestart door wezzez, 21 mei 2005, 14:19:21

« vorige - volgende »

wezzez

hallo

ik heb 2 koppels die gelijktijdig eitjes beginnen leggen zijn, bij het ene koppel had ik 6 eitjes waarvan er nu al 3 zijn uitgekomen. het andere koppel is nog bezig met eitjes bij te leggen, daar heb ik nu 8 eitjes mee.

Alle twee de ouders zitten op de eitjes of afwisselend meestal zitten ze er alletwee bij, dat was zo bij mijn twee koppels. nu mijn vraag is, of het normaal is dat mijn ene koppel zoveel eitjes blijft leggen, ze zit nu al aan 8 eitjes, en er is nog geen enkel uitgekomen.

En aangezien de twee koppels gelijktijdig beginnen leggen zijn maak ik mij zorgen, vooral omdat het ene koppel al 3 jongen heeft

groetjes

Karin

Heb je al gekeken of ze allemaal bevrucht zijn ? 8 is wel vrij veel, maar niet uitzondelijk. Als ze klaar is met leggen zou ik nog een dag of 5 wachten en dat alles schouwen en als je dan bijvoorbeeld ziet dat er maar 3 bevrucht zijn zou ik een paar onbevruchte weghalen zodat er een stuk of 5 eitjes overblijven, dat broed makkelijker. Als ze allemaal onbevrucht zijn dan pas weghalen als ze er geen aandacht meer voor heeft, meestal na een week of 3. Anders blijft ze leggen en die zullen dan ook waarschijnlijk niet bevrucht zijn. Succes ermee!

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves